Zafira A motorlampje gaat aan en uit

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira A motorlampje gaat aan en uit

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18379025
    Dominique Ozek
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 July 2020

      Hallo,

      Ben in het bezit van een Opel Zafira A 2.0 Dti van 05-2004 met 365.000 op de klok.

      Sinds een tijd gaat er wat ik erover gevonden heb het spanner lampje branden (auto met sleutel) en hij gaat dat in noodloop je kunt niet boven de 3000 toeren komen. Na lang zoeken vertelde me iemand het is de LMM.. Die heb ik vervangen en dat ging een paar dagen goed eigenlijk perfect, maar nu begint het weer. Tijdens het rijden gaat het lampje aan en uit elke paar minuten.

      Iemand enig idee wat te doen. Heb hem uitgelezen maar geeft geen foutcodes aan. Als ik reset gaat het lampje uit en komt daarna weer terug.

      Help!?

      Dominique :cry:

      #18379858
      Super-Astra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 January 2017

        Waarmee is hij uitgelezen? Niet alle uitlees apparatuur kan de juiste foutcodes lezen. Wellicht staan er toch foutcodes in als het lampje gaat branden.

        #18379882
        Dominique Ozek
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 July 2020

          Bedankt voor je reactie, ik heb nog eens de LMM vervangen en het lampje blijft nu weg. Dus vol vermogen al een week.

          Nu heb ik alleen nog een probleem over als hij koud is. Zodra hij op temperatuur is dan is het weg. In het begin komt ook. Et gas geven zwarte rook uit de uitlaat.

          Zie filmpje..

          #18379883
          Dominique Ozek
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 July 2020

            Krijg het filmpje er niet op… Als je de wagen start dan schokt de motor elke paar seconden alsof hij wil afslaan maar zich dan toch herpakt. Een soort van hik zeg maar. Zodra hij warm is, is dit probleem echter weg. Ik snap er niks meer van.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.