Wie kan mij helpen!

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Wie kan mij helpen!

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277700
    computerbug
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 April 2011

      Hoi, leden

      Ik had er gisteren nog met een van de mede leden over, betreft remleidingen van Zafira. :D

      Nu kondigt bij mij een buurman aan betreft Zafira a 2000

      Het was toch even schrikken nu ik de remleidingen heb gezien van mijn buurman, levens gevaarlijk, maar goed.
      Ik heb ook een zafira a 2000, maar zo ziet mijn remleidingen er dus echt niet uit, alleen wat spat vuil er op, en meer niet.
      Ik heb alleen de stuurkant vervangen, want de keurmeester begon over schuren, daar moet ik dus niets van hebben, en heb deze gelijk helemaal vervangen. dat was leiding 2 als ik mij nog kan herinneren, en zou ik zo kunnen zien.

      Wie kan mij helpen met behulp van deze foto, per nummer waar de leidingen naar toe gaan.
      Gewoon weg om dat ik niet de tijd heb om ze allen te gelijk kan vervangen!
      En niet hoef te zoeken welke remleiding ik heb/of moet hebben.

      Alvast bedankt tot zo ver.

      #18324884
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Remleidingen kwaal zijn een bekend probleem bij de Astra G & Zafira A dit omdat ze hetzelfde zijn qua onderbouw. Als je het goed in de gaten houd kun je alles optijd vervangen en is er niks aan de hand.

        #18324885
        gerben rsv
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 October 2011

          Het staat als het goed is gewoon op de pomp naast de aansluiting! Zie link voor een afbeelding.

          http://autoonderdelenmade.nl/index.php/remsysteem/abs-dsc-en-dxc/opel-zafira-2-0dth-abspomp.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

          VL is linksvoor
          VR is rechtsvoor
          HL is linksachter
          HR is rechtsachter

          Succes

          #18324886
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            een keurmeester die over remleidingen schuurt is opzich geen probleem.. dan is je leiding nog niet aan vervanging toe.. maar moet je het begin roest wegschuren en je leiding dik in de tektiel zetten.. als je er optijd bij bent heb je er daarna nooit meer last van…
            vervangen kan wel.. maar is meer werk

            #18324887
            computerbug
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 April 2011

              @gerben rsv wrote:

              Het staat als het goed is gewoon op de pomp naast de aansluiting! Zie link voor een afbeelding.

              http://autoonderdelenmade.nl/index.php/remsysteem/abs-dsc-en-dxc/opel-zafira-2-0dth-abspomp.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

              VL is linksvoor
              VR is rechtsvoor
              HL is linksachter
              HR is rechtsachter

              Succes

              Nou!, Ja!, dat was mij helemaal niet opgevallen!

              Ik baal er altijd van hoe simpel het soms kan zijn!!

              Thanks!

              #18324888
              computerbug
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 April 2011

                @bart-gsi wrote:

                een keurmeester die over remleidingen schuurt is opzich geen probleem.. dan is je leiding nog niet aan vervanging toe.. maar moet je het begin roest wegschuren en je leiding dik in de tektiel zetten.. als je er optijd bij bent heb je er daarna nooit meer last van…
                vervangen kan wel.. maar is meer werk

                Weetje bart!, mijn neef heeft al eens door zijn rem heen getrapt, na het opschuren van leidingen!, hij stuurde in een hoop zand, die toevallig in de polder lag.
                Reed gelukkig niet hard, maar was toch best een douw!, hij is er zonder schade af gekomen!

                Die leidingen van mijn buurman heeft put corrosie, dus funest!

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.