X14SZ Bouten van poelies

Forumindex Forums Modellen Corsa X14SZ Bouten van poelies

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269671
    basss27
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2013

      Een goedenavond!

      Gezien mijn Corsa Btje een grote beurt nodig heeft en ik vakantie heb, heb ik besloten dit zelf te gaan doen. Nieuwe vloeistoffen, filters, bougies, en dist riem/waterpomp en thermostaat.

      Nu heb ik de V Snaar van de dynamo en krukaspoelie losgemaakt [geen stuurbekrachtiging], vervolgens de poelie voor de vsnaar welke op de nokkenaspoelie zit ergehaald. Jezus wat zat die bout vast zeg :shock: Deze heb ik los gekregen door het vliegwiel te blokkeren met een platte schroevendraaier.

      Nu heb ik dus bij mijn Continental dist/waterpomp/spanrol set geen nieuwe spanrol bout bij gekregen. De huidige bout ziet er nog goed uit en heeft geen oxidatie. Kan ik deze bij de montage van de nieuwe spanrol her gebruiken, of is het verstandiger deze nieuw aan te schaffen?

      Dezelfde vraag heb ik over de bouten van de nokkenaspoelie en de krukaspoelie. Kan ik deze weer hergebruiken of moeten deze ook vernieuwd worden? Ook vraag ik mij af of ik hier speciale aanhaalmomenten voor moet gebruiken, of kan ik de regel vast = vast ook gebruiken? [8 klepper]

      Ik had trouwens niet langer door moeten rijden. De riem hing veels te slap :shock: Dit was ook te zien aan de spanner. Altijd in onderhoud geweest bij een universele garage door de vorige eigenaar. Daar breng ik hem dus niet meer naar toe…

      Alvast bedankt en iedereen fijne dagen gewenst :thumbup

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.