Werking cruisecontrol?

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Werking cruisecontrol?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18342984
    rmzn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 May 2017

      Beste allemaal.

      Ik heb sinds een week een Meriva A (2004) steptronic.
      Er is wel een richtingaanwijzer hendel met CC knoppen maar ik zie niks gebeuren bij bedienen van de CC knoppen.
      Geen indicatie/reactie.
      Is er een manier om te controleren of de CC wel werkt?

      #18343113
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        z16xe heeft een electronische gasklep dus als het ingeschakeld is via opcom zou het moeten werken.

        Gewenste snelheid gaan rijden en set knop indrukken, als dan het gas los gelaten wordt zou hij snelheid aan moeten houden.
        Gebeurt dit niet probeer eens een keer het koppelingspedaal of rempedaal omhoog te trekken i.v.m. slechte koppelings/rem schakelaar
        werkt het dan nog niet controleer dan aanwezigheid van cruisecontrol met behulp van opcom
        staat deze op aanwezig dan is waarschijnlijk de bediening op de richtingaanwijzerhendel stuk.

        m.v.g.
        Tom

        #18343233
        rmzn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 May 2017

          CC werkt niet. geen enkele reactie als ik de knoppen op de hendel bedien. Ook rempedaal omhoog trekken niet.
          Kan iemand helpen om te checken of de optie in opcom is ingeschakeld voordat ik de hendel ga vervangen?

          Ik heb wel een BT-OBD2 stekker. Ik kan wel het een en ander uitlezen maar geen opcom.

          #18343234
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Weet niet waar je vandaan komt… indien uit de buurt van Venlo/Roermond wil ik je best helpen ;)

            M.v.g.
            Tom

            #18343237
            rmzn
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 May 2017

              Ik woon in Beverwijk. Venlo is iets te ver uit de buurt. In ieder geval bedankt voor je aanbod :)
              Ik zal eens opzoek moeten gaan naar opcom.

              #18343238
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Ik weet niet of u in het bezit bent van een Facebook account, en zo ja al lid bent van de Opel-Forum facebook pagina?

                Zo niet stel ik voor daar lid te worden en een oproep te plaatsen of er iemand in de buurt is met een Opcom. ;)

                Succes met de zoektocht!

                M.v.g.
                Tom

                #18343266
                Rob-Epe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 August 2005

                  Welke knop druk je in???

                  De bobbel-knop is aan en sneller rijden… per druk 3km sneller.
                  De knop eronder, met de deuk is langzamer rijden.

                  De langwerpige knop is CC uit

                  #18343268
                  rmzn
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 May 2017

                    Alle 3 de knoppen geprobeerd.
                    De hendel is ook een beetje lam. Heel lichtjes indrukken bij inhalen blijft hij al hangen.
                    Ik wil zeker weten dat alles in orde is voor ik de hendel ga vervangen.

                    #18343288
                    warhamstr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 August 2009

                      [quote quote=18343268]Alle 3 de knoppen geprobeerd.
                      De hendel is ook een beetje lam. Heel lichtjes indrukken bij inhalen blijft hij al hangen.
                      Ik wil zeker weten dat alles in orde is voor ik de hendel ga vervangen.

                      [/quote]
                      Persoonlijk zou ik beginnen met de hendel vervangen, zeker omdat je aangeeft dat deze al kuren vertoont. Misschien is er intern iets kapot gestoten oid.

                      #18343291
                      liviu2004
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 April 2014

                        Persoonlijk zou ik beginnen met de opcom diagnostic. Anders ben je een onderdelenwisselaar.

                        #18343292
                        rmzn
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 May 2017

                          Aangezien ik zelf niet de beschikking heb over opcom even afwachten of ik hierin hulp kan vinden. In de tussentijd kijk ik rond voor een vervangend hendel.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.