welke boxen kunnen bij mijn versterker?

Forumindex Forums Modellen Tigra welke boxen kunnen bij mijn versterker?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231435
    spooky26
      Lid sinds:
      20 March 2012

      dag allemaal,

      gister heb ik voor mijn verjaardag de oud versterker van mijn broer gekregen. zelf ben ik dus echt een grote amateur kwa audio, kan wel wat dingetjes maar als we moeten kijken naar welk watage ik mag hebben en hoeveel ohm dan gaan bij mij al veel vraagtekens opsteken :wtf

      oftewel misschien hier wat experts met advies… ik heb een zeuz spl-p2100 200W gehad (2x100W) er staat 4 ohm boven de 2 uitgangen voor de speakers.

      nu wil ik dus weten wat voor watage boxen ik het besten hier op aan kan sluiten en wat zeker niet…

      ook vraag ik me af of het mogenlijk is 4 boxen aan te sluiten, het is wel een 2-kanaals versterker.

      in mijn achterbak zitten al 2 speakers van 200w maar die hoor ik nooit echt zo lekker dus die plaats ik dan denk ik voorin of bij de pasagiers plek en ook heb ik nog 2 gaten over waar ik nog boxen voor wil halen.

      hoop dat jullie me wat duidelijkheid kunnen geven maar meestal lukt dat wel :thumb

      #17802400
      Tigra-Black
        Lid sinds:
        30 March 2012

        Het is van belang dat je het RMS vermogen van je versterker te weten komt aan de hand van dat vermogen kan je speakers gaan kiezen :)

        Ze kunnen in princiepe allemaal op elkaar aangesloten worden zolang jij maar met je oren hoort dat ze niet vervormen want vervorming is killing voor je speakers!!!!!! en als het te lang vervormd zelfs ook voor je versterker.

        #17802401
        spooky26
          Lid sinds:
          20 March 2012

          Bij specificaties staat power max 2x100w rms @ 4 ohm 2x45w….

          #17802402
          Tigra-Black
            Lid sinds:
            30 March 2012

            Dus een setje speakers zoeken tussen de 50 en 80 Watt want dat kan je RMS hebben in deze. Nagenoeg alle carhifi speakers zijn 4 Ohm tegenwoordig.

            #17802403
            spooky26
              Lid sinds:
              20 March 2012

              Bedankt voor de hulp, ben net bij een colega van mij geweest voor boxjes en hij heeft ook een stuk of 4 versterkers liggen want hij is hobyist… Oftewel koop voor een vriendenprijsje een goeie 4 kanaals excaliber en 4 goeie boxen die daarop goed functioneren ;) van deze maak ik dan een draagbare radio

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.