Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Wie heeft er een Y30DT of Z30DT?
- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 juni 2018om 09:43 door Edzo.
-
AuteurBerichten
-
20 juni 2013 om 21:34 #17258708
Ben sinds kort eigenaar van een Vectra GTS 3.0 CDTI maar heb gemerkt dat er weinig informatie technische informatie verkrijgbaar is.
Nu zag ik het volgende idee van het Vectra C forum waar alle gebruikersnamen van bezitters van een Y30DT of Z30DT staan. Mogelijk kunnen je op deze manier makkelijker in contact komen en informatie uitwisselen.
Ben zelf werkzaam bij Isuzu en ben momenteel bezig met Japan om alle technische data van deze motor te verkrijgen.
Kwestie van knippen en plakken en samen een lijst maken van alle rijders.
1.) C00kie
2.) Kimmiej666
3.)……
4.)……21 juni 2013 om 10:27 #18154032hallo
in2006 nieuwe signum gekocht met een z 30 dt motor
enkele storing gehad bv in noodloop met caravan in de bergen opel na 1,5 jaar probleem gevonden
deze, temperatuur probleem met caravan in de bergen tot in het rood na 2 jaar opel per toeval gevonden
al met al een geweldige motor
gr lucien21 juni 2013 om 10:51 #18154033De motorblokken zijn toch niet van Isuzu maar van Renault??
21 juni 2013 om 12:20 #18154034AnoniemLid sinds:
1 January 1970Volgens mij worden de blokken door Isuzu gebouwd, maar gebruikt door Opel en Renault.
21 juni 2013 om 13:05 #18154035inderdaad isuzu motor licht geloof ik ook in een saab
21 juni 2013 om 15:17 #18154036Saab en Opel = GM
het meeste van de vectra is ook in de saab te vinden
21 juni 2013 om 15:57 #1815403721 juni 2013 om 17:06 #18154038Het is wel degelijk een Isuzu motor. Dit type motor heeft officieel 6DE1 en in geïntroduceerd in de D-Max.
The DMAX V6 engine is a 2,958 cc (2.958 L; 180.5 cu in) Diesel engine.
It was designed, and is produced by Isuzu in Fujisawa, Kanagawa, Japan but the design rights to the engine are now owned by General Motors. It uses high-pressure common-rail direct injection with a 24 valves cylinder head. A turbocharger and intercooler are also used.
Output is nominally 125 kW (176 hp) at 4000 rpm and 350 N·m (258 ft·lbf) at 1800 rpm. The engine’s internal name is 6DE1.
Applications:
Saab 9-5:
2001-2005 internal engine’s name D308L (177hp).Opel/Vauxhall Vectra and Signum
2003-2005 internal engine’s name Y30DT (177hp).
2005-2008 internal engine’s name Z30DT (184hp).Renault Vel Satis
2000-2010 internal engine’s name P9X 701 (177hp).
2005-2010 internal engine’s name P9X 715 (185hp).Renault Espace
2002-2006 internal engine’s name P9X 701 (177hp).
2006-2010 internal engine’s name P9X 715 (185hp).Bedankt voor jullie reactie echter had ik deze topic gestart om een lijst te kunnen maken van alle 3L rijders.
Kwestie van knippen en plakken en samen een lijst maken van alle rijders.
1.) C00kie
2.) Kimmiej666
3.)……
4.)……
:D21 juni 2013 om 20:38 #181540391.) C00kie
2.) Kimmiej666
3.) Hans Schoeber y30DT
4.)……
5.)…….26 juni 2013 om 08:37 #181540401.) C00kie
2.) Kimmiej666
3.) Hans Schoeber y30DT
4.) lucien Z30DT
5.) …….26 juni 2013 om 11:04 #181540411.) C00kie
2.) Kimmiej666
3.) Hans Schoeber y30DT
4.) lucien Z30DT
5.) Nor (Y30DT)
6.)…….20 oktober 2013 om 16:51 #181540421.) C00kie
2.) Kimmiej666
3.) Hans Schoeber y30DT
4.) lucien Z30DT
5.) Nor (Y30DT)
6.) Zeke (Y30DT)
7.) ……….20 oktober 2013 om 20:05 #181540431.) C00kie (Y30DT)
2.) Kimmiej666 (Y30DT)
3.) Hans Schoeber (Y30DT)
4.) lucien (Z30DT)
5.) Nor (Y30DT)
6.) Zeke (Y30DT)
7.) ……….14 januari 2014 om 09:18 #181540441.) C00kie (Y30DT)
2.) Kimmiej666 (Y30DT)
3.) Hans Schoeber (Y30DT)
4.) lucien (Z30DT)
5.) Nor (Y30DT)
6.) Zeke (Y30DT)
7.) DG80 (Z30DT)1 april 2014 om 13:23 #181540451.) C00kie (Y30DT)
2.) Kimmiej666 (Y30DT)
3.) Hans Schoeber (Y30DT)
4.) lucien (Z30DT)
5.) Nor (Y30DT)
6.) Zeke (Y30DT)
7.) DG80 (Z30DT)
8.) opeloss (Y30DT)31 oktober 2014 om 14:08 #181540461.) C00kie (Y30DT)
2.) Kimmiej666 (Y30DT)
3.) Hans Schoeber (Y30DT)
4.) lucien (Z30DT)
5.) Nor (Y30DT)
6.) Zeke (Y30DT)
7.) DG80 (Z30DT)
8.) opeloss (Y30DT)
9.) marbo2 (Z30DT)1 november 2014 om 08:47 #181540471.) C00kie (Y30DT)
2.) Kimmiej666 (Y30DT)
3.) Hans Schoeber (Y30DT)
4.) lucien (Z30DT)
5.) Nor (Y30DT)
6.) Zeke (Y30DT)
7.) DG80 (Z30DT)
8.) opeloss (Y30DT)
9.) marbo2 (Z30DT)
10.)daveman (Y30DT)4 november 2014 om 15:04 #18154048Op 2 nieuwe toevoegingen na zijn de laatste erbij gekomen in april dit jaar.
