xenon lamp vervangen opel astra h

Forumindex Forums Modellen Astra xenon lamp vervangen opel astra h

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241055
    iquick
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 July 2011

      Hoi allemaal.

      Mijn linker xenon lampje is (bijna) dood n.l. na een paar seconden wordt de kleur paarsroze achtig. Ik wil deze nu vervangen maar vraag me af hoe en wat, want ik ben niet zo bekend met het vervangen van xenon. Het is affabriek xenon en een D2S en ik weet ook dat je ze allebei moet vervangen i.v.m. kleurverschil. Lampjes kopen lijkt me dus tot zover niet zo een probleem :agent maar het vervangen daarvan :( .

      Heeft er iemand ervaring met het vervangen van een xenon lamp en mij hier uitleg over kan geven? Of is het handiger om het bij een garage/dealer te laten uitvoeren?
      Maakt de kelvin waarde ook uit want ik weet zelf niet welke kelvin waarde er nu in de auto zit. Ik ga er zelf van uit dat de waarde 4000K of 6000K is en deze wil ik vervangen door eentje van 8000K.

      Iemand enig idee en of tips zodat ik het zelf kan vervangen zonder dat er storingen optreden

      alvast bedankt

      #17914680
      Spacejam
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2006

        Standaard zit er 4300k in. Als je naar 8000k wilt zul je ze beide moeten vervangen. Om erbij tekunnen moet de bumper eraf en de koplamp eruit. Deze lampen kun je niet vervangen door dat luikje.

        #17914681
        iquick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 July 2011

          Dat is dus een prettig klusje lampje vervangen bumper eraf, koplamp er uit echt balen dit ik ga eens kijken hoe ik die bumper los kan krijgen :(

          #17914682
          Juffer1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 July 2006

            Zelf zou ik ze niet vervangen voor 8000K, zou of voor 4300K of voor 6000K gaan.
            Van 4300 naar 8000 is een heel verschil,, zeker qua kleur en lichtbeeld.

            Ik weet niet uit welk deel van NL je komt, wellicht dat iemand je erbij kan helpen ?
            Het is even een handigheidje om de bumper eraf te halen.

            #17914679
            Yassine
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 May 2010

              Sorry wil geen topic kaper zijn, maar geld dit ook voor de astra G ? Alvast bedankt

              #17914683
              iquick
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 July 2011

                @Juffer1 wrote:

                Zelf zou ik ze niet vervangen voor 8000K, zou of voor 4300K of voor 6000K gaan.
                Van 4300 naar 8000 is een heel verschil,, zeker qua kleur en lichtbeeld.

                Ik weet niet uit welk deel van NL je komt, wellicht dat iemand je erbij kan helpen ?
                Het is even een handigheidje om de bumper eraf te halen.

                Nou ik heb een tutorial gevonden in de how to gedeelte en het lijkt simpel dus hoop dat het lukt. Ga er donderdag aan beginnen samen met me vader. Kom zelf uit zuid holland, rotterdam gedeelte.

                Ik moet ze eerst dus besellen wat ik morgen van plan ben alleen nou twijfel ik zal ik orgineel philips gaan of gewoon eentje van 45 euro 2 stuks? Ik weet niet hoe lang ze dan meegaan. Dit zal de eerste keer zijn dat ik ze vervang maar heb niet veel ervaring met dit soort lampjes.

                Sorry wil geen topic kaper zijn, maar geld dit ook voor de astra G ? Alvast bedankt

                Dat denk ik wel dan als ze affabriek zijn

                #17914684
                Juffer1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 July 2006

                  @Yassine wrote:

                  Sorry wil geen topic kaper zijn, maar geld dit ook voor de astra G ? Alvast bedankt

                  Even ervan uit gaande dat jij orginele af fabriek xenon hebt :
                  Lampjes zijn zo te vervangen. Rubberen kap eraf halen, stekker van de lamp eraf klikken, zwarte ring losdraaien en de lamp vervangen.

                  Om de ballasten te vervangen zul je wel de gehele voorbumper moeten demonteren.

                  #17914685
                  Bluns
                    Lid sinds:
                    24 December 2005

                    @Juffer1 wrote:

                    Zelf zou ik ze niet vervangen voor 8000K, zou of voor 4300K of voor 6000K gaan.
                    Van 4300 naar 8000 is een heel verschil,, zeker qua kleur en lichtbeeld.

                    Ik weet niet uit welk deel van NL je komt, wellicht dat iemand je erbij kan helpen ?
                    Het is even een handigheidje om de bumper eraf te halen.

                    Lichtbeeld? Dat blijft als het goed is het zelfde.
                    Enkel de kleur veranderd waardoor dingen soms moeilijker zichtbaar zijn.
                    Zelf heb ik nu 6000K maar hiervoor 8000K en moet zeggen dat er niet erg veel verschil in zit alleen dan de kleur..

                    #17914686
                    Juffer1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 July 2006

                      Met het lichtbeeld bedoel ik inderdaad de kleur, wellicht niet helemaal de juiste formulering.

                      Met name bij regen is 8000 niet echt prettig om mee te rijden. Heb ook een jaar met 8000K rondgereden maar met 6000K heb je mijn inziens een rustiger lichtbeeld.

                      #17914687
                      iquick
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 July 2011

                        Nou topic helemaal vergeten natuurlijk maar toch ene update:

                        Ben gegaan voor 4300K orgineel philips kostte mij 170 incl. inbouw. Wel vreemd er zaten geen affabriek philips lampen in maar aftermarket. Volgende keer Ebay met zelfmontage weet nu hoe het moet.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.