Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Welke motor in vectra b?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2014 om 14:03 #17264185
Ik ben aan het rond kijken voor een vectra b.
Liefst een b2 en/of station.
Het word iig en benzine auto.
Maar welke motor is het beste/betrouwbaarst?
Ik heb eens gehoord dat de 1.6 16v niet sterk genoeg is voor de vectra.
Het liefst heb ik zelf een 2.0 of v6.
Maar wat zou de beste keus zijn gelet op betrouwbaarheid, onderhoud, verbruik en kosten?
Is de kilometerstand ook nog van belang?Is er daarnaast nog een type welke de beste keus is?
B1 of b2?
Sport, Diamond of iets anders?Oh ja. Budget zal ergens rond de 1000 – 1500 liggen.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
18 februari 2014 om 16:56 #18218632Ik heb een B2 station Z18xe(business uitvoering en automaat) , en daar ben ik zeer over te spreken.
Verbruik is netjes, zo rond de 1 op 14 met automaat :)
18 februari 2014 om 17:02 #182186331:14 is zeker netjes.
Ik rij ongeveer 1:10 met mijn corsa b c14nz automaat.Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
18 februari 2014 om 17:08 #18218634Ach V6 natuurlijk en liefste een CDX uitvoering hahaha.
Met automaat en v6 en station zit je op zo’n 1 op 9 gemiddeld (LPG 1 op 7,5).18 februari 2014 om 17:35 #18218635Mijn v6 station met schakel 1:10 gemiddeld, rijd een mega stuk soepeler dan mijn 1.6..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
18 februari 2014 om 18:33 #18218636Deze 2.2 misschien iets voor je? http://link.marktplaats.nl/m779942337″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Had em gister gespot op mp, moet je wel snel bij zijn anders zal die zo weg zijn denk ik zo.18 februari 2014 om 19:02 #18218637met mijn vorige B1 v6 cdx hatchback en automaat reed ik 1:12,5 ,maar mijn ex “slechts” 1:11,5….met de huidige 1.6 16v ook zo’n 1:12 met w-w verkeer van 10km enkel.. dus redelijk korte stukken…motor is bruikbaar maar geen uitblinker…minder moet je iig NIET hebben! dus 1.8 16v is eigenlijk het minimum naar mijn ervaring..:)
over de 2.2 hoor je wel eens wat kanttekeningen.. maar daar weet ik eigenlijk niks zinnigs over te vertellen..18 februari 2014 om 21:13 #18218638heb zelf een x20xev en ben hier supertevreden van! Zou persoonlijk niet voor lager gaan maar ik ken hier mensen die lyrisch zijn over de v6.
18 februari 2014 om 23:19 #18218639mijn vectra b2 v6 daar rij ik door elkaar heen 1 op 10 en met me vorige vectra b2 1.6 reed ik dat ook en geef mij maar onze v6 rijdt vele malen soepeler dan de 1.6
18 februari 2014 om 23:34 #18218640V6 rijdt heerlijk…maar met je 10km trip moet je toch echt rekening houden met het niet echt warm worden van de motor. Is het in de stad en heb je ook nog eens last van stoplichten is het zeker ook niet de meest zuinige :hmmz
Verder moet je ook kijken naar je porto…de V6 is gewoon duurder in onderhoud op bv de distributie. Ben zelf ook weer aardig aan t speuren naar een leuke V6 maar de meeste op de sites komt de riem er weer aan en dat tikt ook aan. Qua km stand kan je goed een 6 pitter hebben met wat km’ers er op, geeft niets, kan de auto hebben.
Mn 2 liter is/was ook een beest, vlotter dan menige auto en bere sterk. Maar ook hiervoor gaat de regel op: stad is duurder dan snelweg…
Hoe dan ook succes met de zoektocht, hopelijk vind je iets snel :thumb
Greetz Emiel
19 februari 2014 om 06:42 #18218641Ik rij elke dag ongeveer 20km enkel naar mijn werk.
Dit zijn vooral provinciale wegen.
In het weekend meestal ritjes van 50km of meer.
Dus ik denk dat de motor voldoende warm word.
Qua verbruik maak ik me niet echt zorgen.
Aangezien mijn corsa ook 1 op 10 doet.
De auto’s hiervoor deden ook zoiets.
Ging mij meer om betrouwbaarheid en prijs/kwaliteit verhouding.Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
19 februari 2014 om 07:07 #18218642zowel de x20XEV als de X25XE zijn beresterke motoren.
19 februari 2014 om 07:50 #18218643@sw_reijnders wrote:
zowel de x20XEV als de X25XE zijn beresterke motoren.
idd dus mijn keuze zou daar ook mijn keuze in zitten.
