Goedendag
Ik heb een Corsa D OPC met motor Z16LER van 2007, en was gechipt bij Klasen-motors.
Een tijd terug kreeg ik een storing, waarbij de auto in een noodstand schakkelde. De toerental blijft op 1800 en reageert niet op gaspedaal. Als ik hem uitzet en weer aanzet, werkt ie een tijdje weer goed.
Het gebeurt altijd op een en hetzelfde plaats op de weg, als ik naar mijn werk rijd in de ochtend. Maar als eerst gaf hij 1 fout en na uit/aan zetten reed ie gewoon door, later werd het steeds slechter.
De foutmeldingen zijn P2121, P2127 en P060D. De twee eerste wijzen naar de gaspedaal, hebben we gecheckt (voltage) en het ziet er goed uit. Bovendien, als je de foutcodes reset, rijd hij een tijdje goed en dan reageert gaspedaal gewoon perfect.
De derde foutmelding wijst naar ECU en die heb ik vervangen. Ik heb dus nu een andere ECU en hij rijdt op fabrieksinstellingen (dus zonder Klaasen chip programma) en ik krijg hetzelfde gedrag.
De lampje motor brandt niet, de service lampje brandt wel bij storingen, maar niet na uit/aan zetten.
Iemand een idee?
Probleem is, eerlijk gezegd, dat ik niet weet wat er aan de auto gedaan is in het verleden. Zijn dat OEM bouggies en injectoren, AFM/MAP sensors, of worden ze bij het chippen standaard vervangen naar een sterkere versies? Chip programma was van 192 naar 235 pk, ik weet niet of dat verschil uitmaakt.
Klasen motors zelf geeft verder weinig info, dus ik probeeer het hier.
Alvast bedankt!