Welke versnellingsbak J OPC

Forumindex Forums Modellen Astra Welke versnellingsbak J OPC

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18447718
    Jarno84
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 August 2021

      Hi iedereen,

       

      Ik wil binnenkort mijn bakolie gaan verversen. Nu probeer ik er achter te komen welke, en hoeveel, olie er in mijn bak gaat. Ik kan er echter niet achter komen welke bak ik precies in mijn 2013 J OPC heb liggen. In het (duitse) onderhoudsboekje staat bij de voertuig specificaties (handgeschreven) F32. Ik lees echter dingen over dat er een M32 of een F40 bak in kan liggen. Als ik er van uit ga dat het een schrijffout is dan ligt er volgens het boekje dus een M32 bak in. Voor de zekerheid heb ik gebeld met de dealer en op basis van mijn kenteken wisten zij mij te vertellen dat er een F40 onder hangt. Ik snap er nu dus niet zoveel meer van.

       

      Ik heb een poging gedaan om een sticker/type plaatje te vinden, helaas tevergeefs. Is er een manier om de bak te identificeren zonder de hele boel uit de motorruimte te moeten slopen?

       

      Daanaast welke olie wordt er geadviseerd? Ik lees op verschillende forums dat Fuchs Titan Sintofluid SAE 75w-80 verkozen wordt boven het spul van Opel zelf. Daarbij lees ik ook dat er vaak afgeweken wordt van de hoeveelheid olie die Opel zelf in de bakken stopt omdat dat het schakelgevoel ten goede zou komen.

      #18447748
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Opc heeft F40 bak. Altijd verversen met originele gm olie. Doe je dat niet gaat de bak stroever schakelen. Vooral in de koude maanden ook als je dezelfde specificaties aanhoud van olie fabrikanten.

        #18447891
        Jarno84
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 August 2021

          <p style=”text-align: left;”>[quote quote=18447748]Opc heeft F40 bak. Altijd verversen met originele gm olie. Doe je dat niet gaat de bak stroever schakelen. Vooral in de koude maanden ook als je dezelfde specificaties aanhoud van olie fabrikanten.[/quote]</p>
           

          Held, dankje!

          #18448337
          Jarno84
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2021

            Een vervolg vraag: hoeveel olie moet er in de f40 bak?

             

            Ik ben van alles tegen gekomen van 3 liter tot 2.4 liter en zelfs 1.8 liter.

            #18448410
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              ca. 3,2 Liter

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.