Zafira B 1.7DTI brandstofdruk te laag foutmelding

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira B 1.7DTI brandstofdruk te laag foutmelding

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369724
    MrZipper
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 November 2019

      Goede middag,

      Sedert enkele maanden heb ik het volgende probleem met mijn Opel Zafira 1.7DTI uit 2009 met 257.000km.

      – na KOUDstart en na 200-300m te rijden gaat de auto in noodloop.

      Ik heb dit in de garage laten uitlezen, dit zou een lage brandstofdruk foutmelding zijn. (P0087 geloof ik)

      De wagen rijdt voor de rest PERFECT, draait perfect stationair, geen gestotter of geratel, niks.

      Alsook, nadat de auto na koudstart 1x in noodloop is gegaan zal er na meermaals starten geen foutmelding meer komen, tot de dag erna weer.

      sinds vorige week echter, valt de motor bij een KOUDstart meteen UIT. 

      Als je dan vervolgens opnieuw probeert te starten gaat dit moeizaam (starten duurt lang) MAAR  als de wagen dan éénmaal gestart is rijdt hij weer perfect en zal de wagen ook meermaals perfect starten tot na de volgende dag

      Ik ben totaal géén technische kennis maar kan wel afleiden dat:

      – het probleem zich enkel bij koudstart voordoet (of als de wagen lang heeft stilgestaan)

      – éénmaal de wagen gestart is treed het probleem niet meer op tot na de volgende koudstart

      – de wagen verder perfect met vol vermogen en zonder stotteren rijdt.  Stationair toerental is ook perfect (0.5 – 0.6)

      Het lijkt erop dat er bij de koudstart een soort druk ontbreekt om diesel in te spuiten en éénmaal er diesel in het systeem komt de druk ook behouden blijft en het probleem zich ook niet meer voordoet tot na de volgende koudstart.

      Iemand enig idee wat de oorzaak of oorzaken kunnen zijn?

      Alvast bedankt!

      Groet,

      Danny.

      #18372409
      Glennson
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 February 2020

        Hoe lang geleden is de brandstoffilter vervangen?

        #18372426
        MrZipper
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 November 2019

          Dag Glensson,

          Niet zo lang geleden, maar een vervuilde brandstoffilter was wel het probleem.

          Ik tankte steeds ‘low budget’ diesel waardoor de filter sneller vuil werd.

          Dieselfilter vervangen en geen probleem meer, ik tank voortaan ook premium diesel (ESSO).

          Bedankt !

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.