Wie kan en wil mij helpen :)

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Wie kan en wil mij helpen :)

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271300
    daveensannie
      Lid sinds:
      28 March 2015

      Goedemorgen,

      Ik heb een vraag, ik ben sinds kort eigenaar van een Opel Vectra Station , en wil deze graag weer tip top hebben zowel van binnen ( leer etc etc ) als buiten en dus ook die vervelende
      wasstraat krasjes etc verwijderd hebben.
      Nu heb ik al contact gehad met een paar bedrijven maar die vragen of mega veel ( 750 ) of ze komen aan huis en zijn met 3 uurtjes klaar, waar ik dan weer niet zoveel
      vertrouwen in heb.
      Wie o wie, zou het voor mij willen doen :wors ( uiteraard met mijn hulp en tegen een vergoeding ) :jerry
      Ik woon in Zaandam…

      Groetjes Dave

      #18279882
      dennisnmgn88
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 February 2012

        Het leukste is eigenlijk om het zelf te doen.
        kijk eens op http://www.carclean.nl daar staan leuke sets en hier op het forum zijn genoeg ervaringen (van verschillende producten) te vinden.

        Daar hebben ze ook cursus/oefen dagen waar je aan kan deelnemen.

        Een garage die €750,- euro vraagt voor een poetsbeurt, poetst zeker met goude wax…. Volgens mij moet dat onder de €100,- te regelen zijn en met verzegeling maximaal €250,- (wat volgens mij al aan de dure kant is).

        De eerste keer dat ik het heb gedaan was Youtube mijn hulplijn. Hier valt genoeg te vinden, om zo een beetje uit de voeten te kunnen. Uit eindelijk doet iedereen het op z’n eigen manier, en uiteraard is de ene beter als de ander.

        #18279883
        daveensannie
          Lid sinds:
          28 March 2015

          Ik heb idd al op carclean gekeken, maar dan zie ik door de bomen het bos niet meer van wat nu goed is om te gebruiken en wat niet, heb met iemand op het forum contact gezocht
          en misschien dat diegene mij wil en kan helpen, zodat ik precies weet hoe en wat te doen. Poetsen is naar mijn idee een vak apart :)

          #18279884
          dennisnmgn88
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 February 2012

            Haha ja als je je er eenmaal in verdiept word het niet makkelijker :P .
            Ik ben de eerste keer zelf begonnen met het 5 stappen plan van Meguiars. Gewoon met de hand en voor de eerste keer was het resultaat in mijn beleving prima.
            Daarna wat andere producten aangeschaft voor nog mooiere resultaten, en ik denk dat we in Mei de handel weer eens onder handen gaan nemen.
            Er gaat wat tijd inzitten, maar de weken daarna word je telkens beloond met een blinkende auto :D

            Succes ermee (Y) !

            #18279885
            -BlendjuH-
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2008

              Zelf poetsen is zeer verslavend ;)
              Ik vind het zelfs ontspanning terwijl de meeste het liefste
              door de krasstraat gaat …
              Zou voor de 1e keer inderdaad door een deskundige laten doen en dan zelf
              bijhouden …. En dan bedoel ik geen vaag duur bedrijf maar een echte liefhebber ;)

              #18279886
              daveensannie
                Lid sinds:
                28 March 2015

                @-BlendjuH- wrote:

                Zelf poetsen is zeer verslavend ;)
                Ik vind het zelfs ontspanning terwijl de meeste het liefste
                door de krasstraat gaat …
                Zou voor de 1e keer inderdaad door een deskundige laten doen en dan zelf
                bijhouden …. En dan bedoel ik geen vaag duur bedrijf maar een echte liefhebber ;)

                Volledig met je eens, groet van een andere pure Hagenees :jerry

                #18279887
                Astra GTC Cosmo
                  Lid sinds:
                  4 March 2015

                  Zoiezo kan je contact opnemen met carclean en langsgaan, zij kunnen je precies vertellen hoe en wat je nodig hebt.

