Wie weet waarom de 1.6 niet meer verkocht word in Nederland?

Forumindex Forums Modellen Mokka Wie weet waarom de 1.6 niet meer verkocht word in Nederland?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262485
    rulo54
      Lid sinds:
      9 December 2013

      Vraag
      Ik sta op het punt een mokka 1.6 edition te kopen uit voorraad leverbaar.
      Met korting omdat de 1.6 edition niet meer verkocht word.
      Volgens de verkoper heeft dat met co2 uitstoot te maken.
      met edition+ en business pakket. 26000 euro rijklaar is dat een goede deal of moet ik de 1.4 turbo kopen.(6 maand levertijd)’
      Wie weet waarom de 1.6 niet meer verkocht word in Nederland

      Bedankt
      Johan

      #18198120
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Op de configurator van Opel kun je de 1.6 nog wel kiezen op de Selection, maar niet meer bij de Cosmo en de Edition. Grote kans dat deze inderdaad teveel uitstoot, zodat deze voor veel mensen niet interessant is. Als de 1.4 Turbo bijv. evenveel vermogen levert met minder uitstoot, betaal je als zakelijke rijder een stuk minder bijtelling en dus is zo’n motor niet interessant meer voor de Nederlandse markt.

        #18198121
        Dandee
          Lid sinds:
          11 March 2012

          Ik dacht eerst ook aan een 1.6 totdat ik een proefrit maakte in een 1.4 Turbo. Wat een verschil qua motor zeg! Qua prijs zat er ongeveer een ‘gat’ van € 600,-, wat mij dus ook erg meeviel. Succes met de keuze!

          #18198122
          RuudGTS
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 November 2010

            Ik zou zonder meer de 1.4T nemen. Door het hogere koppel en hogere vermogen een veel fijnere motor als de oude 1.6 16v.
            Deze 1.6 16v heeft inderdaad een hogere CO2 uitstoot als de 1.4T waardoor de prijzen in NL hoger liggen.

            Ook bij inruil in de toekomst zal de 1.4T meer opbrengen als de 1.6 16v.

            #18198123
            Franki
              Lid sinds:
              25 July 2015

              Dag
              Ik heb toevallig een mokka 1.6 16v gekocht ,
              Moet ik nu spijt hebben ?

              #18198124
              John814
                Lid sinds:
                6 September 2015

                @Franki wrote:

                Dag
                Ik heb toevallig een mokka 1.6 16v gekocht ,
                Moet ik nu spijt hebben ?

                Waarom zou je spijt moeten habben? Als hij voldoet aan je wensen en hij rijdt goed?
                Binnenkort komt er een nieuw model 1.1 drie cilinder uit.

                #18198125
                midnight black
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 December 2011

                  Daar hoef je zeker geen spijt van te hebben, dit blok loopt met diverse ontwikkelingen en verbeteringen al weer heel wat jaartjes mee waardoor de kinderziektes er zeker uit zijn, de turboblokjes moeten zich nog bewijzen en het verschil in verbruik valt in de praktijk vies tegen daarentegen voelen ze wel veel levendiger aan (bij het juiste toerental).

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.