Welke product geeft de beste glans

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Welke product geeft de beste glans

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264785
    -BlendjuH-
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 April 2008

      Ik vroeg me af welke product de beste glans geeft en
      de beste stand tijd beste bescherming …
      Tevens mag je jou bevindingen plaatsen met foto.s

      Zelf gebruik ik Mequiars …
      Op zich wel tevreden maar erg duur in aanschaf …
      Maar je doet er wel veel mee …
      Er zijn nog veel meer producten die hoedkoper zijn en beter werken king:
      Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen king:

      #18224966
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Glans behaal je niet door een wax (of sealant) maar door de voorbereiding (paint cleaner, polish, glaze).

        De standtijd van hetzelfde product kan ook enorm variëren door verschillende invloeden :
        – Hoe schoon is de ondergrond waarop de bescherming (wax / sealant / coating) is aangebracht. Op een glaze of niet ontvette ondergrond zal deze minder lang houden.
        – Is de bescherming in de juiste verhouding aangebracht (niet teveel product waardoor deze niet kan uitharden),
        – Heeft de wax na het afnemen goed kunnen uitharden / uitademen en vooral drogen,
        en dan de belangrijkste : wordt er met de juiste shampoo in de juiste verhouding gewassen.

        Je kan nog zo’n dure wax op je lak hebben zitten maar als je bijvoorbeeld met een Valma wash & shine shampoo wast dan ben je daar in no-time vanaf.
        Datzelfde geldt voor het actieve schuim in de wasboxen : ook dat strip waxlagen als een malle.

        terugkomend op je vraag “Wat geeft glans en de beste bescherming” : Een quartz coating zoals de C-Quartz, Gyeon Mohs ed.
        Nadeel is het flinke prijskaartje en de ellenlange gebruikshandleiding.
        Grote voordeel is wel dat het ruim een jaar / anderhalf jaar blijft zitten ondanks dat je iedere week wast.

        Op mijn eigen Astra H gebruik ik voornamelijk Dodo Juice waxen. Ten eerste omdat het enorm prettig verwerkt, ten tweede omdat het een lange standtijd heeft (bij mij ca. 3-4 maanden) en ten derde omdat het enorm zuinig in gebruik is.

        Een overzichtje van een aantal waxen :

        #18224967
        -BlendjuH-
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 April 2008

          Bedankt voor de info Juffer :thumb
          Hier kunnen we wat mee ;)

          #18224968
          Family man
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 August 2012

            Leuke vitrine (bedoel eigenlijk de inhoud) heb je daar Juffer1

            #18224969
            kadett-supreme
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 July 2004

              Niks aan toe te voegen arjan

              #18224970
              dennispassies
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 April 2014

                Zelf was ik de auto altijd thuis, met een simpel wash&shine soppie van de action, maar heel erg weinig zeep in verhouding met het water.
                Hele auto afdrogen en daarna waxen met Sonax Extreme. Deze zit er nu al twee maanden op en het water glijdt nog steeds van men auto af!

                Het gaat hier om Sonax Extreme wax in een rond blikkie met een rood doekje erbij. Kost €25,00 Maar ik ben tevreden!

                #18224971
                midnight black
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 December 2011

                  Ik heb de shampoo, cleaner en wax van Poor Boys en daar ben ik erg tevreden over, producten hebben een goede prijs/kwaliteits verhouding en je doet er lang mee.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.