Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Wie rijdt welke manta
- Dit onderwerp bevat 1,513 reacties, 317 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 26 maart 2019om 14:32 door Jelle_mantaa.
-
AuteurBerichten
-
5 augustus 2004 om 07:13 #17206110
Dit is mijn manta
Orgineel was het een 1.8S maar een vorige eigenaar heeft er een C20XE ingebouwd :D Ik heb de manta met schade van Josef gekocht en nadat ik alles weer redelijk strak had is mijn buurvrouw er tegenaan gereden :swear Nu heb ik bijna alle beschadigde delen vervangen, maar helaas hebben ze allemaal andere kleuren :o tot hij komende winter gespoten wordt is hij voorlopig een lapjeskat.
5 augustus 2004 om 08:29 #17286137dit is die van mij.
Zelf omgebouwd naar 2.2cih, 5 bakje, 8j ats velgjes, zelfbouw rolkooi, recaro interieur. en binnenkort 2 45er webers erop
zo ziet ie er nu uit
iets oudere foto
5 augustus 2004 om 08:59 #17286138Dit is mijn manta, heb hem gekocht bij egbert de boer, heb er inmiddels 4 motoren in gehad, maar de 2.0e die er nu in zit doet het perfect :P
Ik heb hem een beetje verlaagd, (chassisbalk 7cm boven de grond, meeting mantaclub sevenum vorig jaar) en dat is achteraf niet echt verstandig bij ons, met al die mooie drempels.
Daarnaast heb ik nog een manta cabrio in opbouw : Cabrio project
5 augustus 2004 om 11:51 #17286139
Dit is nou mijn manta. Ik heb hem zelf samen met mijn Oom gerestaureerd. De restauratie is in 2002 afgerond. Heb de manta al meer als 5 jaar. En ken de manta al 9 jaar.
Hij is helmaal gestript en uit elkaar geweest. Motor is gereviseerd. Lederen bekleding ingebouwd + 2 zitter van gemaakt.
Verder alleen Duitse Top klasse spullen gebruikt. K.A.W. Fahrwerk, Spaxx schokdempers / Koni verlaging, Irmscher bumper, Zastrom voorbumper, Remus demper, etc, etc. Alleen Americaanse merk velgen: Power Tech chroom.Verder heb ik nog een manta.
http://www.jm-tuning.de/assets/komplett/mantab_extrem_heck_b01.jpg
De manta heeft de uitbouw en kleuren van de MANTA MANTA Film. Hij is van 1976. Dus belastingvrij. Er ligt een 3 l 24 v motor in. Hij moet wel alleen nog verder gerestaureerd worden.
mvg
Erwin5 augustus 2004 om 13:26 #17286140dit is mijn manta. ik heb hem sinds mei vorig jaar. het is een manta uit '82 met een nieuwere 20ne motor. bodem, binnenschermen en accubak zijn pas helemaal netjes dichtgebakken.
ff wat kenmerken:
-20ne motor
-ongeveer 60 mm verlaagd
-unieke velgen (ik weet nog steeds het merk niet) met bridgestone potenza banden met velgberscherming
-mooi beschaafd bosal uitlaatsysteem
-manzel voorbumper met witte pinkers
-irmscher achterbumper
-spoilerloze kont met zwarte plaat tussen de achterlichten, geen zijskirts (dit vind ik persoonlijk het mooiste)
-binnen antenne, dus geen gat in de carrosserie
-imrscher koplampen
-momo leren sportstuur
-aluminium pook, handrem en pedalen
-brandblusser op mijn middenconsole, die ik toch echt maar eens moet weghalen
-en tot slot een luchthoorn als toeter, waar je slapende mensen fantastisch mee de stuipen op het lijf kan jagen. sorry soms verdienen ze het :Dzwarte puntjes op mijn voorkant zijn trouwens de vliegjes van de ketelbrug bij nacht
5 augustus 2004 om 13:38 #17286141Ik heb op 31 december 2003 deze manta gekocht.
Ik heb hem gekocht van de man die ook de blauwe manta cabrio met zwart/gele bekleding heeft.
In het clubblad van de Manta club staat een verhaal over de cabrio en maakt hij ook melding dat hij zijn andere manta heeft verkocht. Dat ben ik dus geweest.
Bij aankoop had ik al wat dingen gezien die mij niet helemaal bevielen en wat roest aan een wielrand achter. Bij nadere inspektie bleek dat degene die aan de auto gesleuteld heeft een GIGANTISCHE prutser is geweest. Ik zal jullie t.z.t. zeker foto's laten zien van dit prutswerk.
