Welke vloeibare pakking te gebruiken?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Welke vloeibare pakking te gebruiken?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18348740
    opelmantagek
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 August 2005

      Ik heb onlangs een nieuwe cilinderkop geplaatst en daar de nokkenassen in moeten overplaatsen, nu lekt er waarschijnlijk wat olie langs de nokkenas lagerschalen aan ditributie zijde en bij de onsteking. Welke vloeibare pakking gebruiken jullie daarvoor? ik heb nu niks gebruikt :negative: Hoe heet wordt het op die plaatsen in de kop? Ik heb thuis wel een potje vlakkenafdichting staan van loctite 5923 bruin van kleur, die hard geloof ik niet echt uit maar blijft stroperig en kan max. 200 graden hebben. is dit voldoende of zou het er weer tussenuit kunnen vloeien aangezien het niet uithard?

      Hoor graag jullie bevindingen en ervaring hiermee.
      En merk of linkje naar het juiste produkt is welkom :good:

      Mvg. Ben

      #18348756
      computerbug
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 April 2011

        Hoi, opelmantagek

        Ik ben bang dat u beter af bent om de nokkenaskeringen te vervangen, dan aan te gaan klooien.
        Voor de prijs hoef je het niet te laten, vernieuw ook dan je krukaskering.

        Dit is mijn mening hoor.

        ->hier<- bij Fsrs zie ik ze niet zo gauw staan, maar is vast wel aan te komen, anders even met Fsrs chatten.

        #18349497
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Ehm nee, dat is niet klooien, het staat in het montagevoorschrift!!!

          Die keerringen gaan als je ze goed met vet inwendig monteert haast nooit lekken, zo veel hoeven ze niet tegen te houden. Mits de CV goed werkt uiteraard, zodat er geen druk achter komt te staan.

          De vloeibare pakking kan je letterlijk van elk merk nemen, zo heet wordt het daar niet. Effe puur op de overgang een heel klein veegje smeren en klaar.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.