Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Wonderbolt – oil restrictor bout – **Ze zijn op!!**
- Dit onderwerp bevat 268 reacties, 40 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 juni 2018om 05:18 door Kaya007.
-
AuteurBerichten
-
28 juni 2010 om 19:27 #17655624
Mannen en niet uitgezonderd de dames onder ons,
De bouten zijn binnen. Diegene die op de lijst staan hebben een U2U gekregen met alle details erin.
Bout details (en nee niet poep details, voor de lolbroeken onder ons.)
De bouten zijn van een ander materiaal dan dat ik besteld had. Ik had gewoon metaal besteld zoals de normale bout is. Het betreft nu RVS (A4.)
Oftewel praktisch onverwoestbaar :D door mama natuur. Alle bouten zijn uit 1 stuk vervaardigd/gedraaid. Extra sterk en de inlaat gaten zijn geflowed oftewel taps naar binnen. Standaard is dit niet zo maar het schijnt volgens de ingenieur wel uit te maken.
Mochten meer mensen interesse hebben dan hoor ik dat graag via een U2U.
28 juni 2010 om 20:10 #17655625Yeah beter:D
Onverwoestbaar:D daar houden we wel van:D
29 juni 2010 om 05:05 #17655626“Extra sterk en de inlaat gaten zijn geflowed oftewel taps naar binnen. Standaard is dit niet zo maar het schijnt volgens de ingenieur wel uit te maken”
Hoe bedoel je dat dat dit wel uitmaakt en zitten de koperen ringetjes erbij?
Grtz,
Martijn
29 juni 2010 om 07:26 #17655627yeah een geflowede bout :agent
en idd zitten de ringetjes erbij?
29 juni 2010 om 11:42 #17655628the rings are not there… Helaas. Maar het zijn washers, deze kun je hergebruiken.
Ik kan kijken of ik ze erbij kan kopen. Maar dan ben ik bang dat ik niet uitkom met mijn prijs. Het is nu al kantje boord, ze hebben ander materiaal gebruikt. Alles heeft zijn prijs. Ik zal vragen wat het mij kost voor die ringetjes.
Maar ze zien er erg goed uit, al zeg ik het zelf.
29 juni 2010 om 11:43 #17655629origineel gepost door martijn b.
“Extra sterk en de inlaat gaten zijn geflowed oftewel taps naar binnen. Standaard is dit niet zo maar het schijnt volgens de ingenieur wel uit te maken”Hoe bedoel je dat dat dit wel uitmaakt en zitten de koperen ringetjes erbij?
Grtz,
Martijn
Ik doelde op het geflowde gedeelte, of je nu olie langs een haakse rand naar binnen blaast of je doet dit door een gat wat al taps naar binnen staat. Volgens tekeningen en simulaties maakt dit uit. Hij vergeleek de bout met eentje van de VAG groep. Die bouten hebben dit allemaal al.
29 juni 2010 om 11:48 #17655630Alle U2U is gelezen, ik zal vanmiddag degene afhandelen die betaald hebben aan mij.
29 juni 2010 om 15:26 #17655631Die koperen ringetjes echt NIET gaan hergebruiken hoor! Zijn van koper (deukt dus in!!) Gewoon voor een euro ff nieuwe halen bij de dealer! Je kunt de gok niet nemen!
Pas maar op dat dat RVS niet vreet op t huis van de turbo, weet niet hoe t met t potentiaal verschil zit… RVS kan een debiel materiaal zijn.
29 juni 2010 om 17:12 #17655632Je moet die bouten niet gebruiken in een turbo…:thumbdown
RVS bouten moet je ook nooit gebruiken in een motorblok, krijg je namelijk nooit meer los, breken af.
Het materiaal verandert door de hittecycli die het ondergaat als het steeds heet wordt en afkoelt.Veel succes met losmaken als die turbo er een tijdje op gezeten heeft…
Een RVS a4 bout is overigens qua treksterkte een stuk zwakker als een gewone 8.8 bout. Maakt in dit geval niet uit maar onverwoestbaar zou ik het niet noemen….:hmmz
Koperen ringen zou je kunnen gloeien als je ze wilt hergebruiken.
29 juni 2010 om 17:12 #17655633Ik heb GEEN u2u gehad , dus weet niet veel zo….
denk maak t gelijk even over, maar waarheen ??
wil hem zaterdag nog monteren, dus stuur snel even alsnog een u2u svp
groet, Mike
29 juni 2010 om 17:50 #17655634origineel gepost door giuliettaevo
Je moet die bouten niet gebruiken in een turbo…:thumbdownRVS bouten moet je ook nooit gebruiken in een motorblok, krijg je namelijk nooit meer los, breken af.
Het materiaal verandert door de hittecycli die het ondergaat als het steeds heet wordt en afkoelt.Veel succes met losmaken als die turbo er een tijdje op gezeten heeft…
Een RVS a4 bout is overigens qua treksterkte een stuk zwakker als een gewone 8.8 bout. Maakt in dit geval niet uit maar onverwoestbaar zou ik het niet noemen….:hmmz
Koperen ringen zou je kunnen gloeien als je ze wilt hergebruiken.
Smeer de bout alvorens je hem erin draait even in met wit zuurvrij montage vet, mocht je dit niet hebben kun je ook koper vet gebruiken.
Mocht hij er dan uit moeten dan lukt dat ten alle tijden natuurlijk. Maar dat lijkt mij meer dan logisch natuurlijk. Dit doe je met alle bouten in je blok. Anders heb je kans dat iets invreet. Maar met welke metalen heb je dat niet. Dit is vooral belangrijk met RVS in Aluminium.
