X18XE1 stotterd soms

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) X18XE1 stotterd soms

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261474
    Ghanz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 July 2005

      zo… heb het ook eens…
      mankementen met de gezinsbak…

      sleutelen geen probleem hier.. maar dat jonge spul met al die electronica… :swear :swear

      daarom hier maar eens een topic…. en krijg zo hopelijk wat tips om het probleem op te kunnen lossen.

      probleem opzich:

      temp. motor warm of koud, afstand gereden kort of lang… het maakt totaal niets uit !

      wanneer men rijd, in een hogere versnelling, met lage toeren, dus bij het optrekken, nadat je te laks bent geweest om terug te schakelen, gaat de auto lichtjes heel kort, wat schokken.
      ( kom nu niet met antwoorden als… moet je normaal rijden, en schakelen…
      zo heb ik vast kunnen stellen wanneer het euvel vooral optreed, rijd zelf bijna nooit in deze bolide )

      tevens valt het op dat het schokken, stotteren ook optreed wanneer je een hoog toerental h
      hebt.

      dus kortweg… hoge versnelling.. laag toerental= iets wat kortstondig gestotter
      lage versnelling.. hoog toerental= iets wat kortstondig gestotter

      mogelijk een lambda met verkeerde signalering??

      alvast mijn dank

      #18182743
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        :shock: niemand…??

        das vervelend…

        #18182744
        udo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 January 2007

          Heb je hem ook uitgelezen ?
          Ik heb een keer hetzelfde bijna gehad. Motor viel zelfs uit op de snelweg (zit je dan met je hele gezin in……)
          Kwam er bij de garage achter (had toen nog geen obd) dat de lambdasensor (zit links in de grote slang) verkeerde waardes gaf (-21.6 terwijl het buiten 18 was).
          Deze vervangen en euvel was opgelost.

          #18182745
          Ghanz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 July 2005

            aangezien er geen motorstoring aangeven wordt, heb ik de bolide nog niet uitgelezen

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.