X16XEL houdt in, motorstoringscodes

Forumindex Forums Modellen Astra X16XEL houdt in, motorstoringscodes

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276447
    peter777
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 January 2011

      Na distributieriemwissel en EGR afdoppen geeft de X16XEL van de astra F station (1996) storingcodes:

      Krukassensor
      klopsensor
      brandstofpomp

      Voordat er van alles wordt losgetrokken wou ik hier even peilen.

      Ik zat zelf te denken aan verkeerde timing/verschoven tandje distributieriem. Verklaard echter nog niet de brandstofpomp code…

      Iemand hier heldere ideeën?

      Auto bokt niet, maar heeft geen vut. komt in de 5 de 100 km/h amper voorbij…

      Als de krukassensor echt defect is zou hij toch helemaal geen vonk moeten krijgen? Of speelt de nokkenassensor hier ook een rol in?

      #18317866
      b07
        Lid sinds:
        24 February 2009

        van 1 tandje verkeerd heb ik nog nooit een foutcode gehad maar, als je aan je zelf twijfelt, dan zou ik maar is gauw gaan controleren, dat hoor je al te doen voordat je em in elkaar zet :vertag

        krukassensor zit wel naast de poelie die je eraf moet halen bij een distributie wissel, misschien heb je er onbewust een tik op gegeven

        #18317867
        peter777
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 January 2011

          Probleem waarschijnlijk gevonden. Tandwiel achter de krukaspoulie heeft erg veel speling. De spie die hem op de plek houd (in dat tandwiel) was +- 2mm uitgevreten. Tandwiel van 1 nokkenaspoulie staat dus ook nu 1 tand verkeerd.

          Bij montage niks van gemerkt (jaar geleden) en het probleem met storing kwam ook stilletjes aan steeds meer naar voren.

          Anyways, van een sloop X16XEL goed materiaal geplukt en de hele handel moet er weer in.

          #18317868
          peter777
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 January 2011

            Hoorde vandaag dat de auto weer gaat als een speer, dus probleem is opgelost :)

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.