Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Wonderbolt – oil restrictor bout – **Ze zijn op!!**
- Dit onderwerp bevat 268 reacties, 40 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 juni 2018om 05:18 door Kaya007.
-
AuteurBerichten
-
27 april 2010 om 16:41 #17655474
origineel gepost door tijgetje57
Als het gaatje kleiner is dan zoekt het de weg van de minste weerstand en dat is het blok in of verdere route.Dus het klinkt logisch dat als de turbo faalt door een te hoge druk, kun je dus het gaat verkleinen van de banjo bout.
En ja idd, als het gaatje kleiner wordt en het kan verders nergens anders heen dan wordt de druk groter. Maar hier is het een ander geval. En waarom levert Garret wel standaard die bout erbij en waarom doet Opel hem niet monteren. Het is een beetje een ontwerp fout. En een grove ook vindt ik.
Ook vindt ik het raar dat iedere dealer in NL gewoon de turbo vervangt en soms wel 3 keer bij dezelfde auto zonder verder te denken. En zelfs lekkende LEH turbo’s gewoon vervangt… Dus ook al heb je een nieuwe turbo, ja hij is iets sterker. Maar hij gaat wel kapot door de druk van de olie.
Kan je trouwens zonder problemen het uitlaat gedeelte verwijderen van de turbo? Of ben je dan de balans van as kwijt? Want het spruitstuk zit er natuurlijk aan vast, maar houdt deze ook meteen de as vast van de turbo?
Ben je wel eens met je auto bij een dealer garage geweest?
Nou ik wel dus en hun bek ligt gelijk op straat (en niet alleen omdat het er netjes uitziet) want ze herkennen de motor niet meer en denken dat je er een andere motor geplaatst hebt.
En onderdelen worden er graag vervangen want dat levert werk en dus centjes op. (heb zelf bij een dealer gewerkt)
Je kunt zonder problemen de 4 boutjes losmaken en de turbo uit het uilaatdeel nemen (heb ik gedaan voor dat Dbilas spruitstuk) alleen moet je zorgen dat als je hem weer terugzet ze weer op de juiste waarde vastzet.27 april 2010 om 20:44 #17655475Tjah ook zoiets dat achterlijke uitlaatspruitstuk ook zoiets opels zo jammer als ze zelfde systeem als VAG hanteerde
werd turbo vervangen makkelijker.Binnen kort komt de coupe te koop te staan xD
27 april 2010 om 20:46 #17655476origineel gepost door zetos
Binnen kort komt de coupe te koop te staan xDEn dan een VAG ervoor terug? ;)
28 april 2010 om 06:11 #17655477andere motor whahahahaha wat een kadootjes. Nou dat wordt lachen dus van de zomer. Want ik zal de airco eens bij laten vullen bij ze. Eens kijken wat ze zeggen.
28 april 2010 om 08:52 #17655478origineel gepost door tijgetje57
@OPCdriver:andere motor whahahahaha wat een kadootjes. Nou dat wordt lachen dus van de zomer. Want ik zal de airco eens bij laten vullen bij ze. Eens kijken wat ze zeggen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat alle Opeldealers zo zijn ,
maar die ene waar ik ben geweest ben ik niet echt onder de indruk van , ik heb zoals eerder gezegd ook bij een dealer (geen Opel overigens) gewerkt en ben echt geschrokken over de kennis als het even niet meer orgineel is.En Zetos@ ; ik kan je niet helemaal ongelijk geven , ik zit er zelf ook ernstig over na te denken om maar weer terug te keren naar m’n vertrouwde V8 auto’s en het kwetsbare Opelturboverhaal achter me te laten.
groet Marcel.
28 april 2010 om 14:26 #17655479Ik zou ook wel weer terug willen.
Maar voorlopig zit dat er niet in, dus maar er het beste van maken.
28 april 2010 om 14:46 #17655480Ik heb er tot op heden nog weinig problemen mee gehad
Vind het beste motoren en over de turbo heb ik (tot op heden) ook nog niks over te klagen
Ik zit er wel steeds meer over te twijfelen of ik hem fase 2 zal laten chippen
Nu doet de motor het goed,
waarom perse meer pk eruit halen en dan de (eventuele) levensduur van de motor verkorten?28 april 2010 om 16:31 #17655481origineel gepost door Jerk
Ik heb er tot op heden nog weinig problemen mee gehad
Vind het beste motoren en over de turbo heb ik (tot op heden) ook nog niks over te klagen
Ik zit er wel steeds meer over te twijfelen of ik hem fase 2 zal laten chippen
Nu doet de motor het goed,
waarom perse meer pk eruit halen en dan de (eventuele) levensduur van de motor verkorten?Je verkort er misschien de levensduur van je motor mee , maar in mijn geval ook van jezelf.:swear
groet Marcel.
28 april 2010 om 17:36 #17655482?
Kan ik hieruit opmaken dat jij een ongeluk hebt gehad waardoor je letsel hebt opgelopen?
28 april 2010 om 18:12 #17655483Zeker ; geestelijk:P en financieel.:puke
groet Marcel.
