Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › X16XE tunen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2011 om 23:16 #17892383
@wim-v6 wrote:
@Haasje17 wrote:
Als je veel vermogen uit een X16XE wil halen, kun je he beste een C16XE kop monteren deze heeft grotere inlaatpoorten dan hierop een powerbox en een spagettie spruitstuk. Vervolgens group A of N uitlaatsysteem. En huidige luchtfilter aanpassen zodat deze meer flow heeft en hier en inlegfilter van green, pipercross of k&n in. Verstelbaren nokkenastandwielen monteren en chippen op maat. Dit zou je tussen de 20 en 25 pk extra moeten opleveren.
Is dat zo, heb bijde koppen naast elkaar gehad, en alles vergeleken..
Maar bij mij zat er geen Verschil in bijde Koppen.
zijn bijde ook (origineel) gecodeerd met codes C16XE / X16XE)
het inlaat van de C16XE heeft zelfs een kleinere doorlaat als dat van de X16XE..
Willem
klopt wat wim zegt alleen het verschil tussen de x16xe en de c16xe kop zijn andere nokken assen
16 november 2011 om 23:19 #17892384@EdGSI wrote:
Gaat hij dan ook harder qua topsnelheid ? of valt dat wel mee?
Hij tikt nu net niet de 200 aan. En hij trekt nou al best redelijk van de 145 tot 185 in de 5 :)Maakt het niet uit dat het blok al 175000 gelopen heeft?
En moet de ECU dan ook anders afgesteld worden ? of is dit niet nodig?
Zo ja , hoe en waar kan dat ?;)
@McKaamos
Hij verbruikt aardig wat olie ! een liter olie op 1200 km ongeveer. Ik las wel eens op fora dat dit schijnbaar vrij normaal was bij opel (corsa gsi). Maar dat is dus schijnbaar niet normaal volgens jou :PWaar kan dat aan liggen dan? Heb niet zoveel verstand van sleutelen haha
das raar volgens mij kan een corsa gsi standaard 210 halen op de teller
en met powerbox slaat die vast in de begrenser 215km per uur de mijne teminste17 november 2011 om 05:30 #17892385145 al in 5?
170 in vier moet lukken
denk dat je te lief voor hem ben geweest :jerry17 november 2011 om 12:48 #17892386@McKaamos wrote:
@trashmetal wrote:
een mantzel is beter
omdat de lexmaul gebruik maakt van het originele inlaat trajectMantzel verplaatst de gasklep naar de bijrijderskant idd, zodat de lange slang niet meer gebruikt hoeft te worden.
Lexmaul houd em op de originele plek waardoor het traject lang blijft en het effect minder wordt. Dat scheelt gekloot met draden verlengen enzo (o.a. gasklep sensor (electrisch) en gasklep verwarming) (koelwater slangen), maar is dus wel minder effectief.@EdGSI wrote:
Iemand ervaringen met zon lexmaul ding op een x16xe?
Of dan beter zo’n mantzel halen 2dehands ?Ik zag op Ebay ook zon lexmaul groep a uitlaat compleet voor 393€
Is dat veel geld of valt dat vies mee?Compleet? gebruikt neem ik aan?
Want nieuw heb je voor dat geld alleen een spaghetti in Groep N.Of is het misschien een complete Catback? Dat is geen complete uitlaat, maar een compleet systeem vanaf de katalysator naar achteren.
Wat trouwens ook niet gek is om te doen.Uitlaat zonder katalysator volgens mij. 393€ kost hij op ebay.de (Lexmaul gruppe A)
Ik zie daar vaker zeer goedkope dingen. Remschijven / blokken voor + achter 100€
Laatst 2 lagers gekocht voor 5€ (20€verzendkosten).Heb trouwens die rechte pijp ipv de katalysator erop gezet. Je merkt het wel.
Hij trekt wat vloeiender laag in de toeren. En een leuk geluidje :)Haalde de 0-100 in 8,5 seconden :)
Met kerst eens kijken voor zon mantzel powerbox:)
17 november 2011 om 12:50 #17892387@McKaamos wrote:
@trashmetal wrote:
een mantzel is beter
omdat de lexmaul gebruik maakt van het originele inlaat trajectMantzel verplaatst de gasklep naar de bijrijderskant idd, zodat de lange slang niet meer gebruikt hoeft te worden.
Lexmaul houd em op de originele plek waardoor het traject lang blijft en het effect minder wordt. Dat scheelt gekloot met draden verlengen enzo (o.a. gasklep sensor (electrisch) en gasklep verwarming) (koelwater slangen), maar is dus wel minder effectief.@EdGSI wrote:
Of dan beter zo’n mantzel halen 2dehands ?Ik zag op Ebay ook zon lexmaul groep a uitlaat compleet voor 393€
Want nieuw heb je voor dat geld alleen een spaghetti in Groep N.Of is het misschien een complete Catback? Dat is geen complete uitlaat, maar een compleet systeem vanaf de katalysator naar achteren.
Wat trouwens ook niet gek is om te doen.Uitlaat zonder katalysator volgens mij. 393€ kost hij op ebay.de (Lexmaul gruppe A)
Ik zie daar vaker zeer goedkope dingen. Remschijven / blokken voor + achter 100€
Laatst 2 lagers gekocht voor 5€ (20€verzendkosten).Heb trouwens die rechte pijp ipv de katalysator erop gezet. Je merkt het wel.