                  Eerst zou ik beginnen met het stappen plan van meguiars met de hand, Probeer is de claybar van Meguiars en kijk op you tube goed hoe je het moet gebruiken, daarna cleanen, Polish, wax.. je zal dan al een geweldig resultaat zien.

                  Als je de smaak te pakken hebt kan je eens kijken voor een Dual action machine (D/A) ik ben zelf begonnen met de Dap500van carclean met hun eigen product Monello Mezzo op en de Monello Finale en gebruik het nog steeds.. daarna een glaze erover (Black Hole) en EXP Sealant ven Poorboys en daarna aftoppen met een Carnauba wax b.v de meguiars waxen of naar ervaring wat het beste resultaat geeft..wat jij wilt.

                  Ben benieuwd wat je gaat doen en wat je resultaten zijn.

                  #18279888
                  Juffer1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 July 2006

                    als je het goed gedaan wil hebben dan ben je daa zeker een dag mee bezig.
                    Een station die nog nooit is gepoetst en wat wasstraten heeft gezien is zeker met 2 personen een dag werk als je het goed wil doen.

                    Zelf doen is en blijft het mooist. Het is echte wel zo dat om een auto helemaal strak te krijgen wat kennis en producten noodzakelijk is. Vooral voor iemand die net begint kan dat er behoorlijk in hakken qua kosten. Ook ben je vaak veel langer bezig dan iemand die daar al wat meer handigheid in heeft.

                    Ik heb je pb overigens beantwoord.

                    #18279889
                    63wilfred
                      Lid sinds:
                      9 November 2014

                      je zou hier eens binnen kunnen wandelen is recent voor zichzelf begonnen met cardetailling in De Goorn

                      http://www.detailing.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      #18279881
                      Blauwebus
                        Lid sinds:
                        3 April 2015

                        750 euro??!
                        Nu begrijp ik waarom ik nooit rijk zal worden….
                        Reinigen binnen en buiten, €20,-per uur, afhankelijk van de vervuiling tussen 8 (licht vervuild) en 14 uur (sterk vervuild).

                        #18279890
                        daveensannie
                          Lid sinds:
                          28 March 2015

                          Ben zelf f met de binnenkant aan de slag gegaan…best wel een verschil al zeg ik het zelf [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                          #18279891
                          -BlendjuH-
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 April 2008

                            Ziet er top uit :thumb

                            #18279892
                            daveensannie
                              Lid sinds:
                              28 March 2015

                              Bedankt! Ja vond ik ook, echt onvoorstelbaar hoe goed dit werkt, heb op advies van een paar forumleden ( weet f niet meer wie ) wat leercleaner en conditioner besteld bij carclean en aan de slag gegaan, de achterbank is klaar, nu alleen nog de deurpanelen en de voorstoelen nog, dan in de conditioner zetten.
                              Kan het er weer f tegenaan :)

                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                              #18279893
                              DeKleineMan
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                15 May 2007

                                Welke producten gebruik je precies voor het leer als ik vragen mag? Zier er goed uit :thumb

                                #18279894
                                daveensannie
                                  Lid sinds:
                                  28 March 2015

                                  @DeKleineMan wrote:

                                  Welke producten gebruik je precies voor het leer als ik vragen mag? Zier er goed uit :thumb

                                  Hoi ik heb om te cleanen Autoglym – Leather Cleaner – 500ml
                                  en de conditioner heb ik Gliptone – Liquid Leather Conditioner – 250ml gebruikt :jerry

                                  #18279895
                                  -BlendjuH-
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 April 2008

                                    Was echt goed vies …
                                    Nu niet meer …
                                    Nog meer foto’s dan ?

                                    #18279896
                                    daveensannie
                                      Lid sinds:
                                      28 March 2015

                                      Zal er morgen nog f een maken :)

                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                      #18279897
                                      kadett-supreme
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        4 July 2004

                                        750€ voor een detailer die het bedrijsmatig doet is helemaal geen gekke prijs. Zeker niet als je er een ECHTE coating op krijgt ipv de “verzegeling” waar ze op veel plaatsen mee klaar staan.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.