Z20leh mtech chip storing/ terug naar origineel?

Forumindex Forums Modellen Astra Z20leh mtech chip storing/ terug naar origineel?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365384
    johanhummer9
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 May 2011

      :praying02: Hallo,

       

      zoals ik mijn vorige topic aangaf heb ik onderlaatst een astra h met een z20leh aangeschaft. (6 mnd bovag garantie)

       

      ding is gechipt bij mtech, na een korte research gelezen dat er ook betere tuners zijn :p

       

      want soms bij stevig acceleren gaat het mm lampje aan, uitgelezen en hij geeft storing op de turbodruksensor (exacte code weet ik zoeven niet)

      Zal dit aan de chip liggen?

      heb het idee dat de druk niet altijd constant is.

       

      ik zit dus even te denken wat ik zal doen;

      terug naar de garage en de eventuele sensor laten vervangen, als dat uiteraard het probleem is.

      of lekker de ecu laten herprogameren naar fabrieksinstellingen en later een keer naar EDS rijden.

      zat zelf eigenlijk aan het laatste te denken, er vanuit gaand dat de sensor goed is.

       

      alast bedankt.

       

      ps; wat voor chip is het, een hardwarematige chip die ergens bij in word gedrukt of softwarematig?

       

      #18365608
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        De meeste motoren worden tegenwoordig via OBD gechipped, dus alleen softwarematig.

        Ik zou het mogelijk niet goedwerkende onderdeel vervangen en kijken of je storing dan wegblijft.

        #18365622
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          de wagen wordt gechipped via obd poort, dat heb ik bij die van mij zelf gedaan met het kastje van eds, dan hoefde ik niet naar Duitsland te rijden.

          #18367434
          johanhummer9
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 May 2011

            Foutcode was p1106-12.

             

            afgelopen zaterdag naar de garage geweest en er was nieuwe software beschikbaar voor mn auto.

            hele weekend gereden, ook knap hard en het lampje is niet meer aangegaan.

            alleen wil ik hem nog wel een keer laten chippen alleen ben ik bang dat ik weer storingen krijg.

            #18367450
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Gewoon een keer op maat laten chippen, bij een gerenomeerd bedrijf geen standaard chip o.i.d.

              Bekende zijn EDS en Klasen in Duitsland.

              Met mijn werk doen we wel is zaken met Digicar in Doetinchem, is ook een hele goede in software optimalisatie.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.