Zafira 1.8 16v van 2006 loopt op (alweer) 3 cilinders

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira 1.8 16v van 2006 loopt op (alweer) 3 cilinders

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18402025
    andre.de.gooyert
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 March 2014

      Wie heeft een idee? Mijn Zafira B 1.8 16v van 2006 loopt alweer op 3 cilinders. Vorige keer gaf hij aan dat cilinder 4 niet mee deed en heb ik de bougies en bobinebrug vervangen. Daarmee was het probleem opgelost.

      Sinds gisteren loopt hij echter weer op 3 cilinders. Ik heb hem uitgelezen, maar er staat niets bij over een haperende cilinder. Ik voeg een foto met de foutcodes bij. Wie heeft een idee?20201219_163213

      #18402035
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Ik denk dat je een massa probleem hebt.

        #18402113
        andre.de.gooyert
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 March 2014

          Massa probleem? Tussen de accu en de auto? Motor en auto? Waar moet ik het zoeken?

           

           

          #18402116
          22voeter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 November 2018

            Is de accu spanning niet in totaal te laag? Met de OpCom zie je nauwkeurig de boordspanning, en wat er mee gebeurd als je een verbruiker inschakelt.

            Zo te zien opent een injector niet door een te lage spanning, dan krijgt die cilinder ook geen brandstof.

             

            #18402146
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              [quote quote=18402113]Massa probleem? Tussen de accu en de auto? Motor en auto? Waar moet ik het zoeken?[/quote] Kan allees zijn. Lastig te zeggen, meeten maar.

              #18402244
              andre.de.gooyert
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 March 2014

                Ik heb de accu afgekoppeld en gemeten. De spanning is te laag. Daarom de accu van een andere auto er in geplaatst. Probleem lijkt opgelost. De accu bleek ook pas 15 jaar oud te zijn (als de datum die er op is geschreven klopt). Dus eens even kijken waar we een accu kunnen halen tijdens deze lockdown…..

                #18402293
                22voeter
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 November 2018

                  Top dat je het gevonden hebt, ik dacht te te kunnen herleiden door de lagespanning melding in je Opcom uitlezing.

                  Die accu heeft het wel lang volgehouden, 15 jaar is al bijna antiek voor een accu!

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.