Welke geschikte LPG motoren? De laatste strohalm…

Forumindex Forums Modellen Astra Welke geschikte LPG motoren? De laatste strohalm…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346708
    Astra G X1.6SZR
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 January 2013

      Hallo Opelliefhebbers,

      Al een tijd zoek ik naar een geschikt 100% betrouwbaar LPG-alternatief voor mijn zeer betrouwbare Astra G.
      De Z18XE is dan het voor de hand liggende alternatief in een Astra H, iedereen is overtuigd van de kwaliteit op LPG.
      Maar helaas, deze zijn dungezaaid en alleen van 2004-2005, dus maar kort gebouwd en ook alweer op leeftijd.

      Dus zoek ik naar de speld in de hooiberg, een goede motor op LPG in een moderne Opelkoets :cheers:
      Als laatste strohalm heb ik de volgende motoren gevonden die misschien nog redding kunnen bieden.

      A14NEL 1.4 turbo 140pk Astra J (wel een ketting)
      A14NET 1.4 turbo 140pk

      Z16LET 1.6 turbo 180pk Astra H (distributieriem)
      A16LET 1.6 turbo 180pk Astra J (distributieriem)

      Welke motor is echt goed op LPG?
      Van de 1.4 verwacht ik het niet vanwege de ketting, over de 1.6 heb ik (valse?) hoop.

      Bedankt alvast voor je reactie

      #18346769
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Waarom zou een ketting motor slechter zijn met LPG dan een riem motor???

        Ik zij bij alle types een klepsmeersysteem erbij nemen.

        #18346895
        Astra G X1.6SZR
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 January 2013

          Je hebt gelijk dat een ketting niet de oorzaak is van al dan niet goed LPG kunnen verdragen.

          Ben nog steeds zeer geïnteresseerd of deze motoren goed zijn op LPG (zoals de Z18XE)

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.