welke dakdragers Astra Sports Tourer K?

Forumindex Forums Modellen Astra welke dakdragers Astra Sports Tourer K?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18428958
    h321k
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 August 2021

      Hallo,

       

      hopelijk kan iemand mij helpen; ik ben op zoek naar dakdragers voor mijn Opel Astra Sports Tourer (denk versie K?).

      Ik dacht aanvankelijk dat ik een gesloten rails had, maar volgens mij zijn dit eerder sierlijsten en dien ik de dakdragers aan de binnenzijde van de deuren vast te zetten (ipv de sierlijst/rails).

       

      Maargoed, op één of andere manier lukt het me niet om de juiste te vinden.

      Kan iemand mij linken naar de juiste dakdragers (hoeven niet perse officieel van Opel merk zijn) ?

       

      Veel dank alvast (zoek me wezenloos, maar wellicht is dat mijn onkunde…)

       

      :help:

       

      #18429034
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        de lijsten zijn sierlijsten, de dakdragers komen in gaten die in de deurstijl zitten en met rubbers gewoon op het dak, geen geweldige constructie, er zijn al mensen geweest die hard moesten remmen met hun volle dakkoffer erop en deukjes in het dak kregen, bovendien vind ik zelf dat de dragers te dich op elkaar zitten op deze manier, bij de astra H had ik tenminste de mogelijkheid om ze verder uit elkaar te zetten waardoor je goed een ladder mee kan nemen, dat durf ik echt niet bij de astra K.

        originele kun je het beste nemen, daarvan weet je zeker dat ze passen en je krijgt er een momentsleutel bij die er voor zorgt dat je ze niet te hard aandraait, kosten wel 250 euro en de opel dealer kan ze gewoon voor je bestellen.

        #18430053
        TomM85
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 July 2021

          Update:

          Nu ik even terug kijk heb ik gewoon deze gekregen via de dealer:

          https://www.originalcarparts.nl/opel-astra-k-sports-tourer-dakdragers-39130470

          ====

          Zelf heb ik via de dealer ze erbij bedongen, geloof niet dat dit originele zijn gezien de logo’s op de dakdragers verwisselbaar zijn.

          deze kunnen bijv ook:

          https://www.dakdragerwinkel.nl/atera-signo-as-045338-aluminium-dakdrager-opel-astra-k-sports-tourer-vanaf-2016

          #18430158
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            Die van de eerste link zijn de originele, de logo’s zijn uitwisselbaar omdat ze in Engeland een ander logo gebruiken (griffon) voor opel

            #18535311
            Jonathan Verhulst
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 June 2023

              Besten,

               

              Sorry dat ik jullie zoveel jaren later op deze forum stoor.

               

              Ik heb nu namelijk het probleem, dat deze sierlijsten, de mogelijkheid blokkeren om de dak dragers te monteren.

              Hebben jullie dit probleem toen ook gehad?

               

              MVG

               

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.