wieldraadeinden c rekord vervangen.

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD wieldraadeinden c rekord vervangen.

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209580
    JohnSmith
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 August 2007

      hallo, ik heb wat schade aan 1 van de tapeinden waar de wielmoeren op moeten.
      het gaat om de achteras van een rekord c.
      weet iemand hier of je die dingen kunt vervangen, of moet er dan een nieuwe steekas in?

      bij voorbaad dank,
      John

      #17478846
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        Kan je eerst eens niet proberen er met een tap over te gaan zodat je weer mooie schroefdraad hebt? Of is hij te hard beschadigd? Heb wel geen idee of je ze apart kunt vervangen, denk wel dat het een nieuwe steekas zal worden

        #17478847
        Sicco
          Lid sinds:
          7 December 2008

          Volgens mij zijn deze geperst.

          #17478848
          astraminator
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 August 2004

            Deze zijn idd in de as geperst. De bouten zijn leverbaar in diverse lengtes dus let op dat je de juiste hebt.

            Ik heb ze bij mijn kadett c coupe ook gewisseld. Heb toen de bout bij de flens doorgeslepen met de flex. Daarna exact in het midden een centerpunt geslagen. Daarna een blind gat geboord (diameter 8 mm). Met een goede drijver de rest eruit geslagen.
            De nieuwe bout met de kartels er weer in geplaatst en met de wielmoer erin getrokken. (Erin trekken wel met een stalen velg zodat de moer niet beschadigd wordt.

            #17478849
            JohnSmith
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2007

              bedankt voor de reacties.

              ik kan inderdaad nog wel proberen om een nieuwe draad te tappen, maar nu weet ik tenminste dat hij te wisselen is voor een ander.

              #17478850
              asconiakkefietje
                Lid sinds:
                15 December 2006

                huh?
                je kunt ze er gewoon uittikken hoor…
                bout erop draaien en met een vuistje een tikje geven dan liggen ze er zo uit….

                heej john hoe ist met mijn ouwe b kadett
                leeft ie nog?
                mvg

                #17478851
                gtw
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  origineel gepost door asconiakkefietje
                  huh?
                  je kunt ze er gewoon uittikken hoor…
                  bout erop draaien en met een vuistje een tikje geven dan liggen ze er zo uit….

                  waarom een bout erop draaien, als de draad toch al stuk is ???
                  gewoon een beste tik geven, wel eerst de goed erbij halen, er zijn minimaal 2 diameters , ik heb al eens de verkeerde gehad

                  #17478852
                  asconiakkefietje
                    Lid sinds:
                    15 December 2006

                    :hmmz
                    je hebt ook geen vuistje nodig…kan ook met een stoeptegel?

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.