Hij trekt wat vloeiender laag in de toeren. En een leuk geluidje :)
Haalde de 0-100 in 8,5 seconden :)Met kerst eens kijken voor zon mantzel powerbox:)
Ik veeg hem niet altijd de toerenbegrenzer in king: Probeer rond 5500rpm te schakelen valt hij precies terug op 4000rpm (max koppel gebied)
24 november 2011 om 07:41 #17892389@EdGSI wrote:
@McKaamos wrote:
@trashmetal wrote:
een mantzel is beter
Hij trekt wat vloeiender laag in de toeren. En een leuk geluidje :)
Haalde de 0-100 in 8,5 seconden :)Met kerst eens kijken voor zon mantzel powerbox:)
Ik veeg hem niet altijd de toerenbegrenzer in king: Probeer rond 5500rpm te schakelen valt hij precies terug op 4000rpm (max koppel gebied)
Sowieso, als je hem in de begrenzer ramt ben je het einde van het powergebied voorbij geschoten ;) Opschakelen bij 5500 tot 6500 is mooi :)
Ik heb ook ff gauw op Ebay gespiekt, maar ik zie alleen Catbacks van Lexmaul voor 400+ euro.
Dus ik denk dat je een middendemper, einddemper en verbinding tussen die 2 bedoelt (=Catback systeem). Wat erg leuk is trouwens, maar ik denk dat je nu beter een Mantzel Powerbox kan doen en die Catback pas later.Op ebay staat idd wel vaker leuks voor weinig. En over het algemeen ook wel best aardig spul. Allemaal standaard spul tho, maar toch. Leuk om zelf reparaties mee te doen.
24 november 2011 om 14:59 #17892390Ik dacht dat de powerband tot voorbij de begrenzer lag?
24 november 2011 om 15:44 #17892391Wel met een powerbox. Zonder niet.
24 november 2011 om 16:40 #17892388Mooi king:
24 november 2011 om 17:25 #17892392Dus voor het leuke moet je de exu aan laten passen zodat hij wat meer toeren kan maken.
24 november 2011 om 18:02 #17892393is het zo dat de meeste (goedkope) chips al de begrenzer opheffen
wil hem pas op een bank laten tunen als de kop aan revisie toe is
en andere nokassen krijgtgr mario
24 november 2011 om 18:44 #17892394Geen idee eigenlijk. Chippen heeft inderdaad meer zin als je meer aanpakt maar toch zijn er mensen die leuke resultaten behalen met mantzel en spruitstuk.
24 november 2011 om 22:12 #17892395Ik zou sowieso geen pre-fab chip kopen als je met een aangepast systeem rijdt.
Die dingen zijn vaak afgesteld voor een origineel blok, dus de kans dat je er wat extra uit haalt is klein.24 juni 2012 om 14:53 #17892396Wat is nou het verschil tussen een Mantzell powerbox en een Lexmaull inlaat?
24 juni 2012 om 17:24 #17892397een pk of 5 a 10
Willem
26 juni 2012 om 15:49 #17892398Mantzel
http://www.mantzel.de/tuning-shop/bilder/produkte/normal/804_1.jpg
Over het algemeen zonder chippen +20pk.Lexmaul
Winst ongeveer +10pk.Dbilas
+25pk, want er zit gelijk een standaard chip bij.
Dit is een setje Throttlebodies +30pk, want er zit een standaard chip bij.De laatste heb ik zelf gereden en die wil je gewoon hebben, gas response is super direct. Vermogen over de gehele toerenband tot aan de 8000 als het moet (wel met nokkenassen en andere tuning).
28 mei 2014 om 19:09 #17892399Hoi forum mensen!:-)
Ik heb een vraag ik heb een corsa b gsi (X16xe)
Weet iemand toevallig waar je een turbo kit kan bestellen?
Ik kan ze nergens vinden:-(28 mei 2014 om 19:10 #17892400Hoi forum mensen!:-)
Ik heb een vraag ik heb een corsa b gsi (X16xe)
Weet iemand toevallig waar je een turbo kit kan bestellen?
Ik kan ze nergens vinden:-(28 mei 2014 om 19:23 #17892401bij dbilas
28 mei 2014 om 21:53 #17892402Niet goed gezocht dan…
http://www.dbilas-shop.com/Manufactorer/Opel-Vauxhall/Corsa/Corsa-B/1-6-16V-78kWX16XE/Turbocharger-system-light-Edition-for-Opel-Vauxhall-Astra-G-Corsa-B-Tigra-A-Vectra-B-Zafira-A-X16XE-L::6951.html?XTCsid=6arspgp3ile3951fdmfq3mbdf2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.dbilas-shop.com/Manufactorer/Opel-Vauxhall/Corsa/Corsa-B/1-6-16V-78kWX16XE/Turbocharger-System-Maxi-Edition-Opel-Astra-G-Corsa-B-Tigra-A-Vectra-B-Zafira-A-X16XE-L::6605.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.dbilas-shop.com/Manufactorer/Opel-Vauxhall/Corsa/Corsa-B/1-6-16V-78kWX16XE/Turbocharger-system-Maxi-Edition-for-Opel-Astra-G-Corsa-B-Tigra-A-Vectra-B-Zafira-A-X16XE-L::280.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
1 juni 2014 om 18:46 #17892403HG Motorsport biedt ze ook aan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.