Zafira A opc 2005

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Zafira A opc 2005

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    opel zafira opc
    Deelnemer

Hallo ik ben nieuw, ik heb sinds kort een zafira A opc mooie en goede auto.

Alleen wanneer ik bij de 3000 toeren komt dan begint die in te houden/ beetje bokken net alsof de turbo half vermogen geeft(turbo is 15k km geleden vervangen)en soms gaat het lampje met de steeksleutel branden en gaat die weer uit na 4 sec en de esp gaat ook ineens branden maar die blijft aan.

Iemand misschien een idee van wat ik kan controleren? :yahoo:

Dolby
      Deelnemer

Welkom hier op het forum. Veel plezier met je Zafira A OPC.

Het eerste wat ze zou kunnen doen is auto uitlezen met een Op-com of andere Odb apparaat. Zodat je precies weet wat er aan de hand is.

Ik hoop alleen niet dat het om een blauwe Zafira a OPC gaat met kenteken 92-JV-.. die ik 11 maanden geleden heb test gereden.

Toen ik de auto mocht uitlezen kwamen namelijk deze foutcodes door

P0300 – 1 Willekeurig meervoudig overslaan van cilinder waargenomen – regelmatig.
        p0301 –  1 Overslaan cilinder 1 gedetecteerd  – regelmatig
        P0303 – 1 overslaan  cilinder 3 gedetecteerd – regelmatig
        p0302 – 1- overslaan cilinder 2 gedetecteerd – regelmatig.

De motor loopt netjes stationair en tot 3000 toeren niks aan de hand. En wanneer je gas wilt geven boven de 3000 toeren bokt de auto helemaal en krijg je de storingen wat jij hierboven hebt geschreven. Bij de auto zat inderdaad een bon met daarop een rekening dat en recent
        een andere turbo op zit. Maar de turbo doet helemaal niks die hoor je niet eens opkomen. Daarom heb ik als het om deze OPC gaat laten staan. Heeft daarna nog lang op marktplaats gestaan.

opel zafira opc
        Deelnemer

Hey dolby,

Nee het is gelukkig niet die :negative:

Het is een silver kleurige irmcher uitvoering.

Ik ga deze week even de auto uitlezen en dan hoop ik op verdere info, het is alleen rond de 2800 tot 3300 toeren gaat die een beetje hikken en dan pakt die hem weer op.

Morgen ga ik ook even de vacuum leidingen nakijken.

Heb je toevallig nog meerdere opties

Dolby
          Deelnemer

Vacuum leidingen kan het inderdaad ook zijn. Ben erg benieuwd wat de auto geeft tijdens uitlezen.

En geniet van je Zafira A OPC. :good:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.