window 7 geeft een update fout

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia window 7 geeft een update fout

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264052
    remutr
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 August 2012

      Ik krijg met de update van window 7 de fout code 80073712

      op google kom ik niet verder dan pc leeg halen en opnieuw beginnen. Nu zie ik daar qua back up en alles weer instellen een beetje tegen op.

      Weet iemand een andere manier op deze code eruit te krijgen?

      #18217223
      theunm
        Lid sinds:
        29 June 2004

        misschien heb je hier wat aan

        http://support.microsoft.com/kb/957310/nl

        #18217222
        ZakhooiTM
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 November 2013

          Klinkt als een corrupte component store, heb je al eens sfc /scannow gedraaid ?
          Controlleer ook of je problemen hebt met het bestandsysteem, draai eens : chkdsk c:
          Als dit het niets oplost kan je 3 dingen proberen :
          1. Herinstall
          2 : system restore
          3 : inplace upgrade uitvoeren ( is een herinstallatie maar laat een groot deel van de programmas en instellingen intact)

          Ik kan je misschien verder helpen als het niet lukt :)

          #18217224
          remutr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 August 2012

            Heren bedankt voor de snelle reacties

            Ik ben begonnen met de 1ste optie van theunm. De pc is niet de aller snelste dus moet even op de download wachten.

            Gaat die het probleem niet oplossen ga ik sfc draaien, hou jullie op de hoogte

            #18217225
            remutr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 August 2012

              het programma sfc /scannow gaf geen foutmeldingen.
              http://support.microsoft.com/kb/957310/nl” onclick=”window.open(this.href);return false; heb ik het programma hotfix erop gezet en laten draaien, die gaf 28 updates aan en die staan er allemaal op.

              Ik ben bij het opstarten wel het scherm kwijt dat ik moet updaten maar in het blokje computerproblemen oplossen staat nog steeds kan niet automatisch naar updates zoeken.

              Het is een aldi pc met de login op een sticker onder op de pc, heb er dus geen windows 7 dvd bij, hoe kan ik 1 van de 3 andere opties uitvoeren zonder dvd?

              #18217226
              Haiko
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 January 2014

                Klinkt stom:) maar Heb je je Virusscanner up to date ? :hmmz
                Je moest eens weten wat ik zo tegen kom :P :shock:

                #18217227
                remutr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 August 2012

                  Ik heb bullguard die er op zat gekocht voor 3 jaar, en die zoekt dagelijks naar updates en haalt er nog wel eens een vervuild cookie uit.

                  Een backup heb ik al gemaakt, ik zit er alleen nog mee hoe ik hem herstart krijgt zonder dvd.

                  #18217229
                  kaneelschep
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 November 2004

                    Het is al een maandje geleden.. maar toch. hoe is het nu afgelopen?

                    Misschien handig voor anderen:
                    Als je je windows dvd of cd ergens voor nodig hebt, is dat geen enkel probleem.
                    Je betaalt Windows via de licentie. Niet via de dvd.
                    Alleen je licentie is persoonlijk aan jouw Windows installatie gebonden.
                    De dvd heeft daar helemaal nul mee te maken. Behalve dat er natuurlijk verschillende versies van Windows XP, vista, W7, w8 zijn, zijn die cd/dvds verder allemaal identiek.
                    Je mag dus met jouw licentie elke dvd gebruiken die je maar wilt.
                    Gedownload, gestolen, gevonden. Maakt helemaal nul uit. Het gaat puur om de licentie met code.
                    En je geeft aan dat die op je pc zit.
                    Dus even een dvd downloaden, lenen, kopieren of wat dan ook om te kunnen gebruiken.
                    Als je maar op de juiste versie let.

                    Je weet dat er in configuratie scherm ook gewoon een icoontje voor windows update is??
                    Daar kan je misschien meer zien. En iig meer vertellen wat er nu nog fout gaat.

                    #18217230
                    remutr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 August 2012

                      De de fout code 80073712 zit er nog steeds in alleen heb ik via het configuratie scherm het automatische updaten uitgezet en laat ik 1 keer per week bullguard een tune up doen en dan krijg ik diverse updates.

                      ja onder op de pc het is een aldi medion van ongeveer 5 jaar oud, dat word dus even zoeken naar een download versie en die dan op een dvd branden.

                      Bedankt voor de extra info alvast.

                      #18217228
                      OlafK
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 November 2013

                        Deze al geprobeerd?

                        Foutmelding 80073712:
                        Ga naar start, tiep cmd in het zoekvlak. Als het verschijnt erop rechtsklikken en kiezen voor Uitvoeren als administrator.
                        Achter de opdrachtprompt type je de volgende opdrachten:

                        takeown /f C:Windowswinsxspending.xml
                        cacls C:Windowswinsxspending.xml /G GEBRUIKERSNAAM:F
                        (IPV GEBRUIKERSNAAM tiep je hier natuurlijk je eigen gebruikersnaam…)
                        del C:Windowswinsxspending.xml

                        Herstart de PC

                        Download en installeer nu de Windows Update Agenthttp://download.windowsupdate.com/v7/windowsupdate/redist/standalone/WindowsUpdateAgent30-x86.exe en start Windows Update

                        Bron: http://vistabits.nl/probleemoplossing/windows_update_errors.htm

                        #18217231
                        remutr
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 August 2012

                          Hoi Olaf,

                          De pc bij mij is erg lastig, als ik de opdrachten in type geeft hij keer op keer een uitvoer fout.

                          Heb nu een Window 7 dvd van internet besteld en hoop dat deze sneller geleverd word als me sierstrip van een forum lid. Dan ga ik met de code onder de pc de boel maar eens resetten. Ik heb de back-up al gemaakt.

                          #18217232
                          DutchJ
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 June 2014

                            Heb je al geprobeerd de betreffende update handmatig te downloaden en te installeren?
                            Dit wil problemen via de automatische update functie nog wel eens omzeilen.
                            Staat als het goed is een KB nummer vermeld bij de update, als je daar op gaat zoeken zou je deze direct bij MS moeten kunnen downloaden.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.