Wok-melding voor uitlaat

Forumindex Forums Modellen Corsa Wok-melding voor uitlaat

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #18351447

    Nick Ansmink
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 7
    Lid sinds:
    29 November 2017

    Goedenavond beste mensen van het opel-forum,

    Ik zal beginnen met me even voor te stellen.

    Ik ben Nick Ansmink, 19 jaar oud en doe een opleiding tot Technisch Specialist personenauto’s.

    Ik woon in Hattem en ben sinds afgelopen maandag de trotse eigenaar van een opel corsa b gsi uit ’93 met een c16xe blok. :happy02:

     

    Toffe auto toch? Ja vind ik ook haha. Ben vanavond helaas staande gehouden door de politie en om een lang verhaal kort te maken: Het is een hok volgens hun. (Zo hebben ze het ook letterlijk gezegd :cry: )
    Dus vervolgens hebben ze de auto een wok-melding gegeven, vooral dankzij mijn uitlaat (open pijpje).

    Ik ben nu dus op zoek naar een orginele uitlaat voor de wagen. Is er iemand die een goed adresje heeft? :help:

     

    #18351448

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5550
    Lid sinds:
    7 July 2012

    wat is je budget??

    wil je een standaard uitlaat of een rvs catback systeem? beide kan je door de keuring krijgen.. de een gaat alleen wat langer mee dan het andere..

    politie loopt al snel te zeuren als het sneller gaat dat hun “werkbusje”..

    doen ze bij mij ook als ik voor controlle aan de kant moet..

     

    waar liepen ze nog meer over te zeuren??

     

    ik heb een goede ervaring met een powersprint catback systeem.. kost wel wat.. maar geeft een lage brom en heeft een lage restrictie  wat ten goede komt voor je motorvermogen..

    https://www.nlpower.com/uitlaatsysteem-rvs-opel-corsa-b-10-12v12i14i14si14-16v16-gsi16-16v.html

    #18351451

    Nick Ansmink
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 7
    Lid sinds:
    29 November 2017

    Mooiste zou catback zijn maar moet wel de hele uitlaatlijn hebben. (Op uitlaatspruitstuk na)

    Ze zeurden ook over hoe laag de auto was, veerweg voor en achter. (Voor niks geen vering, achter klein beetje). “Blauwe” stadslichten, gladde bandjes en een kapotte claxon.
    Voor dat laatste heb ik overigens ook nog een bekeuring gekregen. (Achteraf wel blij mee want ze zeiden dat ze me anders een bekeuring voor de uitlaat hadden gegeven. Dan had ik de auto ook een week kwijt geweest + Een bekeuring van rond de 300 euries…)

    Ze hebben me zien tanken en hebben me daarna opgewacht een km verderop. :negative:

     

    #18351452

    Nick Ansmink
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 7
    Lid sinds:
    29 November 2017

    Budget heb ik niet echt. Als de prijs/kwaliteit maar een beetje klopt.

    Bedenk me net ook dat het natuurlijk een rdw keuring is. Dus ze gaan opnieuw het geluid meten. Mag niet meer als 2db boven orgineel zijn heb ik ooit gehoord. Wie weet wat hier van waar is?

    Kan het beter nu in 1x goed doen als dat ik volgend jaar met de keuring weer loop te f*cken.

     

    #18351470

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5550
    Lid sinds:
    7 July 2012

    voor de verlaging van je auto.. kun je kijken tijdelijk voor een sportkitje van een klein bedrag..  je moet er niet veel van verwachten maar dat het voor de keuring goed is

     

    bandjes en stadlicht dat is vanzelfsprekend wat je daar aan kan doen..

    de claxon kun je kijken of die aangesloten zit.. anders achter je stuur de 2 draden omleggen naar een andere plek op je dashboard met speakerdraad en kijken of je zo je claxon werkend kan krijgen.. hebje voor helemaal geen claxon zitten dan op de sloop eentje uit een corsa/tigra e.d. halen..

    die uitlaat scoort niet zo heel hoog qua decibellen.. ik had toen ( en ik weet niet of het nog relevant is want ik heb al een tijdje geen corsa gsi meer en ook die uitlaat niet meer..) 10 jaar garantie tegen roest van powersprint… en met de gassenmeting zat ik vaak op het randje maar dat kwam ook mede voor een licht olie verbruik… dat laatste doet het `m vaak waardoor je een hoge meting hebt…

    verder moet de uitlaat gasdicht zijn..

    #18351479

    Corsa_GSi
    Participant
    • Topics 32
    • Reacties 3673
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Ze mogen volgens mij alleen herkeuren op de punten waarop een WOK is opgelegd.

    En als er “zoveel” aan mankeert dan is dat nog terecht ook. Blauw stadslicht, gladde banden en kapotte claxon zijn beiden APK afkeur zover ik weet.

    Daarnaast ben ik vaak genoeg aangehouden door de Politie, voor snelheidsovertredingen, en nog nooit hebben ze iets gezegd over mijn uitlaatgeluid.

    En dan zit er toch al heel lang een Groep A zonder kat of zelfs een 3 inch systeem onder (wel beiden met 2 dempers).

