Welk type motor ipv X16SZ in Astra F 1995

Forumindex Forums Modellen Astra Welk type motor ipv X16SZ in Astra F 1995

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240604
    crafter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 January 2011

      Kan iemand mij vertellen welke motor ik zonder al te veel aanpas werk aan ophangingen en bekabeling in mijn Astra F cabrio zou kunnen passen? Er zit nu een 1.6 8v (X16SZ) in en was eens benieuwd welk blok hier in zou passen. De bak zou ik graag willen blijven gebruiken en als de kabelboom/ECU vervangen moet wordne is het niet anders… Lijkt me bij zo’n motor dat de radiateur wel zal voldoen bij een maatje groter…

      Wat raden jullie mij aan, is het uberhaubt verstandig om aan een 16V te denken (1.8 of 2.0) of is dat gekkenwerk met alles eromheen? Het liefst zou ik ‘m vervangen met een 8 klepper om het relatief simpel te houden, wil alleen wat meer pk’s… Misschien een leuke donor op de kop tikken, kan ik spullen van af pikken wat ik nodig heb, de rest kan ik altijd nog weggooien… Mijn 1.6 had wat moeite met de heuvels in Belgie en Luxemburg, ben van plan om er mee naar de Alpen te gaan deze zomer en vermoed dat hij dat niet zo leuk gaat vinden. Het moet geen al te grote kostenpost worden, de auto is al wat ouder maar hoop er nog wel even mee te kunnen rijden, was ook de reden dat ik de cabrio kocht…

      Alle tips zijn van harte welkom en alvast bedankt.

      #17909819
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Motorkabelboom moet in iedergeval gewisseld worden, samen met de motorcomputer en eventuele startonderbreker.

        Mogenlijkheden zijn de 100pk 1.6 8klepper C16SE, of de smallblock 16V zusjes (X14XE-90pk X16XE-106pk C16XE-109pk X16XEL-100pk).

        voor al deze motoren moet ook de benzine pomp worden gewisseld voor een Multipoint pomp.

        Willem

        #17909820
        trashmetal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2007

          @wim-v6 wrote:

          Motorkabelboom moet in iedergeval gewisseld worden, samen met de motorcomputer en eventuele startonderbreker.

          Mogenlijkheden zijn de 100pk 1.6 8klepper C16SE, of de smallblock 16V zusjes (X14XE-90pk X16XE-106pk C16XE-109pk X16XEL-100pk).

          voor al deze motoren moet ook de benzine pomp worden gewisseld voor een Multipoint pomp.

          Willem

          Stel ik kan een blok uit een corsa b gsi overzetten in astra f x16sz
          Waar moet ik op letten en wat moet er over van de corsa?
          En past het zo op het subframe van de x16sz?

          misschien ook handig voor topicstarter…

          Mvg mario

          #17909821
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            kwa steunen kan je ze van de astra pakken, en je eigen bak gebruiken

            motorboom van de corsa, samen met sleuteltransponder en lezer

            benzine pomp van een astra-F multipoint

            Voorpijp van een Astra-F X16XEL

            luchtfilterbak met slangen van een astra-F X16XEL

            koelslangen van de Astra-F X16XEL

            gaskabel van de Astra-F X16XEL

            willem

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.