Z22YH op LPG

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Z22YH op LPG

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370575
    Frans Benninga
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 March 2017

      Hallo Opel liefhebbers!

      Ik heb nog geen Opel. Maar overweeg een Signum 2.2 aan te schaffen. Ik rij momenteel op LPG en wil dat ook weer met de volgende auto. Ik weet dat de Z22YH een direct ingespoten motor is en dat LPG inbouw een andere methode is. Ik weet dat er systemen zijn die dit ondersteunen. Nu ben ik alleen zeer benieuwd naar de ervaringen met een Z22YH op LPG. Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

      Groeten van een bijna Opel bezitter

      #18370580
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Voor de Z22YH is er in nederland geen installatie met typegoedkeuring. Ofwel dat krijg je niet op kenteken.

        Beter een Z18XE kopen. LETOP! de Z18XER op gas is vragen om problemen.

        #18370664
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Je krijgt hem best op kenteken met LPG, maar dan zonder G3 keuring.

          Hierdoor val je in een veel duurdere motorrijtuigenbelasting categorie.

          Beter op zoek gaan naar een 3.2 V6, deze motoren kunnen zeer goed tegen LPG.
          Heb er zelf 225000 km meegereden op een 3.0 V6 zonder problemen.
          Auto gaat er nu uit, omdat er ruim 400000 op de auto zit en hij onbetrouwbaar begon te worden qua aanbouwdelen, blok en bak zijn in perfecte conditie.

          #18370734
          DR7
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 December 2019

            Goede avond

             

            ik ben Dennis 47 jr en rij een Opel Signum 2.2 direct.

             

            rij nu 25 jr Opel  kadett E  2 x Astra f 2 x Vectra b 2 x omega b o ja Tigra :rolling: en nu de signum

            al het 1 en ander mogen vervangen aan de signum

            benzine pomp

            bobine

            en 3 weken geleden revisie M32 bak massa vliegwiel en koppelingsset. Voelde allemaal weer perfect aan. Verleden week APK en in 1 x er doorheen.

             

            gister bij invoegen Dordrecht richting Rotterdam verloor auto vermogen, net of er iets werd afgeknepen. Na wat heftig bokken in nood loop. Auto loopt nu bij rustig rijden normaal, maar in 3de en 4 de versnelling boven 3000 rpm knijpt hij weer af en gaat dan in nood loop.

             

            mijn vraag is kan dit te maken hebben met het nieuwe massa vliegwiel ?  Zo ja is het voor mij garantie zo nee gaat de auto naar Bosch service center. Ik probeer dingen weg te strepen en zo reparatie kosten betaalbaar te houden. Reparatie potje aardig leeg na revisie bak 2 massa vliegwiel en koppeling???

            Alvast bedankt Dennis

             

            #18370855
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Houdt er bij een 2.2 direct z22YH ook rekening mee dat je eigenlijk altijd super+ moet tanken, omdat de brandstofpomp niet tegen E10 kan.

              Die gaan dus nog al is stuk en het schijnt een dure reparatie te zijn.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.