Zafira A 2001 Storing code P0120 en P1550-P15xx help…..

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira A 2001 Storing code P0120 en P1550-P15xx help…..

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248443
    bart.engelen
      Lid sinds:
      1 January 2007

      Hallo,

      Sinds gisteren een probleempje met mijn Zafira uit 2001 1.8 16v (Z18XE).
      Heeft op de snelweg 1x gebokt en daarna het lampje van de ESP/TC en het autootje/sleuteltje logo.

      Uitlezen via ANWB levert 2 dingen op: P0120 en P1550-P15xx

      Inmiddels heb ik natuurlijk al even gelezen op het forum, en heb ik het gasklephuis gedemonteerd, schoongemaakt en de carterventilatie doorboord.
      Dit mocht echter maar 2,5mm zijn las ik later ergens terug. Ik heb doorgeboord met 0,5mm meer dan de binnendiameter van de aansluitnippel.
      Dit is 4mm geworden. Kan dit echt kwaad? Zo ja, dan zet ik er een restrictie in van max 2,5mm, dat is ook niet zo’n probleem.
      Pakking van het gasklephuis lijkt nog goed, dus geen valse lucht. Al kan ik dat natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen.

      Na het reinigen de accu losgekoppeld gehad, en even later weer vastgezet.
      Storing is dan wel dan niet aanwezig.
      Als ie er bij het starten niet is, dan duurt het niet lang bij het rijden voor ie er weer is.

      Wie o wie kan me helpen? Wim-V6?

      Bedankt.

      Groet,

      Bart

      Foto’s:

      #18016507
      FreakControl
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 September 2006

        Ben wel benieuwd naar de oplossing, zit namelijk met hetzelfde probleem.

        #18016508
        roger rabbit
          Lid sinds:
          10 December 2009

          Dit klinkt als een ECU

          #18016509
          bart.engelen
            Lid sinds:
            1 January 2007

            Iemand ervaring met het wisselen van de ECU?
            Kan ik zonder problemen de ECU 2de hands wisselen, of geeft dat problemen.
            En moet ie dan perse van een Zafira zijn, of alleen identiek aan de motorcode?

            En iemand enig idee van kosten. Ik weet dat een ECU prijzig is.

            Groet,

            Bart

            #18016510
            Vectra C Wannabe
              Lid sinds:
              11 December 2009

              Je kan niet zomaar een ECU wisselen van een andere auto.
              De imobilisator werkt dan niet meer.

              Hij moet eerst gereset worden bij het uitbouwen, en de meeste sloperijen doen en/of kunnen dit niet.

              Stuur me ff een prive bericht, afhankelijk waar je woont kan ik je misschien helpen.

              #18016511
              bart.engelen
                Lid sinds:
                1 January 2007

                Ben net bij mijn garage geweest. Codes wijzen volgens hen naar gasklephuis (elektronische deel).
                Aangeraden wordt een revisie a 125 euro ex btw bij ACtronics in Almelo.
                Dit ivm veel voorkomende slijtage aan de gasklep positie sensor.

                Revisie (lees: revisie opdracht naar ACtronics en verzending) via de garage, uit- en inbouw kan ik zelf.
                Mits er niets ingeregeld of gereset dient te worden.

                Tips & Trics…?

                #18016512
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Bart, Ik zal je eerder aanraden een gasklep van een Autodemontagebedrijf te proberen (nog mooier is als je deze dan echt mag proberen)..
                  Deze gasklep hoeft namelijk niet te worden ingeleerd en kan je ze vervangen.
                  Appeltje eitje zeg ik dan..

                  Alleen ben ik wel benieuwd wat de 2 laatste cijfers van de code 15xx zijn als je deze uitleest met OPEL uitleesapparatuur.

                  Willem

                  #18016513
                  bart.engelen
                    Lid sinds:
                    1 January 2007

                    Woont er toevallig iemand in de buurt met een Op-Com?
                    Regio zuid-Limburg?

                    Momenteel is het lampje met het autootje/sleuteltje logo uit, echter brandt nu het lampje met het motor tekentje.
                    Het ESP/TC lampje brandt ook nog steeds.

                    En wellicht iemand ook nog een tip over waar ik een gasklephuis kan krijgen dat ik eventueel kan uitproberen?
                    Momenteel zit er hier in de buurt maar 1 autodemontage bedrijf dat er 1 heeft liggen.
                    Zij vragen er 100 euro voor, maar zonder testmogelijkheid en geen retourrecht.

                    #18016514
                    bart.engelen
                      Lid sinds:
                      1 January 2007

                      Vandaag een gebruikte gasklep gemonteerd.
                      Accu los gehad. Probleem blijft.

                      Bij starten het motor tekentje, en na 1 a 2 minuten rijden het ESP/TC lampje.

                      Wat kan het zijn.
                      Ga zo eens kijken voor het aanschaffen van een Op-Com uit het welbekende China.
                      Iemand nog NL clone software ter beschikking toevallig?

                      Grtz,

                      Bart

                      #18016515
                      roger rabbit
                        Lid sinds:
                        10 December 2009

                        Zoals ik al zei ECU ?!?

                        #18016516
                        bart.engelen
                          Lid sinds:
                          1 January 2007

                          Het was de ECU.

                          Setje van de sloop, inclusief contactslot, portierslot, achterklepslot en 2 sleutels met AB.
                          Eigen sleutels voorzien van andere chips, immobilisator omgebouwd…
                          Doet t weer perfect!

                          Heb nu dus een werkend gasklephuis en slotenset in de aanbieding liggen.
                          Iemand interesse?

                          Groet,

                          Bart

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.