    #18351892

    herian10
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 24
    Lid sinds:
    6 May 2010

    hebben ze wel een meeting gedaan of op het gehoor

    #18352849

    Nick Ansmink
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 7
    Lid sinds:
    29 November 2017

    Puur op gehoor. Maar alle punten wat ze hebben gezegd klopt en ben ik het allemaal wel mee eens. Wilde het toch allemaal al aanpakken en om nou iemand die 2 dagen een autootje in bezit heeft een wok te geven vond ik nogal overdreven.

    Maar goed ben van t weekend bezig geweest met de corsa en het volgende is gebeurd:

    Claxon gefixt – Vorige eigenaar (100% beunhaas blijkbaar) had de kabels omgedraaid.

    Onderkant nagelopen, had ik voor aankoop moeten doen…….. Maar ik ben misschien iets te goed gelovig  :cry:   Auto was zo laag dat de vorige eigenaar én de carterpan én de versnellingsbak aan stront heeft gereden. Er zit een behoorlijk gat in de versnellingsbaktunnel. Zie pics!

    Dus toen een nieuwe alu carterpan besteld (inmiddels binnen. BESTEL NIET VIA AUTODOC OF AUTOONDERDELEN.NL waardeloos bedrijf slechte service en veel te trage levering). En nu nog op zoek naar een 5-bakkie.
    Luchtfilter losgehaald en LMM schoongemaakt.
    Hele bodykit losgeschroefd zodat ik straks een krik onder de auto kan krijgen :rolling:

    Illegale mistlampen eruitgehaald en goede er voor terug geplaatst. Ook de stadslichten gecheckt, deze zijn van philips hebben gewoon een keurmerk dus geen afkeur.

    Morgen ga ik met de schroefset bezig. Hoop dat deze niet vast geroest zit en ik de auto weer wat de lucht in kan schroeven.  Dan de nieuwe carterpan eronder en olie verversen.

    IMG-20171130-WA0000IMG-20171128-WA0002IMG-20171128-WA0000

    #18352850

    Nick Ansmink
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 7
    Lid sinds:
    29 November 2017

    hebben ze wel een meeting gedaan of op het gehoor

    Puur op gehoor

    #18352852

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5550
    Lid sinds:
    7 July 2012

    als je wat extra rijhoogte wil winnen .. zou ik de juiste maat banden monteren.. de velgen zijn van een tigra.. maar kunnen opzich wel onder een corsa gsi.. maar ik vermoed ook dat je een teller afwijking hebt…

    en om een krik onder je auto te krijgen kun je ook met je corsa op een houten blok rijden ( wel een breed blok zodat je er niet af schiet). en dan kun je je krik eronder zetten..

     

    aan je foto te zien zul je ook een catalysator nodig hebben voor je keuring… die dingen kunnen prijzig zijn…

    je kunt ook kijken voor een universele catalysator ( zijn een stuk goedkoper dan een originele)  die je met flenzen er tussen last voor alleen de keuring en dan de rest van het jaar rond rijdt met een pijpje als catvervanger.

    maargoed.. je bent goed op weg…

    keurmerk op de lampen maakt niet zo veel uit.. als ze maar werken zoals voorgeschreven… dus werkend.. en niet verblindend.. wit voor, rood achter en eventueel geel aan de zijkant.. ( knipperlichten)

     

    en wie die zijskirt gemonteerd heeft zou bij hornbach weg moeten blijven… wie schroeft er een skirt zo aan de auto??

    #18352900

    Nick Ansmink
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 7
    Lid sinds:
    29 November 2017

    Ik weet het.. Eeuwig zonde   :cry:

    Heb inderdaad een tellerafwijking van een paar km maar die is te verwaarlozen. (4km/h harder als GPS).

    #18352901

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5550
    Lid sinds:
    7 July 2012

    ik denk dat dat zich corriseerd als je de juiste banden maat eronder doet… zal ook op de snelweg wat toeren schelen.. niet veel maar elk beetje is meegenomen qua geluid en verbruik…

    #18352956

    Nick Ansmink
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 7
    Lid sinds:
    29 November 2017

    Auto de lucht in gekregen met behulp van een palletwagen. Paste net haha :rolling:

    #18352961

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5550
    Lid sinds:
    7 July 2012

    creatief…

    heb het zelfde gehad met m`n vectra.. moest een multiriem vervangen.. daarvoer moest een motorsteun los..

    de auto op steunen gezet en toen een heftruck van het werk onder de motor gezet… ging netjes… met een uurtje aanrotzooien de riem vervangen…

    :toppie:

    #18352993

    Nick Ansmink
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 7
    Lid sinds:
    29 November 2017

    Dus even weer een samenvatting van vandaag:

    Stalen carterpan vervangen voor orginele alu carterpan. Olie ververst, nieuw oliefilter en nieuwe bougies.

    Auto veert weer! Beetje aan het knooien geweest met het goedkope schroefsetje wat er onder zit.

    Uitlaat eronder weggesloopt.

    Heb nu 2 en een halve uitlaat. Ik ga kijken of ik hier nog wat mee kan en anders komt er een compleet nieuwe uitlaatlijn onder. In het laatste geval heb ik nog een gasdichte eindemper over voor eventueel geinterresseerden.

    Kortom, productieve paar uurtjes.  :mail:

     

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.