Zafira 1700 d van 2009 valt stil

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira 1700 d van 2009 valt stil

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18401598
    bennyzoons
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 December 2020

      <p style=”text-align: center;”>Mijn opel zafira valt geregeld uit. Dit gebeurt tijdens het rijden of stationair stilstaan  .Ik moet hem dan volledig uitschakelen met sleutel en dan weer terug aan . Kan zijn dat het probleem een week of weken wegblijft. Nu is ondertussen door mijn garagist al de egrklep , druksensor en drukregelaar vervangen . Ik merk wel dat de auto nu beter stationair loopt en niet meer zaagt doordat de drukregelaar vervangen is . Nu mijn probleem blijft nog altijd . Vorige week en vandaag auto aan ,laat hem stationair draaien en valt terug uit na een minuutje ofzo . Kreeg hem moeilijk terug opgang.  Is me toch gelukt . Heb al veel gegoogeld.  Zou het misschien de krukassensor kunnen zijn . Ook dit doet men auto ook soms …als ik gaspedaal aanraak en loslaat hoor ik vanachter een klik geluid . Dit is blijkbaar de relais van  achteruit verwarming . Deze klikt soms mee als ik het gaspedaal bedien . Zet ik de auto uit en terug aan dan kan het weg zijn . Heb daarom de relais eruit genomen ..  zouden deze 2 problemen ervoor zorgen dat de auto stil valt …</p>
       

      #18407214
      bennyzoons
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2020

        Nu weer het volgende probleem. Mijn Auto laat weer tijdens het rijden het lampje auto /sleutel zien . Wanneer ik op gaspedaal druk en weer loslaat gaat relais van achterruit klikken ook gaat het lampje van ABS mee aan dan .Als ik dan de auto uitzet en weer aan dan is het probleem weer weg voor een tijdje . Maar nu deed ik dat vorige week . de auto uit en kreeg hem niet meer aan. Ook ging de week ervoor mijn cruise controle ook niet meer . Mijn garagist heeft niets kunnen vinden . Hij kon de auto zelfs niet uitlezen .Heeft kabels nagekeken op breuken . Heeft ook bij het stuur gekeken . Opeens start de auto weer …. Maar hij kan niet zeggen hoe of wat … Ik heb nu niet zoveel vertrouwen in mijn auto . Zou het de cim kunnen zijn . Heb ook iets gelezen ivm een clip of klem voor beter contact . Kan íemand mij raad geven.

        #18407219
        22voeter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 November 2018

          Er gaat idd iets fout in de bedrading, kijk alles eerst eens na op vocht! Zekeringenkast onder motorkap, en die in de kofferbak links. Trekhaak er onder? Kijk de trekhaak stopcontact eens na op vocht of losse draden.

          Onder de motorkap kijken, is er ergens iets doorgeschuurd en tegen massa aan?
          Het is nu koud, dus wat is de accuspanning, en is je massa van de accu goed schoon?

          Als je niet kunt uitlezen is er ergens een sluiting, waardoor je canbus van slag is, dan krijg je de meest vreemde storingen.

          #18409204
          bennyzoons
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2020

            <p style=”text-align: center;”>De bekabeling is nagekeken en ook de zekeringkast voor en achter , ook ecu .Er is niets te zien . Heb hem naar officiële opel dealer gedaan met het gedacht dat ze iets meer konden betekenen. Helaas wisten ze me niet meer te vertellen.  Ze konden de auto uitlezen maar niets te vinden . Waarom de auto soms uitvalt tijdens rijden . Wel wist men mij te vertellen dat het de krukassensor kon zijn en dat het vaker voorkomt dat je dat niet kan zien of uitlezen . Heb deze laten vervangen en heb nu toch al 4 dagen gereden zonder motor uitval . Wel heb ik het volgende probleem nog altijd . De eerste 3 dagen niet en vandaag wel weer . Tijdens het rijden merkte ik net op dat wanneer ik gaspedaal bedien de relais achterruit verwarming achter in het koffer weer meegaat klikken . Zet dan de auto uit en terug aan . Het klikken is dan gedaan .De opel dealer had dit nog nooit meegemaakt… Ik trek nu de relais gewoon uit …wat zou ik nu nog kunnen doen ?</p>

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.