Zafira houdt in bij lange afstanden

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira houdt in bij lange afstanden

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213345
    Sylver84
      Lid sinds:
      24 September 2005

      Beste heren,

      Vorige week richting valkenburg gereden en das vanaf mijn huis dus ongeveer 200 km.
      Bij eindhoven begon de auto te horten en te stoten, auto gestopt en anwb maar weer eens gebeld.
      De beste man kon het niet vinden en zei dat we de auto naar de dealer moesten brengen ( alweer ).

      Vorige keer was de knocksensor kapot en ik hoopte er nu volledig af te zijn maar nu na de volgende lijst doet hij dit nog steeds en de monteurs willen nu gaan gokken a 100 eurie per uur. Vind ik echt te gek dus ik hoop dat ik hier een oplossing kan vinden. Ze wilden de brandstofpompen vervangen, maar konden niet zeggen of dat het nou was. Maar het zou ongveer 5 uur duren, en das alleen arbeid. De pompen komen ook nog eens op 450 eurie.

      Het volgende is gedaan sinds het vervangen van de knocksensor paar maanden terug.

      Grote beurd
      engine flush ivm troep in de leidingen
      Nieuwe bougiekabels

      Ik hoor een gezoem achter in de auto als ik hem koud start.

      Wie o Wie kan mij helpen?

      gr

      Peter

      #17540034
      erwin78
        Lid sinds:
        23 May 2009

        Om wat voor zafira gaat het? A of B en welke motor ligt erin??

        #17540035
        Sylver84
          Lid sinds:
          24 September 2005

          Gaat om een Zafira A met een 1.6 motortje erin

          Wagen komt uit 99, maar als ik zeg zafira A dan zullen jullie dat wel weten denk ik.

          #17540036
          erwin78
            Lid sinds:
            23 May 2009

            Brandstof pomp hoeven ze niet op de gok te vervangen, ze kunnen simpel de benzine druk meten om te beoordelen of de pomp nog goed is, dus ga daar in iedergeval niet mee accoord!!!

            Maar als je dealer niet de moeite wil nemen om is fatsoenlijk wat metingen uit te voeren, zoek dan is een andere garage.

            Op de gok onderdelen vervangen kun je zelf immers ook.

            #17540037
            Sylver84
              Lid sinds:
              24 September 2005

              akkoord ga ik zowieso niet, maar de druk meten hebben ze het niet over gehad, misschien eens vragen. Alhoewel ik je punt van de moeite nemen ook wel een goeie.

              Zijn er verder dingen die een mogelijkheid zijn? Dingen die ik aan kan dragen bij een garage?

              #17540038
              erwin78
                Lid sinds:
                23 May 2009

                Tja het kan helaas echt vanalles zijn, kan alles wel hier neer zetten, maar dan moet je ook weer weten/snappen hoe het motormanagement regelt.

                Het vervelendste is alleen dat ie het pas doet na een flink stuk rijden, dat maakt het zoeken wel moeilijk.

                Maar als je niet eens de moeite neemt om is wat meetwaardes te controleren en wat metingen uit te voeren, tja dan noem ik het geen automonteurs!!!!!!

                Waar woon je ergens??

                #17540039
                Sylver84
                  Lid sinds:
                  24 September 2005

                  Beste erwin,

                  Ben vandaag naar een algemene garage geweest, de heren, 2 stuks, de hele boel uitgelegd en die zeiden precies hetzelfde als jij, zoveel dingen die het kunnen wezen.

                  Daarom begonnen met het uitlezen. Niks te vinden, geen storing niks.
                  Toen de brandstof leidingen nagekeken, toen vonden de heren een poreus slangetje bij de injectors in de buurt. Deze zou de brandstof terug sturen als de druk weg viel.

                  Door het warm worden en bij belasting ( lees berg op ) zou die de benzine terug sturen.

                  Dit slangetje is vervangen en nu maar hopen dat het goed gaat.

                  Gr

                  Peter

                  #17540040
                  erwin78
                    Lid sinds:
                    23 May 2009

                    Kijk dat is in iedergeval al meer als bij de dealer!!!!

                    Hoop voor je dat het opgelost is.

                    #17540041
                    Sylver84
                      Lid sinds:
                      24 September 2005

                      Niet dus, vandaag dik 300 km gereden en 1 x hield ie in.

                      Acceleerde van 120 naar hoger en toen viel het vermogen weg. Kreeg vlak erna ook het signaal check olie peil

                      Deze gepeilt en kon niet echt lekker zien hoe vol die was. Klein scheutje bijgevuld.

                      Bij thuis komst nog eens gepeild, maar kon het weer moeilijk zien.

                      Morgen maar weer eens langs gaan.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.