Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › welke sensoren??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2007 om 16:27 #17206435
wie kan mij vertellen welke sensoren er allemaal onder de kap zitten van een astra f hatchback 1.8 16v (C18xel)??
alvast bedankt
30 december 2007 om 10:09 #17380272:hmmz Lambdasensor….luchttemperatuursensor….nokkenassensor….klopsensor….gaskleppositiesensor….olidruksensor….watertemperatuursensor….iemand nog met die gekke tisaanvullingen ?( ff opletten voor diegenen die met nummers aankomen ……de meeste bedrijven hebben omnummergidsen :P .da’s dan weer de andere kant van de balie :jerry )
30 december 2007 om 23:54 #17380273olieniveausensor, stuurbekrachtigingoverdruksensor (indien uitgevoerd met..), remvloeistofniveausensor, ABS overdruksensor (indien uitgevoerd met..), anti-diefstalsensor (indien uitgevoerd met..)
maar iets zegt me dat je wat specifieker zult moeten zijn met je vraag :angel
31 december 2007 om 08:05 #17380274het gaat om het volgende..
ik heb een paar weken geleden me astra laten uitlezen bij de dealer ivm branden storingslampie, en toen gaf 1 sensor (weet de naam niet meer) een lage waarde aan. (heeft ook te maken met dat als je de astra s’morgens start, dat die in 1x behoorlijk hoog in toeren gaat en dan rustig afzakt naar 1500toeren) = koude start zei die monteur
maar toen die monteur waarschijnlijk het slangentje wat er vanaf de injectorrail naar toe gaat aanraakte, hoorde hij dat de motor(die op dat moment stationair draaide) raar deed.
bleek dat er een klein gaatje in het slangentje zat (gelukkig niet in het midden), dus die monteur een stukje van het slangentje af gesneden, en weer bevestigd.
me LFR = door niels (DHZ twente) schoon gemaakt en als ik me astra op contact zet thuis hoor ik iig de LFR zoemen.
daarom vraag ik aan jullie wat er voor sensoren er onder de kap zitten, omdat ik de naam niet meer weet (monteur had het wel gezegd)
ik hoop dan door het lezen dat het mij weer te binnen schiet…
pfffff wat een verhaal :D
alvast bedankt :thumbup
1 januari 2008 om 21:56 #17380275kwee nie hoe het met de rest is gesteld …….maar ik heb nog nooit een lfr horen zoemen
2 januari 2008 om 16:35 #17380276ik denk dat het de lfr was, waar de monteur het over had.
en anders je lambdasensor.
of gaskleppositiesensor.dat zijn de enige sensoren die wat met staionair lopen schommelen te maken hebben in zoverre ik weet
3 januari 2008 om 07:57 #17380277origineel gepost door Ronaldo
kwee nie hoe het met de rest is gesteld …….maar ik heb nog nooit een lfr horen zoemenweet niet of het zoemen is, maar zo’n geluid maakt het iig :P
wat ik begrepen had is dat als je auto op het contact staat je je LFR moet horen..
10 januari 2008 om 21:38 #17380278sensoren:
Nokkenassensor
Krukassensor
Motortemperatuursensor
Luchtmassameter
Gaskleppositie sensor
Lambdasonde
pingelsensor (klopsensor)LFR kan je horen tikken (paar keer) als je het contact aanzet, dit is mij bekend van de X18XE
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.