Zafira C 1.4T (140pk) soringscode p0171

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira C 1.4T (140pk) soringscode p0171

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18553077
    pieter_opel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 March 2020

      <p style=”text-align: left;”>Goedemorge,</p>
      Ik rijd een Opel Zafira tourer 1.4T met 140pk van 2013 en er is zojuist de storing p0171 verschenen.

      (Mengsel cilinderbank 1 te arm)

      De auto heeft nu 207000km gereden en ik lees een beetje dat het van alles kan zijn met valse lucht bij de inlaat? Of iets met de lambdasonde.

      Wie kan bij een beetje wegwijs maken hoe ik dit kan oplossen?

      Groeten Pieter20240605_222839

      #18553079
      Astra-J
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 June 2024

        Hallo,

        Bekend probleem inderdaad, ik had deze foutcode ook in mijn Astra J uit 2011 zitten.

        Kan inderdaad verschillende oorzaken hebben, meestal bij het inlaatspruitstuk of luchtfilter. Bij mij had ik het probleem vrij snel gevonden en lag het namelijk aan de ventilatie/ontluchtingsklep. Deze zit op je inlaatspruitstuk.

        Als je deze eraf haalt en je kan er lucht doorheen blazen weet je dat deze stuk is. Bij was dit ook het geval, uiteraard vervangen en probleem is opgelost.

        Succes.

        Groet, Fon :good:

        #18553102
        pieter_opel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 March 2020

          Hallo Fon,

          Ik ga dit zeker nog controleren dit weekend. Wat doet die klep zoal? Wat is de functie ervan?

          Ik heb gister alles schoongemaakt en met remreiniger over veel rubbere aansluitngen en klemmen gespoten om te kijken of de auto reageert erop maar dat was niet het geval. Er zat ook teveel motor olie op en de auto lekte inmiddels ook redelijk veel olie ( motorblok was erg nat) en ook boven bij de bougies lag olie. Heb nu een nieuw kleppendeksel met pakking besteld dus hopen dat dat dan over is.

          Groeten Pieter

          #18553176
          pieter_opel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 March 2020

            Zojuist gisteravond het kleppendeksel met nieuwe pakking vervangen en na een proefrit van 10min inderdaad geen olielekkage meer gevonden vanuit de boven zijde. De oorzaak was die pakking.

            Echter lijkt het nu wel zo dat de auto nog olie lekt vanuit de distributie kant. Ik ben bang de het de krukaskeerring is… ik ga hier van de week verder onderzoek naar doen.

            Ik heb gister ook die ventilatie klep eraf gehaald en gecontroleert of ik eraan kon zuigen en of ik erdoor heen kon blazen, zuigen lukt niet en blazen gaat wel.

            Deze zou dus nu stuk zijn?

            Ik denk dat ik die venilatieklep gewoon is vernieuw om dat alvast uit te sluiten.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.