Zafira A Camber

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira A Camber

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370688
    robert64
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 December 2018

      Hallo, ik ben robert64 . ik heb een 2003 zafira A. Ik heb een probleem met het camber van de voorwielen. De voorwielen staan haast recht terwijl de achterwielen negatief camber hebben(zoals het hoort). Hierdoor stuurt de auto niet lekker. Schokdempers laten vernieuwen, maar de garage krijgt de wielen niet zoals de achterste(niet af te stellen). Normaal zou dat toch met de originele bouten moeten lukken, iemand hier een oorzaak/oplossing voor? Nieuwe originele bouten? ik weet dat er aftermarket camberbouten zijn waarmee dit lukt, maar ik hou het liever origineel.

      Alvast bedankt.

      Mvg

      #18370822
      hennes
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 March 2007

        ik weet er wel iets van ik heb op mijn astra G ook het camber iets meer dan het originele negatief laten stellen met  magic camber bouten dat heb ik al 2 jaar en het stuurt erg snel maar het heeft een nadeel en dat is als je normaal andere schokdempers er op zet dat staat alles nog goed als de auto geen schade heeft gehad, maar als je het camber heb laten afstellen met magic camber bouten en je gaat er nieuwe schokdempers op zetten dan moet alles weer worden afgesteld ook toespoor kost toch elke keer 75 euro , ik ga mijn astra g verkopen omdat ik een zafira wil kopen maar zafira heeft het zelfde onderstel als de astra g en daar heb ik voor en achter koni op liggen en die wil ik er afhalen en de oude dempers er weer terug zetten maar dan moet ik hem weer laten uitlijnen maar je niks aan te doen de koni,s zijn het wel waard.

        groetjes Hennes

        #18370823
        robert64
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 December 2018

          Origineel camber vind ik al goed. De mijne staan allebei recht. Volgens mij niet goed afgesteld. Ik heb wel over een periode verschillende zafiras bekeken die ik tegenkwam , sommige staan goed en andere weer niet..
          Ik heb die magic camberbouten + tool in elk geval besteld.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.