Wie kan mij helpen???

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Wie kan mij helpen???

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207481
    buchie555
      Lid sinds:
      15 July 2006

      Ik wou vanavond een statisch IP Adres maken, alleen lukt me dat niet.

      Ik heb wel wat geprobeerd met behulp van windows hulp en na wat zoeken een pagina vanaf internet, maar tot nu toe geen succes.:fy1

      Ik heb een redelijk nieuwe pc(3maand oud) en heb inet van @home en gebruiker een Arris modem en een LinkSys wrt54g router.

      Wat af en toe ook wel wil gebeuren, is dat als ik online aant gamen ben dat internet er mee ophoudt, wat uiteraard ook zeer vervelend is.

      Wie o wie kan mij helpen????

      Alvast bedankt

      #17419485
      Roelof
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Helaas…..
        Aan de kant van @home gaat dat niet lukken, aan de kant van je PC wel….

        Zie ook:
        http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1253300

        Ga naar je netwerkverbindingen en vraag de eigenschappen op van de juiste verbinding.
        Dan klik je op jet TCP/IP protocol en klik je op eigenschappen.
        Klik dan dat je zelf een IP wilt invullen en vul dan iets in wat in de range valt van je router.

        Stel het staat op 192.168.0.2 met een subnet op 255.255.255.0 (doe eens uit de command prompt ipconfig) moet je de subnet hetzelfde houden en kan je alleen het laatste deel van je IP veranderen.

        Zet hem vast op wat je nu hebt of kies iets anders (zolang het niet dezelfde is als de gateway of een andere PC), vaak werkt een hoog getal (bv. 250) prima gezien alle uitgegeven IP adressen meestal laag beginnen.

        #17419486
        GH45T
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 July 2005

          Niet helemaal eens Roelof, het is mogelijk om @Home te draaien met een statisch IP adres. Het is niet aan te raden, maar het kan wel.

          Voor de rest klopt het eigenlijk wel, en als je alle gegevens van je ipconfig overneemt zul je ook dezelfde functionaliteit moeten hebben als nu. Je internet zal in ieder geval gewoon moeten werken.

          #17419487
          Astraman
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 July 2004

            Ik heb hetzelfde gedaan met UPC icm een arris en sitecom router. Ik zou dan daarnaast wel aanraden de in de router je DHCP server uit te zetten aangezien het anders mogelijk conflicten oplevert. Elke Computer in huis moet dan een statisch ip hebben dat jezelf bepaalt volgens de door roelof beschreven voorwaarden.

            #17419488
            Roelof
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Nee hoor, je hoeft geen DHCP uit te zetten, je moet alleen rekening houden met de volgorde die de DHCP uitgeeft. Als je PC met een statich adres laag in de range al aan staat zal de DHCP die overslaan maar als die uit staat zal de DHCP gewoon dat adres vergeven en zal de PC met het statische adres wanneer die aan gaat een conflict gaan geven, vandaar dat je hoog in de range moet zitten voor een vast IP adres om zeker te zijn dat je DHCP niet in de buurt komt.

              Tenzij je alles in je netwerk statisch maakt, dan hoef je geen rekening te houden met dinamische PC’s.

              #17419489
              peerke1987
                Lid sinds:
                28 December 2006

                volgens mij snapt onze vriend er helemaal niks meer van ;)

                #17419490
                Roelof
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  En dan blijf ik tegen mijn baas zeggen dat netwerken niet helemaal mijn ding is…..

                  #17419491
                  peerke1987
                    Lid sinds:
                    28 December 2006

                    Hahaha Ach is wel leuk dat netwerken, 4 jarige opleiding Systeem/Netwerk beheer gedaan! Altijd makkelijk tegenwoordig!:angel

                    Nu bedrijfskundige informaticaa hbo :agent

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.