Hallo allemaal,
Ben enige jaren weggeweest van het forum en nu weer terug. Ik ben Nathan uit Goirle en altijd al Opel rijdend
Ik ben nu bezig aan een Vectra b v6 (kenteken 49 gv tj, misschien wel bekend bij iemand hier??) met y26se motor. Aangezien ik de hele motor heb uitgebouwd voor het vervangen van oa het druklager, heb ik meteen meer aangepakt. Ik had storingscodes 0420 en 0430 en dit is hopelijk verholpen door speciale verlengbussen op de tweede lambdasensor te zetten. Daardoor komt er minder uitlaatgas bij de sensor en zo “fop” je uiteindelijk de ecu, zodat ook de storing en noodloop wegblijft.
Nu vraag ik me af: ik heb nu de mogelijkheid om de katalysatoren uit de spruitstukken te halen zodat ik uiteindelijk meer vermogen (vooral onderin vermoed ik) uit het blok kan halen. Iemand hier ervaring mee?
Is de enkele kat (derde) die dan overblijft voldoende voor de emissietest bij de apk? En is er een redelijke winst te verwachten of is het onnodig risico?
Ik lees het graag als iemand hier nuttige info over heeft. ☺
Thanks!