X16SZR stottert bij optrekken

Forumindex Forums Techniek Overige motor types X16SZR stottert bij optrekken

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277527
    reeskees
      Lid sinds:
      30 July 2016

      Beste Forumgenoten,

      ik heb een Astra G club uit 2000 met een X16SZR motor. Deze auto gaat horten en stoten als je gas geeft om te accelereren. ik merk het vooral onder de 3000 toeren/min hierboven is het er niet. Gewoon constante snelheid rijden is ook ok. Mijn vraag is wat zou dit kunnen zijn.

      Geschiedenis:
      Ik heb al werk gedaan aan de EGR en de injector. Ik denk zelf niet dat deze het probleem veroorzaken, zie verhaal hieronder. Maar andere meningen zijn welkom.
      Er is een jaar geleden aan ander blokje in deze auto gegaan. Daarna stotterde de auto. Ik heb hem toen thuis uitgelezen en ondanks dat er geen foutmeldingen waren zag ik dat de EGR niet mooi de gewenste positie volgde. Ik heb toen besloten de EGR af te stoppen met een dichte pakking. Hierna liep de auto heerlijk (zo’n 15000 km lang). Een tijdje geleden kwamen er kuren en ging het lampje van het motor management systeem aan en begon de auto te stotteren bij versnellen. De foutmelding kwam van de EGR klep. Ik heb toen de klep vervangen door een van de sloop want echt functioneren laat ik hem toch niet met mijn dichte pakking. Lampje is nu uit. Stotteren is gebleven. Dus ik ben verder gaan zoeken. Ik heb een andere injector (ook weer van de van sloop) geprobeerd. Hiermee loopt hij nog slechter. Ook na ultrasoonreiniging stottert de auto. Ultrasoon reiniging zelf gedaan met ultrasoonbad. Tijdens het reinigen heb ik de injector telkens open en dicht laten gaan mbv. een labvoeding. Nu verdenk ik de brandstofpomp. Maar ik wil toch graag eens eerst jullie ideeen lezen voordat weer van alles ga doen.

      De auto start goed maar hij loopt niet super netjes stationair, dan mist hij wel eens een slagje. De bougies zien er goed uit. De accu is nieuw. Tijdens bedrijf is de spanning 14V. Maar heel af en toe spring het lampje van de accu even aan, en gaat dan weer uit.

      Ik ben benieuwd naar jullie ideeen.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.