Zafira B 1.8 XER geschikt voor LPG?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira B 1.8 XER geschikt voor LPG?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276788
    snorrewiets
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 February 2010

      Hallo,heb een Zafira B 1.8 XER van 2006, deze tweedehands gekocht in 2009 en naar alle tevredenheid altijd gereden op LPG, nu echter bij Km stand 205.000 is er schade ontstaan aan de kleppen en cilinderkop. Deze auto is nieuw af fabriek met een LPG installatie geleverd en rijdt dus vanaf de eerste dag van zijn bestaan op LPG. Nu verteld een Opel dealer mij dat deze motor eigenlijk helemaal niet geschikt is voor het rijden op LPG,bovendien zou deze motor manueel gestelde kleppen hebben i.p.v. hydraulische ? Wat mij echter bevreemdt is ,waarom deze auto standaard werd voorzien met een LPG installatie als deze er eigenlijk niet geschikt voor is ? Na een cilinderkoprevisie zou er dus weer schade kunnen ontstaan na zo’n 30.000 Km volgens de dealer…
      Hij zei dat ik al erg veel geluk had gehad om er zo’n 85.000 Km mee gereden te hebben….
      Verder is de Zafira een erg fijne en praktische auto en hoop er nog een tijd in te kunnen blijven rijden.
      Is een nogal dure cilinderkoprevisie nog wel aan te raden?
      Groet,Ben. ;)

      #18319890
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        De Z18XER gaat niet echt lekker voor LPG inderdaad. Je kunt iedere 30.000 km kleppen stellen ipv iedere 150.000.

        Zou persoonlijk afzien van deze reparatie, tenzij je op benzine gaat rijden vanaf nu.

        #18319891
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Z18XER absoluut niet geschikt voor LPG!!!!

          Andere cilinderkop kan je doen, maar zoals hierboven ook staat moet je dan wel alleen op benzine gaan rijden.

          Anders is het weggegooid geld!

          #18319892
          snorrewiets
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 February 2010

            Bedankt voor jullie antwoorden,blijf het echter vreemd vinden waarom deze auto af fabriek is voorzien van een LPG installatie,deze zouden dat dan ook geweten moeten hebben ? En destijds niet voor een betere motor die wel LPG lust gekozen? Notabene Opel zelf?

            #18319893
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Volgensmij zijn ze niet geleverd af fabriek met LPG.

              Wellicht dat het voor de aflevering is ingebouwd.

              #18319894
              stefanDTI
                Lid sinds:
                10 May 2007

                NEE !!! Dat is vragen om problemen…

                #18319895
                snorrewiets
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 February 2010

                  @Opeltje17 wrote:

                  Volgensmij zijn ze niet geleverd af fabriek met LPG.

                  Wellicht dat het voor de aflevering is ingebouwd.

                  Misschien inderdaad op verzoek van de eerste eigenaar bij aflevering geleverd.
                  In ieder geval bedankt voor de antwoorden.
                  Is een Zafira B 1.8 XE motor nooit geleverd in de Zafira?

                  #18447639
                  Coen84
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 July 2014

                    Ik heb een Astra van 2006 met een Z 1.8 XER motor, tot nu toe 303000 km op gas gereden, met een Prins intallatie. Rijdt op benzine en lpg 1 :10

                    Geen problemen. Bij 180000 km is de kop er wel afgeweest , maar toen had ik hem nog niet !

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.