Z16SE motor start slecht/niet

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Z16SE motor start slecht/niet

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18352522
    stefan1974
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 February 2018

      Mijn combo met Z16SE motor start nagenoeg niet. Af en toe lijkt de motor zelfs ‘vast te slaan’ tijdens het starten. Het lijkt dan of de ontstekingsvolgorde helemaal verkeerd is. De bougies zien er slecht uit, zwart en nat van de benzine. Het lijkt mij dus een slechte vonk te zijn. Bougies zijn pas 3000 km oud. Bobine is vervangen zonder resultaat. De krukassensor kan ik niet gevonden krijgen. Ik dacht dat hij links van de krukaspoelie zou zitten maar dit lijkt de oliedruksensor te zijn ( toen ik de stekker eraf haalde bleef de motor lopen). Ik heb een aantal weken geleden de EGR klep schoongemaakt en dat heeft even een goed resultaat gehad, maar nu helpt dat niet meer. Als ik de stekker van de EGR afhaal slaat de motor wel af dus het lijkt mij of deze klep zijn werk nog wel doet..Heeft er iemand tips voor mij.

      #18352531
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Hoi, als ecu spuiten benzine, er is krukassensor signaal. Er is ook vonk?

        Ik denk ecu defect, of catalysator verstopt. Maar waar woon je, kan ik ook kijken?

        #18352575
        stefan1974
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 February 2018

          Er is een vonk, maar niet erg krachtig. Hoe kan ik controleren of de cat verstopt is?

           

          #18352584
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            Lambda 1 sensor eruit.

            #18352585
            stefan1974
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 February 2018

              ik neem aan dat lambda 1 de sensor is die bovenaan in het uitlaatspruitstuk zit. Ik zal deze is verwijderen en kijken wat ik zie en eventueel de sensor even schoonmaken. Mocht t uiteindelijk toch aan de ECU liggen, zijn deze nog te repareren?

              #18352590
              liviu2004
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 April 2014

                Niemand kan lambda schoonmaken, er is een betje chemie daar.
                Ecu is nog te repareren, maak lukt niet altijd. En kost ook vel geld.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.