Zafira A met Xenon verlichting uitvoeren

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira A met Xenon verlichting uitvoeren

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220744
    udo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 January 2007

      Hallo,

      Heeft iemand hier ervaring mee ?
      Wil een setje kopen maar weet niet of ik nog ergens op moet letten.
      Zie wel wat staan qua lichtsterkte e.d. 6000 of 8000 maar welke moet je hebben, of is dit gewoon een kwestie van smaak.
      Misschien dat iemand me kan helpen.

      Enne…. moet ik nog rekening houden met de controlle van de lampen ? Dus een extra unit kopen voor dit ?

      #17666345
      erwin78
        Lid sinds:
        23 May 2009

        Ik ben er vanmiddag nog mee bezig geweest, orginele lampen houder aangepast (doorboord) maar krijg met de xenon lamp de houder niet gedraaid, moet er dus nog eens aan beginnen.

        Dus ik ben ook wel benieuwd naar verdere tips.

        #17666346
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Word een BOUWLAMP!!! kan ik je nu al mee delen…

          Net als bij de astra-G speigel (reflector) lampen…

          Willem

          #17666347
          AstraElvis
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 August 2007

            het valt bij de zafira wel mee hoor heb het nu bij meerdere gezien en de lijn is nog steeds strak…

            #17666348
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              kom ze ook wel eens tegen met aftermarket Xenon

              Er zit geen kapje over het Xenon lampje en dan kijk je als tegenligger RECHT in de Xenonpit..

              dit geld voor VEEL auto’s trouwens..

              Ik heb wel kapjes over mijn Xenon lampjes (Vectra-B1 met glazen koplamen), en dat scheelt met een Zelfde Vectra-B met glazen koplampen Zonder kapjes echt al HEEL veel..

              Willem

              #17666349
              udo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 January 2007

                origineel gepost door wim-v6
                kom ze ook wel eens tegen met aftermarket Xenon

                Er zit geen kapje over het Xenon lampje en dan kijk je als tegenligger RECHT in de Xenonpit..

                dit geld voor VEEL auto’s trouwens..

                Ik heb wel kapjes over mijn Xenon lampjes (Vectra-B1 met glazen koplamen), en dat scheelt met een Zelfde Vectra-B met glazen koplampen Zonder kapjes echt al HEEL veel..

                Willem

                Wat bedoel je met kapjes ?
                Kun je er eens een foto van maken ?
                Ik loop er nog mee rond of ik het wel of niet ga doen.

                #17666350
                Jerk
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 July 2004

                  Ik zou het zeker doen
                  Ik vind het zeker een aanrader :thumbup
                  Je moet alleen wel die bruine kapjes doorboren zodat je je xenonlampje daarin kan plaatsen
                  Ik heb het zelf ook gedaan en voor de zekerheid maar 2 extra lampenhoudertjes gehaald bij de dealer maar had ze achteraf niet nodig
                  En qua tegenliggers verblinden,
                  dat ligt aan jezelf
                  Als jij je koplampen afsteld op de hoogste stand dan verblind je idd je tegenliggers
                  Ik heb hem op de laagste stand en soms 1 hoger en heb er niks geen problemen mee gehad
                  Al een paar keer een politieagent tegemoet gereden,
                  mochten mijn koplampen te hoog staan dan was ik echt wel aangehouden geweest

                  Ik heb dit setje:

                  En het resultaat:

                  #17666351
                  erwin78
                    Lid sinds:
                    23 May 2009

                    Het licht beeld was bij mij echt nog wel goed, de licht opbrengst was verdubbeld kwa lux, stel je de lampen iets lager dan zit het wat dat betreft wel goed (tenminste bij mij dan).

                    Ik krijg alleen de fitting / lampen houder niet gedraad op het moment dat de xenon lamp erin zit, en volgens mij komt dat omdat de voet van de lamp dikker is als van een h7 gloeilamp.

                    Ben bang dat als ik doordraai er iets in de koplamp afbreekt.

                    #17666352
                    udo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 January 2007

                      Hallo Jerk,

                      Weet je ook nog waar je het setje gekocht hebt ?
                      En met wat voor een prijs ?
                      Ik kan namelijk in hengelo een setje kopen voor € 65 euri.
                      Weet alleen niet of dit iets is.
                      En heb je ook een aparte module nodig voor de boordcomputer dat deze niet gaat flippen over kapotte lampen ?

                      #17666353
                      Jerk
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 July 2004

                        Hallo Udo,
                        ik heb het setje gekocht bij Remco Car Stereo
                        Niet de beste toko maar tot op heden niks te klagen over het setje
                        Prijs was €100 maar omdat ik meerdere dingen kocht kreeg ik het voor minder ;)

                        Ik had geen aparte module nodig, was gewoon plug and play
                        En heb tot op heden nog (steeds) geen foutmelding :thumbup

                        #17666354
                        udo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 January 2007

                          origineel gepost door Jerk
                          Hallo Udo,
                          ik heb het setje gekocht bij Remco Car Stereo
                          Niet de beste toko maar tot op heden niks te klagen over het setje
                          Prijs was €100 maar omdat ik meerdere dingen kocht kreeg ik het voor minder ;)

                          Ik had geen aparte module nodig, was gewoon plug and play
                          En heb tot op heden nog (steeds) geen foutmelding :thumbup

                          Oke, ben dan even benieuwd. Ga even op zoek naar de site.
                          Een kennis van me mailt me net dat hij een setje gekocht heeft in hengelo, krijg hij overmorgen, even afw8en dus.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.