Het gaat bij de banjo bout niet om de trek sterkte, sterker het heeft niks te houden. Vast is vast en klaar. De koperen washers kun je idd hergebruiken mits ze niet gerafeld zijn. Mochten ze wel beschadigd zijn raad ik aan nieuwe te gebruiken ipv hergebruiken.
Omdat ik toevallig een potje montage vet heb staan zal ik op iedere bout een likkie doen alvorens ik hem in zijn verzend zakje stop. Ik heb het toch liggen.
Wrijf het vet er niet af met een doek, alvorens je de bout gaat monteren. Anders is mijn actie voor nop.
29 juni 2010 om 18:00 #17655635Mijn bout is van EDS, maar die is niet van RVS hoor. Ik kreeg ook netjes 2 nieuwe ringen bij.
Maar met materialen ben ik niet thuis, dus doe daar ook geen
uitspraak over.29 juni 2010 om 20:36 #17655636@ tijgertje top actie jongen!!! :wors
en mensen we gaan er van uit dat als we deze actie doen dat we voorlopig niets aan de turbo hoeven te sleutelen
en als je dat dan toch moet doen zit hij toch ook vast net als een andere bout die in een motor blok zit (bv uitlaat spruit stuk)dus wat lopen we nu te zeuren en te zeiken ( sorry voor me frans) die jongen (tijgertje) vol doet aan de behoeft van meerdere mensen hier en we zijn met z’n alle volwassen genoeg om een afweging te maken of we het wel of niet doen .:jerry
En je doet altijd nieuwe pakkingen en/of ringentje plaatsen
teminste ik dan als je wat vervangt aan iets mechanisch.zo nu ben ik klaar met zeiken, sorry mag nu weer ontopic
30 juni 2010 om 16:13 #17655637YEAH….
Mooi betaald en nu opstuuren:D haha dik dik dik…
2 juli 2010 om 08:18 #17655638Heb ook een adres waar ik slangen sets kan bestellen voor een verkorte inlaatweg.
Ik kan jullie een een korting (door) geven van 10%.
Ik ga even uitzoeken of het dan helemaal compleet is met alle aansluit middelen en of het dan nog de moeite is om alles te regelen. Bij interesse ga ik dit uitzoeken en bij geen interesse doe ik dat niet. Wellicht met carter ventilatie tankje. Maar zoals ik al zei moet ik uitzoeken.
Minimaal 5 nodig om dat uit te vogelen. Mijzelf heb ik er al opgezet. Dus nog 4 te gaan.
1. tijgetje57
2.
3.
4.
5.2 juli 2010 om 19:28 #17655639Heb hem binnen ….
Thanks@tijgetje57
3 juli 2010 om 08:24 #17655640origineel gepost door tijgetje57
Heb ook een adres waar ik slangen sets kan bestellen voor een verkorte inlaatweg.Ik kan jullie een een korting (door) geven van 10%.
Ik ga even uitzoeken of het dan helemaal compleet is met alle aansluit middelen en of het dan nog de moeite is om alles te regelen. Bij interesse ga ik dit uitzoeken en bij geen interesse doe ik dat niet. Wellicht met carter ventilatie tankje. Maar zoals ik al zei moet ik uitzoeken.
Minimaal 5 nodig om dat uit te vogelen. Mijzelf heb ik er al opgezet. Dus nog 4 te gaan.
1. tijgetje57
2.
3.
4.
5.Zou hiervan graag profiteren.
Maar aangezien ik poly motorkap van Lumma heb met luchtinlaat die naar benede valt is dit voor mij helaas geen optie maar de crosspipe schijnt goed geflowt te zijn en daarmee haal je ook de 300 pk.Maar voor iedereeen met orgi kap zou ik het wel aanraden tis wel beter en lucht trajact word aanzienlijk verkort.
3 juli 2010 om 11:39 #17655641Heb de bout binnen, thanks.
Over die verkorte inlaatweg, is dat met de 2.2 of de 1.9CDTi luchtfilterkast?
3 juli 2010 om 12:34 #176556421.9 cdti versie. Ik heb het echter alleen over de slangen set.
Filterbox zelf regelen ajb.
3 juli 2010 om 19:13 #17655643Heb hem binne hoor:D
En ff over RVS het wordt WEL gebruikt in motorblokken met namen die op E85 lopen:D omdat rubbere keringen seals enz het niet aan kunnen…
3 juli 2010 om 20:08 #17655644Ik heb de bout binnen. Dank je wel. :thumbup
Over verkorte inlaat: zie topic How to “Direct-flow air-intake system
6 juli 2010 om 04:32 #17655645niemand anders meer een bout?
Heb er nog zeker 10 liggen…… Zou zonde zijn als ik er mee bleef zitten.:hmmz
6 juli 2010 om 08:12 #17655646Kheb nog wel interesse. geef je een PM.:cool:
6 juli 2010 om 16:38 #17655647origineel gepost door tijgetje57
niemand anders meer een bout?Heb er nog zeker 10 liggen…… Zou zonde zijn als ik er mee bleef zitten.:hmmz
Heb je het geld overgemaakt!
Zie hem wil verschijnen!:afro
Over die verkorte luchtweg… heb wel interesse! ben al een poos op zoek naar een set. maar kan nog niet echt wat vinden voor de prijs!:agent
7 juli 2010 om 07:46 #17655648CDTi box heb ik al, alleen het slangwerk nog. :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.