Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › winterbanden op stalen velg?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 maart 2009 om 15:30 #17209278
Hallo,
ik vroeg mij af waarom de meeste winterbanden op stalen velgen zitten,heeft dit een reden??
Kunnen er ook winterbanden op 16 inch lichtmetaal??groeten Herman
25 maart 2009 om 17:34 #17473465ze kunnen zeker op lichtmetalen wielen, maar staal is goedkoper en dat is meestal de reden dat ze op staal liggen….
29 maart 2009 om 14:52 #17473466origineel gepost door corsaracer
ze kunnen zeker op lichtmetalen wielen, maar staal is goedkoper en dat is meestal de reden dat ze op staal liggen….Nou dit is echt niet meer zo.
Afgelopen winter hebben we op mijn werk meer lm velgen met winterbanden verkocht dan stalen velgen.Een heel groot voordeel van staal is dat het beter tegen pekel kan. Als er iets van steen slag op je lm velg zit, en je houd ze niet goed schoon dan heb je kans dat je corrosie onder de lak krijgt.
Maar dit is meestal pas naar een paar jaar.4 april 2009 om 13:35 #17473467nou staal is anders echt wel goedkoper dan lichtmetaal hoor!
6 april 2009 om 16:18 #17473468origineel gepost door black champion
nou staal is anders echt wel goedkoper dan lichtmetaal hoor!Bij veel auto’s konden we op mijn werk in de winter licht metaal goedkoper aan bieden dan staal.
12 mei 2009 om 17:33 #17473469ik heb zelf ook een heel aantal setjes over moeten draaien omdat ze perse ook s’winters op LM willen rijden.
zelf denk ik dat ze op staal liggen omdat het goedkoop is en deze toch een groot gedeelte van het jaar op de zolder van het garagebedrijf liggen.14 mei 2009 om 20:27 #17473470Rijdt al jaren op LM in de winter met winterbanden hoor.
15 mei 2009 om 05:32 #17473471Wat dacht je van SNEEUWKETINGING?? een lm velg beschadigd veel sneller dan een stale.
By the way arjontje, waar haal je lm velgen vandaan van 30 euro per stuk nieuw?
Gaat denk niet lukken.16 mei 2009 om 20:30 #17473472origineel gepost door Marcel28
Wat dacht je van SNEEUWKETINGING?? een lm velg beschadigd veel sneller dan een stale.By the way arjontje, waar haal je lm velgen vandaan van 30 euro per stuk nieuw?
Gaat denk niet lukken.Ik weet niet waar mijn baas de velgen vandaan haalt.
Maar het zijn niet hele dikke velgen.
gewoon normale 15-16 inch velgen en als je die dingen groot inkoopt kan je ook veel korting bedingen.Tevens merken we dat het voor sommige type auto’s helemaal geen staal verkrijgbaar is, Of het is heel duur.
17 mei 2009 om 09:45 #17473473Als je een schuifer maakt tegen een stoeprand (ja dat kan zelfs met een winterband op sneeuw/ijs)
Met je lichtmetalen velg…dan kan je je velg vaak wel wegsmijten. Als die goed krom is geraakt
Een stalen velg trek je vaak zelf nog een keer recht.Lichtmetalen velgen worden ook steeds goedkoper, maar dr wordt heel wat op verdient bij de velgen boeren.
Ik weet van heel wat velgjes de inkoopsprijs, die wielen liggen gewoon voor 3x zoveel geld in de winkel.18 mei 2009 om 16:12 #17473474origineel gepost door Fearless
Als je een schuifer maakt tegen een stoeprand (ja dat kan zelfs met een winterband op sneeuw/ijs)
Met je lichtmetalen velg…dan kan je je velg vaak wel wegsmijten. Als die goed krom is geraakt
Een stalen velg trek je vaak zelf nog een keer recht.Lichtmetalen velgen worden ook steeds goedkoper, maar dr wordt heel wat op verdient bij de velgen boeren.
Ik weet van heel wat velgjes de inkoopsprijs, die wielen liggen gewoon voor 3x zoveel geld in de winkel.Moet wel zeggen dat de lichtmetalen wielen, na een tik beter rond te krijgen zijn als een staal wiel.
Bij een stalen wiel blijft meestal toch wel een slingering in de velg zitten.
Maar idd een stalen wiel kan meer hebben.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.