19 februari 2014 om 08:47 #18218644Persoonlijk denk ik met het Budget wat je noemt je niet al te hoge verwachtingen mag hebben zeker met een V6 en mogelijk een b2 niet. je zal voor die prijs echt je gereedschap kist klaar moeten zetten ik heb jaren een b1 station gehad X16 xel heb er een heel fijne zuinige auto aan gehad zelfs met de caravan naar zwarte woud geen problemen lopen 1 op 15 was van 1998 net in december verkocht voor 1750€ en die was echt helemaal nieuw maar wel net 1200€ kosten aan gehad en daar had de koper respect voor. had overigens 160.000km gelopen blok 5000km( kosten dus ) dus voor zo,n prijs een goede vinden ????? ik denk zoek hulp van Wim v6 of Carlo ook die kunnen NET NIET toveren maar hoor is bij hun !!!!! denk er om distributie of koppen van de V6 je bent aan de beurt en dan dat budget hebben ??????????? moeilijk hoor . ik heb in de kennis kring een Corsa van 1997 met echt 50.000km voor 1750 staan een echte nieuwe auto met link naar de RWD vanwege de km,s dus het is goed oogjes open en voor laten lichten .
dit is goed bedoeld niet negatief .Bert
19 februari 2014 om 10:15 #18218645zou persoonlijk voor de v6 gaan en dan wel de 2.5 en niet de 2.6. onderhoud heeft elke motor nodig. maarje zult nooit teweten komen hoe de vorige eigenaar is geweest of je moet hem van een bekende kopen
19 februari 2014 om 10:33 #18218646Idd wat teun zegt, enige nadeel wat je bij een v6 heb is dat je overal slecht bij kan
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
20 februari 2014 om 15:09 #182186471.6 zou ik sowieso links laten liggen (8 en 16 klepper). Merk dat een 1800 met 115 pk al flink moet werken dus zou dan eerder voor de 2 liter kijken. Gewoon een no-nonsense blok. V6 is leuk maar zorg dat je geen afgetrapte vindt.
20 februari 2014 om 15:25 #18218648Geld voor elke motor toch?
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
20 februari 2014 om 16:39 #182186491.6 je rijd 1 op 14 ook in de stad maar met 11 seconden naar de honderd geen racemonster.
En op je de db van een v6 of 1.6 vervangt zit € 150,00 verschil, alleen de 2.2 is veel duurder.
Voor woon werk zou ik een 1.6 nemen met zo min mogelijk opties en daardoor laag in verzekering en wegenbelasting.
Om lekker te toeren een v6 maar let wel op in de stad zag je echt terug naar 1 op 8 max. Denk alleen dat je voor € 1500 weinig “goede” v6 en kan vinden, hou er dan maar rekening mee dat er nog wel € 1000,00 bij komt aan een db riem en groot onderhoud.
20 februari 2014 om 20:10 #18218650Hoe zit het met de kilometerstand?
Binnen mijn budget zie je meestal auto’s met bijna of meer dan 2 ton op de teller.
Sommige zelfs 250-300d km.Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
20 februari 2014 om 20:15 #18218651De moderne motoren dus in de b2 zoals de Z16XE, X16XEL of Z18XE zijn prima motoren en gaan ook prima in een vectra.
De 8V motoren en de wat oudere X18XE zijn ook prima te doen. Zijn geen racemonsters, maar prima de moderne motoren zijn ook nog vrij zuinig. De Z18XE 125pk is een prima motor en zuinig mee te rijden.20 februari 2014 om 20:25 #18218652Mijn broer rijd Vectra B station x25xe automaat, ook een super wagen. Gekocht voor een prikkie met net nieuwe distributieriem erop. Wel groot onderhoud gehad, van schijven en blokken rondom tot stabilisatorstang rubbertjes.
Voordeel van een wagen met werk is dat alles naar je zin is. Onder mijn vectra zaten bv. goedkope budgetbandjes, net nieuw maar gleed alle kanten op. 4 Conti’s eronder en het was goed, maar wel 300 euro lichter.
20 februari 2014 om 20:51 #18218653ik heb een b1 1.6 16v ma ik vind hem wel lkkr op trekken en zo en ik rij met 60L bezine bijna 800km
21 februari 2014 om 08:01 #18218654Jij dus ook 1 op 13 / 1 op 14 dat doet die van mij ook.
Ik heb de bijna nieuwe brigstone zo 6 mm profiel ergens in de tuin staan, heb er gelijk andere velgen met michelin banden onder gezet, rijd een stuk beter.
21 februari 2014 om 09:46 #18218655Heb laatst een motor swap gedaan van een X18XE1 naar een X25XE in een B2… Nou doe mij maar die V6 hoor. De X18XE1 vond ik toch net niet voor een Vectra. Ik zou minimaal een 2 litertje pakken qua verhouding.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.