Welke Simons uitlaat raden jullie aan?

Forumindex Forums Modellen Manta Welke Simons uitlaat raden jullie aan?

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    BlitzKicker
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Hoe is het hier? Tijdje geleden, maar de Manta wordt momenteel voorzien van nieuwe kleprubbers en hebben gelijk maar de distributie gedaan en is de kop ook gelijk maar gevlakt e.d. Straks door de APK en kan weer een jaartje vooruit.

Maar, nu de boel toch los ligt, ben ik aan het kijken voor een uitlaat met een goede brom. Ik kwam uit op Simons-Jetex, maar ik twijfel over de volgende opties en moet goed opletten of ik wel het juiste ga bestellen.

Ik wil wat extra geluid, maar ben bang dat het volledige groep A systeem geen diepe brom gaat geven, maar verschrikkelijk gaat brullen :D Wat opzich wel vet is :D

-Groep A systeem met bijbehorend spruitstuk

icm

Bij bovenstaande vroeg ik mij af of dit dan 100% compleet is, omdat je ook losse voorpijpen kan bestellen.

Of de beschaafdere optie,

Waarbij mijn vraag is of het geluid niet te braafjes zal uitpakken.

Wie kan mij helpen de knoop door te hakken?

Alvast bedankt.

P.S. Ben tevens op zoek naar een set Borbet A’s breedset.

ikdenman
      Deelnemer

een groep a klinkt mooier dan een groep n ! die groep n hoor je eigenlijk niet . ikzelf zou voor een groep a gaan .

Stender
        Moderator

Ik heb een groep N en ik kan je verzekeren dat je die absoluut wel hoort. Ben er nog steeds zeer tevreden over. Daarbij vind ik het chrome 80mm eindstuk mooier dan het eindstuk van een groep A, dat is een stalen pijp van 63mm.

ikdenman
          Deelnemer

@Stender wrote:

Ik heb een groep N en ik kan je verzekeren dat je die absoluut wel hoort. Ben er nog steeds zeer tevreden over. Daarbij vind ik het chrome 80mm eindstuk mooier dan het eindstuk van een groep A, dat is een stalen pijp van 63mm.

met het raam open en de radio uit denk ik ! ik heb een groep n van voor naar achter onder mijn manta maar ik hoorde alleen een lichte brom als ik optrok verder niet !

Keesjr
            Deelnemer

Zonder twijfel een Groep-A met het gietijzeren spruitstuk en de bijbehorende voorpijp, klinkt absoluut het mooist op een CIH!
              Wil je een impressie van het geluid, zoek dan op youtube eens “jaarmarkt herkingen 2013” op, vanaf 2.00 minuten mijn Manta in actie :-)

BlitzKicker
              Deelnemer

@Keesjr wrote:

Zonder twijfel een Groep-A met het gietijzeren spruitstuk en de bijbehorende voorpijp, klinkt absoluut het mooist op een CIH!
                Wil je een impressie van het geluid, zoek dan op youtube eens “jaarmarkt herkingen 2013” op, vanaf 2.00 minuten mijn Manta in actie :-)

Klinkt goed :wors , zoals ik het ook wil.

Is jouw blok verder standaard?

In ieder geval ga ik de groep A bestellen, maar toch is mij onduidelijk of ik naast het spruitstuk ook nog een losse voorpijp moet bestellen, als ik de set op foto 1 bestel.

Met gietijzeren spruitstuk bedoel je de originele? Deze icm een voorpijp en groep A set zoals op foto 1?

mantadevil
                Deelnemer

groep a met gietijzeren spruitstuk :thumb
                  geeft het specifieke cih sound,heb medere manta’s met groep n gehad en zijn der allemaal onderuit ggaan en vervangen voor een groep a.een groep n geeft iets meer geluid dan een standaard uitlaat,maar als je diepe brom wilt groep a

BlitzKicker
                  Deelnemer

@mantadevil wrote:

groep a met gietijzeren spruitstuk :thumb
                    geeft het specifieke cih sound,heb medere manta’s met groep n gehad en zijn der allemaal onderuit ggaan en vervangen voor een groep a.een groep n geeft iets meer geluid dan een standaard uitlaat,maar als je diepe brom wilt groep a

Kijk, de originele sound moet ook wel bewaard blijven natuurlijk. Nou, dan gaat de bestelling voor de groep A met voorpijp eruit strakkies.

Even voor de zekerheid. Met het “gietijzeren spruitstuk” bedoelen jullie de originele toch?

mantadevil
                    Deelnemer

ja gewoon je originele spruitstuk, je moet bij een set wel een losse voorpijp bestellen ,deze zit niet bij de set omdat ze er standaard van uitgaan dat je een spaghetty er bij neemt .
                      Maar met een groep a heb je echt en super sound :wub
                      onder de manta waar ik nu mee bezig ben komt er ook weer 1 :thumb

Keesjr
                      Deelnemer

Ja, het 2.0E uitlaatspruitstuk bedoel ik.
                        Mijn motor is totaal niet standaard, 2500 cc Cih, 48-er Webers, grote kleppen en een Rally/race nokkenas, maar geen vreselijke toerendraaier, iets over de 6500 is de grens die ik aanhou…. (begrenzer staat op 6800)

BlitzKicker
                        Deelnemer

Thx voor de hulp mensen.

Nog 1 vraag.. ik mail de leverancier welke voorpijp ik moet hebben voor de 2.0E… geven ze een reply,

“Als het goed is moet u de voorpijp met grote flens hebben”

Maar dat is niet de groep A voorpijp die ze ook leveren.
                          En degene die ze aanraden is met “grote flens”

Blijft vaag voor mij :P

BlitzKicker
                          Deelnemer

http://www.simons-uitlaten.nl/contents/nl/d883_Simons_Sportuitlaat_Manta.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Dus…

Deze,

Downpipe Opel Ascona / Opel Manta B Down-Pipe (1975-1990)
                            Simons Downpipe / Voorpijp Ascona B / Manta B 1.6S, 1.9S, 1.9N, 2.0E

Grote flens

DOWNPIPE: ALU QUALITY
                            te combineren met 084-H/084H1
                            grote flens , Lengte 140mm; Breedte 75mm

Versus,

Opel Ascona / Opel Manta B Down-Pipe Gr.A bj. 1975-1990
                            Alle modellen muv 1.8S & Manta combi-coupé

Ook te combineren met T83-H1

‘GROEP’ A DOWNPIPE
                            te combineren met T83-H1

mantadevil
                            Deelnemer

2.0E is inderdaad met grote flens ,maar waarom kunnen ze die niet leveren dan .
                              Zou ik even verder kijken ,zijn er genoeg die een groep a leveren.

ikdenman
                              Deelnemer

anders stroeve motorsport ff bellen !

Keesjr
                                Deelnemer

Of GKB import.
                                  En, brult lekker toch zo ‘ne Groep-A pijp :wub

mantadevil
                                  Deelnemer

Gaat niets boven het geluid van een cih met groep a in een manta :wub :wub :wub

Keesjr
                                    Deelnemer

De Supersprint Groep-A brulde nog wat harder als de Simons, maar of Supersprint ze nog maakt???

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.