Zafira B 1.8 uit 2006 wil miet starten

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira B 1.8 uit 2006 wil miet starten

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18357810
    Skloep
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 May 2008

      als je de contactsleutel plaatst en omdraait gaan wel alle lampjes branden, je hoor heel zachtjes iets klikken en verder gebeurt er niets. De startmotor wil niet draaien. Sleutel er uit en weer er in, nogmaals en nu auto afsluiten en weer openen, niets. En dan probeer je het de volgende dag weer, en ma een paar  keer start ie wel. Een paar jaar terug heb ik dit probleem ook even gehad maar is toen vanzelf opgehouden. Helaas is het nu weer terug. Storingscodes uitgelezen met zo’n wifi OBD dinges op mijn telefoon, geheel geen storingen.

      Ik gebruik zowel de klapsleutel als de gewone sleutel, beide doen het vaak niet maar soms wel.

      Is er iemand met een idee wat dit zou kunnen zijn? Om hem nu bij de Opel dealer neer te zetten in de hoop dat ze het daar oplossen, dan gaat het zeker veel  pegels kosten. Dan betaal ik liever iemand op dit forum voor zijn tijd.

      #18357811
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Uitlezen met opcom, kan zijn dat ie de sleutel niet herkent:

        Astra H af en toe niet aanslaan P1614 en P1616

        Dit had ik een aantal jaren met de auto van me vader, kijken of je deze foutcodes heb, met zo’n telefoon uitlees tool, vind je deze foutcodes niet!

         

         

        #18357814
        Skloep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 May 2008

          Ok, goede tip, is er iemand met een Opcom in Heemskerk of omstreken die mijn Zaffie wil uitlezen?

          #18357816
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Ja ik.

            #18357822
            Skloep
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 May 2008

              Dat hoopte ik al, zal ik verder contact op nemen via Whatsapp?

              Het resultaat zal ik hier verder wel posten.

               

              #18357849
              Skloep
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 May 2008

                Zo, Zaffie is uitgelezen, geen rare codes of iets dergelijke kunnen vinden.

                Dan maar even onder de motorkap geluisterd tijdens het starten. Leek op een probleem met het start relais. Deze verwisseld met eenzelfde relais uit de bak onder de motorkap. Zaffie start nu weer zoals het hoort. Bij inspectie lijkt het er op dat alle contacten in de relais-zekeringenbak onder de motorkap groen zijn uitgeslagen. Ik vind dat niet zo gek voor een auto van meer dan 12 jaar oud en dit is tenminste iets waar ik eenvoudig zelf wat aan kan doen. Bak uit elkaar, contactjes schoonmaken, inspuiten en de boel weer in elkaar.
                Mijn dank aan Opeltje17 voor de hulp bij de diagnose en ik heb mijn forum donatie ook maar weer gedaan.

                 

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.