Ben wel benieuwd van de eerste 8 mensen wie zijn 3L nog heeft (Ik en Cookie in elk geval nog wel steeds in bezit)
Misschien ook wel handige info, wie al welke reparaties aan het blok heeft gehad en welke KM stand ze allemaal hebben nu?
Zal wel aftrappen:
Stand aanschaf eind februari 2011: 186.000
Stand nu 4 nov 2014: 276.971 (straks naar huis nog 37 km erbij, dus dan gaat ie net naar de 277.000)Reparaties aan motor:
– Nieuwe verstuivers (bij 192.000 ongeveer)
– Nieuwe drukregelaars brandstofpomp (bij 201.000)
– Nieuwe koppeling + vliegwiel (bij 203.000)
– Nieuwe gloeibougies (bij 277.000 worden eind deze maand vernieuwd)12 november 2014 om 12:05 #18154049hallo
ook ik ben nog in het bezit van de 3L
stand aanschaf jan 2006 : nieuw
stand nu 12 nov 2014 :229.133reparaties aan motor:
_ nieuwe verstuivers (13 stuks in de garantie km stand eerste keer 89900 garantie was 3jaar tot 90000 km )
_ nieuwe drukregelaars brandstofpomp ( 225000 nu binnen 11 maanden weer vervangen garantie )
_ voorgloeirelais maart 2006
_ controle junit koeling
_ rembekrachtegingspomp ( 2009 )heb besloten om de auto tot 500000 km te blijven rijden indien mogelijk
lucien
signum v6cdti executive12 november 2014 om 13:19 #18154050Ik heb m ook nog steeds. Een heerlijke auto! Kim, jou wil ik nog bedanken! Veel gezeik gehad met inhouden enzo vlak voor zomervakantie. Drukregelaars via COOkie en in laten zetten door CarloAstra en gaat weer als de brandweer. Besparing van 1000 euro minimaal!
Aangeschaft juni 2012 en eigenlijk alleen de drukregelaars gaven een probleem.
Kmstand aanschaf: 195000 en nu 24000013 november 2014 om 17:57 #18154051Diverse delen vervangen door helaas nalatigheid van de oude eigenaar. Niet altijd helemaal defect maar ook deels uit voorzorg.
180.000KM
– Turbo
– Injectoren
– Turbo actuator relais
– SCV kleppen
– LMM
– Roetcats verwijderd
– Complete multieriem set met alle rollen/spanner
– Carter ontluchtingsslangen
– Oliefilter deksel
– Brandstof temperatuursensorGreetz C00kie
12 juli 2015 om 09:33 #18154052scrub z30dt
12 juli 2015 om 09:53 #181540531.) C00kie (Y30DT)
2.) Kimmiej666 (Y30DT)
3.) Hans Schoeber (Y30DT)
4.) lucien (Z30DT)
5.) Nor (Y30DT)
6.) Zeke (Y30DT)
7.) DG80 (Z30DT)
8.) opeloss (Y30DT)
9.) marbo2 (Z30DT)
10.)daveman (Y30DT)
11.)scrub29 (Z30DT)12 juli 2015 om 13:16 #18154054Ik heb een vectra c2 station Z30DT en een signum c1 Y30DT
12 juli 2015 om 19:09 #18154055ik ook een c2 gts z30dt :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.