Windscherm(en)

Forumindex Forums Modellen Cascada Windscherm(en)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267923
    KevBE
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 September 2014

      Hoi!
      Ik verwacht begin november mijn Cascada (Cosmo, wit, zwart dak, 1.6 S&S SIDI 170 pk, Nappa leder, 20″ (RQA)). Optioneel zitten er twee windschermen bijgeleverd. Ik vraag me af of het kleine windscherm, dat tussen de achterste hoofdsteunen past, van enig nut is. En zo ja: is het dan vooral van nut voor de personen die achteraan zitten? Misschien iemand die er al ervaring mee heeft?

      #18251457
      Brik
        Lid sinds:
        18 August 2014

        Mijn ervaring is dat het kleine scherm, ongeacht de grootte, een wereld van verschil maakt.
        Welk is het verschil? Dat is natuurlijk persoonlijk. De vrouw klaagde van een tocht rondom de zetel. Na het plaatsen van het schermpje was dit gevoel verdwenen.
        Ik heb de wagen nu 3 maand en 10.000 km op de teller. Dus ervaring genoeg. En, het is niet onze eerste cabrio.
        Maar ik zou zeggen; test het uit.

        #18251458
        KevBE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 September 2014

          Bedankt voor de informatie! Ik zal het zelf ook eens uitgebreid testen.

          #18251459
          Marc64
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 September 2014

            Ik haal de mijne morgen, ook met dat kleine windscherm erbij, zal je mijn ervaring ermee zo snel mogelijk posten…
            Marc

            #18251460
            KevBE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 September 2014

              Bedankt Marc!
              Veel plezier alvast met de nieuwe wagen, ik moet nog een maand uitzitten. :D

              #18251461
              Marc64
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 September 2014

                Voila, we hebben een mooi zonnig weekend gekozen om onze Cascada binnen te krijgen ;) Je gaat er veel plezier aan hebben, dat kan ik je alvast zeggen!

                Voor wat betreft het kleine windscherm achter: dit heeft volgens ons geen enkele invloed als je open rijdt met het grote scherm erin. Rijd je zonder het grote scherm, dan voel je absoluut wel een verschil met of zonder. De passagiers achter voelen dit zelfs (normaal ook wel) zeer goed. We hebben getest met de kinderen achter (1.64m en 1.68m en ging overigens erg goed) en zij woorden groot verschil gewaar als we dat kleine scherm verwijderen…

                Gr.

                Marc

                #18251462
                KevBE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 September 2014

                  Bedankt voor de feedback Marc! Geniet van je nieuwe wagen! :-)

                  #18339258
                  BadBert
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 December 2008

                    misschien rare vraag, maar waren die windschermen een optie? Of zaten die er standaard bij?!

                    #18339617
                    KevBE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 September 2014

                      Toen ik hem bestelde in België, nu al enige tijd geleden, was het een optie.

                      #18339618
                      BadBert
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 December 2008

                        Ok thanks!

                        #18340787
                        maks
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 February 2013

                          en…dat mag ook gezegd worden, ze zijn niets waard!
                          Zakken door en zien er goedkoop uit.

                          #18340798
                          BadBert
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 December 2008

                            [quote quote=18340787]en…dat mag ook gezegd worden, ze zijn niets waard!
                            Zakken door en zien er goedkoop uit.

                            [/quote]
                            Ik heb een windscherm in het echt gezien, en vond dat hij niet lekker omhoog bleef staan…
                            het windscherm van onze astra twintop klikt op positie, lijkt erop dat die van een cascada op wrijving moet blijven staan… maar goed.

                            het kleine windschermpje is niets op aan te merken, en maakt al een wereld van verschil moet ik zeggen (zo bleek uit een proefrit ;) )

                            #18340821
                            Marc64
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 September 2014

                              [quote quote=18340787]en…dat mag ook gezegd worden, ze zijn niets waard!
                              Zakken door en zien er goedkoop uit.

                              [/quote]

                              Mag ik vragen op wat je je baseert met deze uitspraak? Het zou me verwonderen dat je een Cascada rijder bent, want ik heb er hoegenaamd geen probleem mee. Ik rijd top down als het weer het ook maar beetje toelaat, mijn windscherm staat steeds mooi strak en geeft geen krimp ondanks de iets te hoge snelheid soms. En wat betreft goedkoop uitzicht: ik heb er gehad van gerenommeerde automerken die er cheaper uitzagen.
                              Spijtig dat jouw ervaring anders is…

                              #18340822
                              BadBert
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                17 December 2008

                                [quote quote=18340821]Mag ik vragen op wat je je baseert met deze uitspraak? Het zou me verwonderen dat je een Cascada rijder bent, want ik heb er hoegenaamd geen probleem mee. Ik rijd top down als het weer het ook maar beetje toelaat, mijn windscherm staat steeds mooi strak en geeft geen krimp ondanks de iets te hoge snelheid soms. En wat betreft goedkoop uitzicht: ik heb er gehad van gerenommeerde automerken die er cheaper uitzagen.
                                Spijtig dat jouw ervaring anders is…

                                [/quote]
                                Ik heb een proefrit gemaakt in een cascada, en dat scherm ging steeds plat bij snelheden boven de 130, ok… toegeven, het waaide wel redelijk erbij.
                                Ramen waren omhoog trouwens.
                                scherm van mijn astra KLIKT echt… die van de cascada waar ik in proef heb gereden niet. Misschien hoort het wel zo, maar dat kun jij me vast wel vertellen :D

                                #18340825
                                Marc64
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 September 2014

                                  Ik rijd echt vaak open, met kleine en grote windscherm, en ik heb een model dat mijn redelijk zware voet regelmatig uitdaagt :)
                                  Nog niet één keer ging m’n scherm plat, een scherm dat overigens wél klikt bij mij, vreemd dat jij er een ander in had zitten.
                                  Hoe dan ook, ik heb (met het windscherm) absoluut geen probleem, met de lange schakelweg daarentegen had ik dat wel, maar is opgelost :)

                                  #18340882
                                  BadBert
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    17 December 2008

                                    Ah, hij moet dus wel klikken! Dat deed de demo waar ik in reed dus niet (of ik deed iets niet goed)

                                    daar ga ik dan volgende keer op letten! Zodra we over gaan tot koop, of een andere proefrit maken.

                                    vond hem minder wind in de auto hebben dan de astra twintop iig :)

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.