De auto wordt op dit moment gerestaureerd/verbouwd naar mijn wensen en hoop dan langer plezier te hebben dan mijn vorige manta die ik na 4 weken rijden in puin heb gereden.
Hier is de auto op het moment van thuiskomst. De auto die trekt is mijn dagelijkse auto een Campo 3.1td 4×4.
Als de afbeelding niet wordt weergeven dan ligt dat aan het forum en kun je HIER klikken om de foto te bekijken.
5 augustus 2004 om 14:11 #17286142A-manta 2,0 liter injectie op LPG
Mijn autootje sinds 2 juli. Sindsdien er flink mee aan de gang geweest. Komt nieuw interieur in van skai/leer en de auto wordt binnenkort knalgeel gespoten.:) (hijs nml ook geel opt kenteken…)
5 augustus 2004 om 14:34 #17286143Originally posted by Tolman
@shockwave: gebruik deze link maar: http://home.wanadoo.nl/tolman/forum3.jpgdan haal ik deze post zo weer weg
Bedankt maar de Opel Friends Forever website is van mij en ik heb hem dus even buiten de image gallery geupload.
5 augustus 2004 om 15:46 #17286144Dit is de mijne, kheb m in juni 2004 gekocht heb er nog niets aangedaan behalve een grote beurt gegeven en dubbelle schijven erop gezet, hij is origineel met 2.0e vind m er redelijk uitzien, voor de herfst nog naar een lasser enz. enz…… plannen zijn een mooie blauwe kleur, groep n uitlaatsysteem, Motor reviseren en dubbele webers met nokkenas en alles wat erbij komt kijken, blok weet ik nog niet wat voor 1……
5 augustus 2004 om 17:00 #17286145dit is de mijne, een B Manta met een 2.2i cih motor. hij reedt perfect tot afgelopen zondag de versnellingsbak het midden op de snelweg het begaf. op de foto nog zonder de nieuwe velgen en de achterraam jallouzie
r5 augustus 2004 om 17:18 #17286146Dit is mijn anderhalve Manta. De auto heb ik eind april 2003 gekocht, de aanhanger in januari van dit jaar.
Hij is van 1978, zit overwegend in de eerste lak, is nooit aan gelast en dat hoeft voorlopig ook nog niet. Heeft alleen onderaan de rechterdeur en op het linkervoorscherm een klein plekje. De auto is tot 1999 van de eerste eigenaar geweest, in die periode is het originele 19N-blok vervangen door een 16S. Ik ben de 3e eigenaar, en heb er in anderhalf jaar tijd zo'n 8000 km mee gereden.
Van 2001 tot 2003 heeft hij zo goed als stil gestaan, en heb o.a. de remmen en de koppeling vervangen. Dit jaar zijn de schokdempers en de uitlaat aan de beurt, en ben momenteel bezig met het vernieuwen van de bekleding. Na de zomer gaat er een gereviseerd 19N-blok in, om hem weer helemaal origineel te maken.
5 augustus 2004 om 17:43 #17286147Dit is de mijne :) Er is teveel aan gedaan om allemaal op te gaan sommen… Een kijkje op m'n site http://www.opelmanta16v.tk is dus makkelijker dan hier alles uit te gaan tikken :D
Een paar dingetjes kan ik wel opnoemen. 2.0 16v motor, versnellingsbak van een Omega B, achteras met schijven en 75% sper en nog veeeeeel meer…
Na het seizoen word die verkocht. Maar alleen aan een echte liefhebber! En het liefst iemand uit mijn omgeving (Limburg) En als ik er niet genoeg voor krijg gaat die in onderdelen weg :cry
5 augustus 2004 om 18:39 #17286148@mantameijel: volgens mij moet je dit gebruiken voor een plaatje: http://groups.msn.com/_Secure/0SQDVAtIV6x7YnFg9X9KvbbDZIwXLJshm*lKieR*X!0H5yzUZn7JdXlrrleOZ9Qggo4FWOd74LAg5AIpAPOqLbTPCY3zq0M4wDY8IiRihWS399F2sStNb3Q/manta%20007.jpg
dit lijkt trouwens ook te werken:
http://groups.msn.com/_Secure/0SQDVAtIV6x7YnFg9X9KvbbDZIwXLJshm*lKieR*X!0H5yzUZn7JdXlrrleOZ9Qggo4FWOd74LAg5AIpAPOqLbTPCY3zq0M4wDY8IiRihWS399F2sStNb3Q5 augustus 2004 om 19:51 #17286149………..ben reeds manta loos:o
5 augustus 2004 om 19:55 #17286150Dit is mijn Manta, nog niet zo lang geleden gekocht in de staat zoals hij nu is. Aan de onderkant moet binnenkort wel gewerkt worden maar niet dramatisch.
