Zafira diesel 75kw 16v krukas sensor

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira diesel 75kw 16v krukas sensor

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18345790
    Joris van Asten
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 July 2017

      Ik heb alle internet pagina’s al gelezen om achter de lokatie van de krukas sensor te komen omdat de toerenteller niet meer werkt na warm worden en de boordcomputer vervolgens in een noodstroom stand gaat. Ik heb geen idee waar ik de sensor kan vinden. Opel Zafira 2001 diesel ecotech 16v 75kw. Ik heb geen brug dus via de motorklep zou zeer mooi zijn :happy02: :help:

      #18345792
      dockedmarc
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 August 2011

        http://ecat24.com/opel/images/Opel/T98/P/43_1.jpg\

        1 van deze twee moet het zijn.

        kunt u mij vertellen wat u bedoeld met een noodstroom stand?

        #18345796
        Joris van Asten
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 July 2017

          Met noodstroom (ik weet niet of het echt zo heet) bedoel ik dat de boordcomputer zoals het lijkt bepaalde dingen uitschakelt. De Zafira trekt bijvoorbeeld veel minder goed. Zodra het lampje op het dashboard van een radiotor met een vertilatortje er in aan gaat is de efficiëntie van de motor ook weg. Ik heb gelezen dat het de computer is die een bepaald noodprogramma draait omdat iets in het circuit niet goed zit. In mijn geval, omdat dan oom de toerenteller niets meer aan geeft, de krukassensor.

          #18345798
          Joris van Asten
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 July 2017

            De onderste van de twee afbeeldingen moet het zijn inderdaad. Het oliefilter zit precies daar en bij de andere niet :applause02: Bedankt

            #18345865
            dockedmarc
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 August 2011

              ik dacht al zoiets,

              het heet nood loop, en wordt ingeschakeld op het moment dat er een storing wordt geconstateerd.
              hierdoor wordt de motor in een simpele basis gezet waarmee net aan te rijden is om bij een garage te komen. en om er voor te zorgen dat er verder niets tot weinig stuk kan gaan.

              succes met repareren.

              #18346156
              Joris van Asten
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 July 2017

                Het is gelukt dockedmarc. Auto op de stoep gereden met neus over de rand. Ik er onder op de weg. Zo kon ik er precies bij. Externe torx 8. Hij gaat weer als een speer.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.