Wie helpt mij? Bobine stuk?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Wie helpt mij? Bobine stuk?

  • Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 juni 2018om 23:31 door Anoniem.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240206
    de Groot
      Lid sinds:
      11 July 2011

      Mijn Opel Zafira 2.2. uit 2006 heb ik naar Kwikfit gebracht begin juni voor een grote onderhoudsbeurt.
      Om te beginnen hebben zij het oliefilterhuis (?) te strak aangedraaid waardoor er een scheurtje in is ontstaan.
      Deze is 2 weken geleden vervangen. De auto spoot olie.

      Nu heeft de Zafira geen vermogen, de ANWB zegt dat de bobine vervangen moet worden.

      Ik heb gelezen dat een bobine kapot kan gaan tijdens het (niet kundig) vervangen van de bougies. De bougies zijn vervangen bij de onderhoudsbeurt. Klopt het dat een bobine hierdoor defect kan raken?

      Voor de onderhoudsbeurt liep de auto als een zonnetje, al 1,5 jaar probleemloos mee gereden.

      Wie oh wie kan mij bevestigen?

      #17906436
      Cobus
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 February 2010

        Klopt de Bombine moet er met een speciaal stukje gereedschap van afgehaald worden, en ik betwijfel of Kwikfit over deze tool beschikt.
        Als dit niet gebeurt kan de Bombine inwendige breuken verkrijgen waardoor de Bombine niet of half werkt

        Ben zelf een aantal jaren geleden naar Kwikfit geweest voor een beurtje, maar nooit meer.
        Op de zelfde dag Olie filter er af geklapt tijdens rijden op de snelweg.
        En dit uiteraard ruim 200Km van huis.
        Kwikfit wilde de schade niet vergoeden, omdat het probleem in de motor zou zitten.
        Ik heb na het incident de boel gereinigd en een nieuw filter er op gezet en nog jaren probleemloos gereden met de auto.
        Was overigens geen Opel, maar een Honda.

        #18356775
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Hoi

          Heb het zelfde probleem heb geen vermogen meer.Heb ondertussen al me bougies en bobine vervangen. Dit omdat de anwb dit zei.

          Het motorlampje gaat gelijk branden en hij loopt niet lekker,als ik ga geef merk je dat hij geen vermogen heeft en stinkt naar de benzine.

          Anwb zag ook dat twee cilinders vol liepen en dus overslaat.

          Wat kan dit voor de rest nog zijn, dacht zelf aan me lambda sensor.

          #18356776
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Z22YH motor?? Zo ja waarschijnlijk Hogedrukbrandstof pomp,brandstof druk regelaar, brandstof druk sensor. Deze dingen komen vaak voor.

            #18356782
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Z22YH motor ja, oke dan ga ik dat eens bekijken.

              Soms tijdens het rijden rook je de benzine wel eens.Hij is al een keer stil gevallen,maar even uit en aan en hij reed weer.

              Maar nu gaat het motorlampje niet meer weg, even in het begin is die weg voo 5 sec

               

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.