28 april 2010 om 18:55 #17655484@ mark16v jah idd een VAG een 1800 die ff dik 270 loopt kom ikaan met me coupe met 262 pffffff
@ OPCdriver: Jah opel is elende vooral met dat elendige uitlaatspruitstuk en slechte banjo. maar die discusie hebben wij idd al meerdere malen gehad gewoon een dikke v8 met dik 400 pk dan zijn die opeltjes ook helemaal niks meer haha xD
28 april 2010 om 20:18 #17655485gelukkig heeft de VAG nooit geen problemen ;)
28 april 2010 om 22:39 #17655486Naja ik heb ze binnen van Regal-Autosport ga ze dit weekend monteren in m’n beide Astra’s
29 april 2010 om 03:44 #17655487Ze gaan gewoon steeds verder met die motoren. Het moet tegenwoordig allemaal goedkoper en goedkoper. En daarbij moet ook nog eens de inhoud terug maar wel maar meer pk’s. Kijk naar de zafira OPC eerste type had 192 pk 2.0 turbo, zet daar de laatste Corsa OPC langs 1.6 turbo ook 192 pk.
Allemaal leuk en aardig turbo hier en turbo daar, maar alles wat er meer opzit wat “draait” kan ook weer kapot gaan. En bij VAG motoren ook hoor, lees maar eens op volkswagen forums.
Maar hoe zit het nu met die bouten, is dit nu de oplossing of niet? Volgens mi is niemand er zeker van wel?
29 april 2010 om 05:23 #17655488verkoop hem als je het niets vind en ga naar een ander forum…….
:argue:argue:argue29 april 2010 om 09:32 #17655489origineel gepost door martijn b.
verkoop hem als je het niets vind en ga naar een ander forum…….
:argue:argue:argueAch ja, kort door debocht misschien maar. Hij heeft wel gelijk.
Ook een VAG gaat naar de klote hoor. Of je nou BMW, audi, vw, seat rijdt maakt geen moer uit. Ze gaan allemaal wel een keer met iets.
29 april 2010 om 10:54 #17655490origineel gepost door martijn b.
verkoop hem als je het niets vind en ga naar een ander forum…….
:argue:argue:argueMoet ik nog altijd zelf weten, lees je er maar over heen!
Rij graag in de auto, super zo’n OPC. Maar als ik iets vind dan zeg ik het, en als je er niet tegen kan heb je pech!!!!
Zal de verder maar niets op zeggen, is beter voor de gemoedsrust.:vertag
:argue:argue.:argue:argue:argue:argue:argue:argue:argue:argue:argue:argue:argue:argue:argueJe hebt nog een u2u van me.
29 april 2010 om 11:46 #17655491Allen,
misschien was ik kort door de bocht (heb je met een OPC). Maar als je niet tevreden bent en iets niets vind en dan ook er over klaagt en het uitspreekt. Wat verwacht je dan van een opel liefhebber?
Je u2u was erg netjes. je reply hier…………
jij hebt pech met de auto en ik met het lezen.:D:D
Grtz,
Martijn
29 april 2010 om 12:56 #17655492Opel liefhebber of niet, je mag toch wel zeggen dat je vind dat de turbo’s kwetsbaar zijn? Ik rijd pas 4 maanden Opel en dit is ook mijn eerste Turbo auto maar als je al de verhalen leest op de diverse forums in NL, DE en UK dan kom je toch wel tot de conclusie dat er een hele hoop turbo’s in puin worden gedraaid. Je maakt mij niet wijs dat dat allemaal door het rijgedrag van de bestuurders komt.
Daarnaast was volgens mij de reply van Ron helemaal niet agressief of negatief, hij maakt alleen maar duidelijk dat hij denkt dat ze steeds meer vermogen uit steeds kleinere motoren proberen te halen (hetgeen ook zo is, VAG doet het ook met 1.2/1.4 TSi motoren en zo nog meer fabrikanten) en dat dat ten koste van de betrouwbaarheid gaat.
Ten derde, als we hier alleen maar mogen zeggen hoe geweldig Opel is, wat is dan het nut van een forum? Als iedereen alleen maar positief mag zijn over de auto die hij rijd of de onderdelen die hij erop heeft gezet dan reed iedereen in dezelfde auto met dezelfde dumpvalve en dezelfde uitlaat.
29 april 2010 om 13:05 #17655493@:argue :argue :argue
zullen we even stoppen met de vervuiling van dit topic. Mening geven oke.
Maar we gaan er niet verder op in. Tenminste niet hier.
Opel-Forum » Overige » Slap Geouwehoer :jerry
29 april 2010 om 14:00 #17655494mee eens….:P
29 april 2010 om 14:42 #17655495Ook mee eens :D
30 april 2010 om 07:41 #17655496nou,alles weer :thumbup ?
nu kunnen we het weer over de “wonderbolt”hebben…..
ik wil dr 1 bestellen in de UK,en hier bij een bedrijf waar ik vaker mee samenwerk en die ook mijn DV aansluiting op de inlaat gemaakt hebben laten namaken.
hou jullie op de hoogte…..1 mei 2010 om 08:00 #17655497nou ik heb leuk nieuws.
Donderdag is mijn bout binnen gekomen van Percy. Deze neem ik maandag mee naar mijn werk. Daar hebben ze een CNC machine. Ach en niet 1 wel een stuk of 8. Dus dat moet vast na te maken zijn.
Ziet er eigenlijk simpel uit.
Ik hou jullie op de hoogte hiervan. Maandag zal ik meer weten.
1 mei 2010 om 15:26 #17655498zometeen hebben we nog een banjo-bolt overschot op het forum :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.