Wat is er aangepast:
Cabriolet ombouw
3.0 E, 6 cyl.
5 bak Omega
hydraulisch bediende koppeling
sperdiff
schijven rondom
stuurbekrachtiging
vol leder Recaro interieur
Eigenbouw groep A uitlaat5 augustus 2004 om 21:36 #17286151Ben eigenaar van een b manta 400 replica die is momenteel in restaurtie.Het bouwjaar is 1979.Er moet aardig veel aan gelast worden maar dat komt wel goed hoop ik:angel. verder komt ie in de opel dealer team kleuren probeer hem helemaal rally uit gevoert te hebben.
5 augustus 2004 om 21:58 #17286152Nou, dit is de mijne dus (1 van de…) deze gebruik ik dus momenteel het meest, de auto is eigenlijk nooit af, elke keer is er wel wat aan verandering onderhevig, hopelijk straks als de motor e.d. klaar is, hier ook een eind aan komt.
Hoewel hij niet kapot hoeft ben ik wel beizg om wat als gelegenheidscoureur met dit ding de baan op te gaan, dat gaat redelijk maar ik heb nog een hoop te leren. verder wordt deze auto net zo onderhouden als het een concours auto is, technisch moet het goed zijn, lakwerk is bijzaak.
Verder: 't was oorspronkelijk een 1600N dus vraag niet wat er veranderd is, vraag wat origineel is.
5 augustus 2004 om 22:01 #17286153Oorspronkelijk gepost door henk 400rr
Nou, dit is de mijne dus (1 van de…) deze gebruik ik dus momenteel het meest, de auto is eigenlijk nooit af, elke keer is er wel wat aan verandering onderhevig, hopelijk straks als de motor e.d. klaar is, hier ook een eind aan komt.Manta'zijn nooit af er is altijd wel wat te veranderen/verbeteren. Ik dacht jaren terug ook nu is tie af , niet dus.!!
5 augustus 2004 om 22:23 #17286154Dat klopt, maar dit loopt wat uit de hand :P
6 augustus 2004 om 11:04 #17286155dit is mijn manta die rode en die zwarte is in opbouw voor de slalom
die rode een gsi uit 89
motor : 2.4 i
int : gsi
velgen 16″ RH velgen6 augustus 2004 om 11:13 #17286156deze dus
6 augustus 2004 om 13:49 #17286157Verder alleen Duitse Top klasse spullen gebruikt. K.A.W. Fahrwerk, Spaxx schokdempers / Koni verlaging, Irmscher bumper, Zastrom voorbumper, Remus demper, etc, etc. Alleen Americaanse merk velgen: Power Tech chroom.
de koni verlaging is dan wel van nederlandse makelij he.:D:D
we mogen best een beetje trots zijn op ons vaderland.
dit was mijn manta,een 2.0 s cc van 1979.
heb er zelf injectie op gezet.
inmiddels verkocht aan cc rijder hier op het forum.
en een fototje6 augustus 2004 om 14:35 #17286158Nou laat ik mijn Ascona GT/R der ook maar ff bijzetten,want eigenlijk is het stiekem toch een Manta :D
6 augustus 2004 om 14:42 #17286159Ja je hebt gelijk.
De koni schokdempers worden volgens mij gemaakt bij kuhne, en dat is nederlands.
Maar volgens mij is het van oorsprong uit Duits. zie. http://www.koni.de
Trouwens http://www.reinekeshop.de/ is ook wel een leuke site. Je moet dan bij product suche manta in typen. Je kan daar nog leuke spoilers bestellen van mattig.
6 augustus 2004 om 14:55 #17286160dit is de mijne zins afgelopen woensdag mag ik er zelf inrijden en moet zeggen rijd lekker pas is zo goed als hele bodem doorgelast ik kocht hem voor weinig moest veel aan gebeuren
enige nu nog is waarschijnlijk ff overspuiten maar verwacht word dat dat pas volgend jaar gaat gebeuren -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.