Hallo allemaal,
Heb ik weer :( :
Ongeveer 2 weken geleden zag ik op mijn temp. meter dat de motor veel te snel warm werd. Thuis de motorkap open en tot mijn verbazing zag ik dat het koelvloeistof niveau te laag was.
Bijgevuld en weer vrolijk gaan rijden. Totdat de temperatuur weer zo snel opliep… Bleek het reservoir wéér leeg te zijn.
Gelijk mijn neef gebeld (hij heeft een Kadett en die is tot de laatste schroef uit elkaar geweest) en hij heeft even onder de kap gekeken. Conclusie: lekke koppakking. Hij kan het gelukkig repareren voor een vriendenprijsje :wors Ik moet alleen de materialen betalen en een vast bedrag van €150,-. Totaal is het uitgekomen op €375,-.
Vandaag heeft hij een paar foto’s laten zien van de motor en het ziet er, om even een understatement te maken, slecht uit.
Het ziet er uit alsof er een frituurpan ontploft is en alles wat droog moet zijn druipt van het water en heeft een mooi roodbruine roestkleur gekregen. Blijkt dat de vorige eigenaar een echte krent geweest moet zijn en het koelvloeistof reservoir vrolijk bijvulde met normaal water. (Hoe kunnen mensen zo stom zijn :fy1)
Op dit moment ligt de halve motor in een bad met reinigingstroep en is het wachten op de kop, die gevlakt moest worden. Daarna gaat mijn neef aan de slag en heb ik zondag weer een zo goed als nieuwe motor :D
Is er dan ook goed nieuws?
Jawel, totdat ik mijn eigen Astra weer terug heb, mag ik rondrijden in de Astra van mijn vader (een Astra G sedan uit 1999king: )
Plaatjes bij het praatje!